user icon

FIA: "Deze uitspraak is in het belang van de sport"

  • Gepubliceerd op 20 mei 2009 15:43
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA heeft met groot genoegen kennis genomen van de uitspraak in de rechtszaak die Ferrari aanspande tegen de reglementen voor 2010. De rechter stelde de Italiaanse renstal in het ongelijk. FIA-president Max Mosley denkt dat de belangen van de sport bij deze uitspraak gediend zijn.

“Geen enkele deelnemer mag het eigenbelang laten prevaleren boven de belangen van de sport. De FIA, de teams en de commerciële partners hervatten nu het werk om de Formule 1 gezond te maken voor 2010 en de periode daarna”, aldus Mosley.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • caprice

    Posts: 8

    Heren, bedankt voor het de nek omdraaien van de sport.

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 16:46
    • mister S

      Posts: 298

      ja, je zou bijna denken dat hij het erom doet he??
      Meschien dat als iemand anders de leiding heeft bij de fia, alles wel weer beter gaat..........??!

      • + 0
      • 20 mei 2009 - 16:55
    • felix50

      Posts: 5.792

      inderdaad

      • + 0
      • 20 mei 2009 - 18:24
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Eigenbelang? Volgens mij zat hier ook een belang bij van heel wat andere teams... Natuurlijk niet het veto-recht zelf, maar wel de daarmee samengaande streep door het budgetlimiet.

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 16:54
  • Keranos

    Posts: 10

    Ik vind dat de FIA nu doordraait met hun uitspraken en regels...

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 17:01
  • Kevin

    Posts: 4.892

    Ben al jaren fan van McLaren en vind de strijd tussen McLaren en Ferrari altijd zalig om te zien. Echter heeft de FIA de laatste jaren enorm veel veranderd aan de regels wat er al voor heeft gezorgt dat veel mensen (ook in mijn omgeving) zijn gestopt met het kijken van de sport. Ik heb altijd open gestaan voor verandering in de hoop dat de veranderingen de sport beter zouden maken. Maar ik vind het budgetlimiet een zwaar en vooral groot besluit. Ik vind het dan ook vreemd dat er niet word geluisterd naar de fans van de sport. Het grootste deel van de fans wilt namelijk niet dat deze nieuwe reglementen worden ingevoerd. En ook veel teams zien die reglementen niet zitten.. Hoe kun je dit dan in hemelsnaam \"in het belang van de sport\" noemen.. Max Mosley mag wat mij betreft de kolere krijgen met dat gezeik van hem en die oude pedofiel.

    Vind het daarom goed van Ferrari dat zij eruit stappen! Hoop dat er meer teams zullen volgen.. Hoop dat McLaren, Renault en Williams er ook uitstappen. Laat die geldwolven maar harde klappen krijgen daaro. Hoop dat de bezoekersaantallen zullen gaan dalen volgend jaar en dat die 2 gasten miljoenen zullen verliezen hieraan.

    Zoals Joost in een reactie op dit artikel al zei; Bedankt voor het omzeep helpen van de sport! Na dit seizoen vind ik het wel welletjes geweest.. Ik blijf die gasten echt niet nog meer sponsoren..

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 17:50
  • f60

    Posts: 1.725

    Kan er niemand Max Mosley afzetten ofzo?

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 18:50
  • Belang van de sport? Wat een belang voor de sport zou zijn als jullie nou eens stoppen met die stomme regels en gewoon de regels houden van dit jaar maar met de limit van 200 of 150 mil. Dat is veel besparen. 40 of 45 is complete onzin. Waarom zou je dat doen.

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 22:44
  • kieko

    Posts: 435

    In het belang van de sport krijgen we straks teams zoals het vroegere simtek, daar heeft jos verstappen mee rond gereden, een groot drama te weinig budget vaak onderdelen die kapot gingen, amusant om te zien dat de f1 weer een amateurclubje wordt met hobbyisten.
    Vorig jaar werd het B team van honda opgedoekt omdat het budget van iets meer dan 40 miljoen niet toereikend is,

    • + 0
    • 21 mei 2009 - 08:49
  • \"Vorig jaar werd het B team van honda opgedoekt omdat het budget van iets meer dan 40 miljoen niet toereikend is\"

    Dat meen je toch niet serieus wel? Dat was omdat het niet toereikend is om te concurreren met teams die 400 miljoen uitgeven ja!

    • + 0
    • 21 mei 2009 - 10:40
    • Kubica

      Posts: 3.958

      Ook dat heet begrijpend lezen..... Dacht dat vooral voor jou niet alles uitgekauwd hoeft te worden ;).

      • + 0
      • 21 mei 2009 - 12:16

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar