FIA: "Deze uitspraak is in het belang van de sport"
- Gepubliceerd op 20 mei 2009 15:43
-
12
- Door: Rob Veenstra
Geen enkele deelnemer mag het eigenbelang laten prevaleren boven de belangen van de sport. De FIA, de teams en de commerciële partners hervatten nu het werk om de Formule 1 gezond te maken voor 2010 en de periode daarna, aldus Mosley.
Trending nieuws
-
Verstappen maakte Mercedes gek met bijzondere eisen
Renger van der Zande heeft een fraaie anekdote over de 24 uur van de Nürburgring-deelname van Max Verstappen ged...
16 jun 2026 16:46 -
Ook Red Bull tekent protest aan tegen FIA-besluit
Het lijkt er sterk op dat ook het team van Red Bull Racing in beroep is gegaan tegen het besluit van de FIA-stewards ...
16 jun 2026 19:31 -
Sainz laat zich uit over Hamilton: "Regelwijziging heeft hem gered"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Barcelona tekst en uitleg gegeven bij de heropleving van Lewis Hamilton. De S...
16 jun 2026 18:46 -
MotoGP-legende kiest Verstappen als zijn favoriet
MotoGP-legende Marc Marquez is enorm onder de indruk van de prestaties van Max Verstappen. De Spanjaard was op vrijda...
16 jun 2026 18:06 -
McLaren-reserve krijgt F1-kans van Haas
Regerend Formule 2-kampioen en McLaren-reserve Leonardo Fornaroli werkt later deze week een test af voor het team van...
16 jun 2026 17:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.333 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 8
Heren, bedankt voor het de nek omdraaien van de sport.
Posts: 298
ja, je zou bijna denken dat hij het erom doet he??
Meschien dat als iemand anders de leiding heeft bij de fia, alles wel weer beter gaat..........??!
Posts: 5.792
inderdaad
Posts: 3.592
Eigenbelang? Volgens mij zat hier ook een belang bij van heel wat andere teams... Natuurlijk niet het veto-recht zelf, maar wel de daarmee samengaande streep door het budgetlimiet.
Posts: 10
Ik vind dat de FIA nu doordraait met hun uitspraken en regels...
Posts: 5.397
Ben al jaren fan van McLaren en vind de strijd tussen McLaren en Ferrari altijd zalig om te zien. Echter heeft de FIA de laatste jaren enorm veel veranderd aan de regels wat er al voor heeft gezorgt dat veel mensen (ook in mijn omgeving) zijn gestopt met het kijken van de sport. Ik heb altijd open gestaan voor verandering in de hoop dat de veranderingen de sport beter zouden maken. Maar ik vind het budgetlimiet een zwaar en vooral groot besluit. Ik vind het dan ook vreemd dat er niet word geluisterd naar de fans van de sport. Het grootste deel van de fans wilt namelijk niet dat deze nieuwe reglementen worden ingevoerd. En ook veel teams zien die reglementen niet zitten.. Hoe kun je dit dan in hemelsnaam \"in het belang van de sport\" noemen.. Max Mosley mag wat mij betreft de kolere krijgen met dat gezeik van hem en die oude pedofiel.
Vind het daarom goed van Ferrari dat zij eruit stappen! Hoop dat er meer teams zullen volgen.. Hoop dat McLaren, Renault en Williams er ook uitstappen. Laat die geldwolven maar harde klappen krijgen daaro. Hoop dat de bezoekersaantallen zullen gaan dalen volgend jaar en dat die 2 gasten miljoenen zullen verliezen hieraan.
Zoals Joost in een reactie op dit artikel al zei; Bedankt voor het omzeep helpen van de sport! Na dit seizoen vind ik het wel welletjes geweest.. Ik blijf die gasten echt niet nog meer sponsoren..
Posts: 1.725
Kan er niemand Max Mosley afzetten ofzo?
Posts: 7.177
Belang van de sport? Wat een belang voor de sport zou zijn als jullie nou eens stoppen met die stomme regels en gewoon de regels houden van dit jaar maar met de limit van 200 of 150 mil. Dat is veel besparen. 40 of 45 is complete onzin. Waarom zou je dat doen.
Posts: 435
In het belang van de sport krijgen we straks teams zoals het vroegere simtek, daar heeft jos verstappen mee rond gereden, een groot drama te weinig budget vaak onderdelen die kapot gingen, amusant om te zien dat de f1 weer een amateurclubje wordt met hobbyisten.
Vorig jaar werd het B team van honda opgedoekt omdat het budget van iets meer dan 40 miljoen niet toereikend is,
Posts: 11.414
\"Vorig jaar werd het B team van honda opgedoekt omdat het budget van iets meer dan 40 miljoen niet toereikend is\"
Dat meen je toch niet serieus wel? Dat was omdat het niet toereikend is om te concurreren met teams die 400 miljoen uitgeven ja!
Posts: 5.746
Ook dat heet begrijpend lezen..... Dacht dat vooral voor jou niet alles uitgekauwd hoeft te worden ;).
Posts: 11.414
Hoezo is dat begrijpend lezen?
Iemand beweert dat een team niet voor 40 miljoen kan bestaan omdat Super Aguri het vorig jaar ook niet kon doen voor 40 miljoen. Lijkt me dus een nogal oneerlijke vergelijking.