user icon

Hamilton: "Het was mijn fout"

  • Gepubliceerd op 23 mei 2009 17:08
  • comments 13
  • Door: Dennis Roke
Wereldkampioen Lewis Hamilton erkent dat het zijn eigen fout was dat hij in de kwalificatie niet verder kwam dan Q1. De Brit kende zijn meest competitieve optreden tot nu toe maar parkeert zijn McLaren tijdens Q1 in de vangrail. Hij verliest daarmee alle kans op een herhaling van zijn overwinning van vorig jaar.

Hamilton: "Mijn kansen op een overwinning zijn zeker weten verkeken. Ik maakte een grote fout en dat terwijl het het hele weekend supergoed ging. Ik wil me verontschuldigen bij mijn team, maar gelukkig hebben we ook Heikki nog. Hij zit er goed voorin bij en hoop voor hem het beste. Ik ga morgen mijn uiterste best doen er nog iets van te maken."

Hamilton was het hele weekend goed op snelheid. Donderdag tijdens de vrije training streed de regerend kampioen om de topplekken en zaterdagochtend was hij slechts twee tienden langzamer dan snelste man Fernando Alonso. Hamilton zal door zijn fout de wedstrijd gaan aanvangen vanaf de zestiende plek.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Gard

    Posts: 863

    Eerlijke reactie er zijn er maar weinig die er zo voor uit durven te komen.Jammer voor hem.

    • + 0
    • 23 mei 2009 - 17:15
    • Eerlijke reactie? hij had helemaal geen reactie moeten geven, wij hebben het zelf gezien dat het gewoon weg zijn eigen domme schuld is.

      Je moet ook niet 100% geven in Q1, dat weet elke coureur, maar nee Meneer Hamilton moest perse bovenaan staan en nu zie je het..

      • + 0
      • 23 mei 2009 - 17:25
    • f60

      Posts: 1.725

      Hij zat aan het stuur hoe kan het dan niet zijn fout zijn?

      Hoedanook is het spijtig voor hem. Hij had ook net de snelste sectortijd neergezet.

      • + 0
      • 23 mei 2009 - 17:29
  • VW-G60

    Posts: 40

    Was aan het kijken, en nog VOOR de bocht hoorde ik iets piepen(de banden), en gelijk dacht ik die redt de bocht niet en hoopte dat het een zachte *bump* werd , naja het resultaat is bekend :(

    Hoop dat die morgen net zoals vorig jaar een knap staaltje race en pit stop werk kan laten zien.

    • + 0
    • 23 mei 2009 - 17:20
    • Je kon het niet alleen horen, je zag de auto ook al uitbreken. Hij was hem inderdaad al ver daarvoor kwijt.

      • + 0
      • 23 mei 2009 - 19:12
  • idd mee eens. hij had leuke kansen gehad hier.

    • + 0
    • 23 mei 2009 - 17:33
  • Gonfa

    Posts: 234

    Mai, wat een intelligente reacties hier.
    @ RS-Motorsport: Er zijn er meerdere in Q1 reeds spinden en de rails raakten. Massa is bijvoorbeeld erg goed weggekomen. Is het dan zo erg dat een coureur liever op de limiet rijdt dan op veilig speelt? Het is misschien niet zo slim, maar het maakt de sport des te mooier. En wat is dat nu voor opmerking \'hij had helemaal geen reactie moeten geven\'? Wat is er mis met een vraag van een journalist beantwoorden?

    @ F60: de BBC-commentatoren dachten aanvankelijk dat er achteraan de wagen van Hamilton een defect moest zijn geweest. Hamilton zei dat dat niet het geval was en dat het zijn eigen schuld was dat zijn wagen spinde. Zoals je ziet: er kan twijfel bestaan of het de schuld van de coureur is of niet in F1; het is een blijft een mechanische sport.

    • + 0
    • 23 mei 2009 - 17:57
    • f60

      Posts: 1.725

      Je zegt het zelf, BBC-commentatoren. British Bro...

      • + 0
      • 23 mei 2009 - 18:39
  • GJD

    Posts: 444

    Hammilton start laatste morgen, versnellingsbak vervangen. Is 10 plaatsen straf

    • + 0
    • 23 mei 2009 - 20:21
  • Kevin

    Posts: 5.009

    Waarom loopt iedereen hier altijd McLaren en Ferrari te bashen? @ RS-Motorsport. Zo\'n reactie klinkt toch wel hatelijk. Bovendien, als niemand reacties gaf op journalisten was er weinig nieuws op deze site geweest. Dus zoek je nieuws dan elders..

    OT: Hele spannende kwalificatie. Jammer dat Button weer op pole start. Vind het een beetje vervelend worden namelijk. Te weinig spanning rondom de kampioenschapstitel.. Verder heel erg jammer dat Hamilton crashte. Kovalainen deed het gelukkig beter. Ook behoorlijk triest hoe Alonso de boel blokkeerde. Loopt die normaal gesproken altijd zelf over te zeiken.

    Goede kwalificatie. Hopelijk morgen ook spannende race, zonder dat Brawn weer zwaar gaat domineren... Zie graag Red Bull of Ferrari weer een keertje winnen..

    • + 0
    • 23 mei 2009 - 21:14
  • Ciano

    Posts: 62

    Wat ik nou niet hélemaal begrijp is of de McLaren nou weer in de goede richting zit of deden ze het gewoon goed in Monaco? Ik heb toch t gevoel dat ze vooruit zijn gegaan sinds Spanje.

    • + 0
    • 24 mei 2009 - 10:57

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar