Briatore: "Laat de FOTA de reglementen samenstellen"
- Gepubliceerd op 15 mei 2009 12:17
-
7
- Door: Rob Veenstra
Daar moet verandering in komen en Briatore heeft wel een idee. Laat de teams verenigd in FOTA de reglementen samenstellen. Het moge duidelijk zijn dat Ferrari, wij en de anderen niet de intentie hebben om met de FIA te breken. Dat is een hypothetische optie waar iedereen vandaan wil blijven. We willen meedoen, de toekomst veilig stellen. Wij, de teams, zouden zelf de regels op moeten stellen in plaats van ze zonder overleg opgelegd krijgen door FIA-president Max Mosley. Dit is een onacceptabele manier van werken.
Trending nieuws
-
Wolff overtuigd van Russell: "George hoeft zich niet te bewijzen"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich ondanks de eerste nederlaag van het seizoen geen zorgen. Volgens de Oostenrij...
27 jun 2026 14:22 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Verstappen en Red Bull hebben achterstand op Mercedes in Oostenrijk
Max Verstappen heeft zich als zesde geplaatst voor Q2 tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oostenrijk. De N...
27 jun 2026 16:24 -
Hamilton en Ferrari luiden alarmbellen voor kwalificatie in Oostenrijk
Lewis Hamilton heeft zich nadrukkelijk gemeld in de strijd om de poleposition voor de Grand Prix van Oostenrijk, maar...
27 jun 2026 15:29 -
Sky Sports-panel vreest voor Verstappen: "Red Bull loopt achter"
Red Bull Racing lijkt nog niet helemaal op snelheid voor de kwalificatie van de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens Sk...
27 jun 2026 14:52
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 4.951
En Flavio denkt dat er dan geen meningsverschillen zullen ontstaan? Hoe naief kun je eigenlijk zijn?
Posts: 302
Eindelijk komt er een zinnig iets uit zn mond !
Posts: 5.792
Ben ik het mee eens ,er worden overal op de wereld oorlogen gevoerd omdat de mensen overleg willen hebben met de machthebbers en dat is toch normaal dat in een moderne wereld waar democratie in een hoog vandel staat er ook op sport gebied samen gewerkt moet worden en niet zoals nu zonder overleg .Maatregelen er door drukken en zeggen slikken of stikken .Eigenlijk sta ik er niet van te kijken hoe Mosley dit doet aangezien zijn eigen en familie geschiedenis.In zijn vrije tijd word hij graag onderdrukt gezien de foto`s maar de man leeft niet meer op deze planeet hij had 80 jaar geleden geboren moeten worden.Het zijn niet alleen de regels die veranderd moeten worden maar de fia zelf moet eens met zijn tijd mee gaan, maar dat het moeilijk is om macht op te geven en daarom denk ik dat dit een persoonlijk iets is geworden van Mosley zelf .De man werkt en regeert als een dictator en iedereen die het er niet mee eens is, moet weg maar ,dat hun leven en of team kapot gemaakt word , dat zijn gevaarlijke dingen dat dat mogelijk is maar Mosley voelt zich als een vis in het water en ondanks dat de man op stapt hij alle ja knikkers omzich heen heeft en daardoor alle idioten regels er door drukt en die man zegt dat hij de f1 wil redden maar maakt het wel kapot of zet de f1 50 jaar terug.
Posts: 689
Weer een domme opmerking van de heer Briatore. De F1 is van de FIA en van niemand anders. Leer er mee leven of doe niet mee.
Posts: 11.414
Het probleem is wel een beetje dat de autofabrikanten de huidige budget poblemen zelf veroorzaakt hebben. Ze hebben de afgelopen paar jaar de budgetten echt absurd ver opgeblazen.
Ik ben het wel met Briatore eens dat de huidige manier van werken met de FIA echt onwerkbaar is. De schinbare volslagen willekeur in het aanpassen van de regels is bizar.
Posts: 1.016
Wie zich een beetje verdiepd heeft in de materie weet, dat de FOTA de afgelopen 12 maanden erg druk is geweest met reglementen, kostenvermindering en voorstellen daaromtrend.
De FOTA heeft daarbij de moeite genomen marktonderzoek te doen.
FIA daarentegen heeft de fans totaal niet geraadpleegd, heeft de afgelopen 12 maanden (en daarvoor) de een na de andere regelwijziging doorgevoerd, heeft reglementen opgesteld waarvoor de F1 teams kostbaren ontwikkelingstrajecten in moesten slaan; denk aan de huidige reglementen met smalle hoge achtervleugels en brede voorvleugels, denk aan de miljoenen verslindende KERS systemen. Denk aan de onduidelijkheden in het reglement waardoor 7 (of 9) van de 10 teams gedwongen zijn 10-tallen miljoenen te steken in de ontwikkeling van compleet nieuwe aero packages (diffusors).
En, nee beste 250 GT Lusso, de Formule is niet van de FIA. Formule 1 is van jou en mij. Van de fans.
De FIA heeft zich de afgelopen jaren een compleet incompetente partijgetoond in zowel de formule 1 als ook in het WTCC.
FOTA heeft angetoond goed met elkaar samen te werken en tot oplossingen te kunnen komen. Daarnaast zouden de specialisten van de FOTA beter in staat moeten zijn een enigzins waterdicht reglement te schrijven. Stel je toch eens voor dat je er tijdens de eerste race van 2010 achter komt dat de concurrentie dankzij een maas in het reglement meer dan een seconden sneller is en jou budget voor de rest van het jaar al opgesoupeerd is. Dan is je seizoen al voorbij, voordat het begonnen is...
Posts: 11.414
@ramshoek
Ben het wel met je eens alleen deze:
\"denk aan de huidige reglementen met smalle hoge achtervleugels en brede voorvleugels, \"
is er gekomen op basis van voorstellen van de teams (in overleg met de FIA).
Mosley wilde die gesplitste achtervleugel invoeren. De teams vonden dat wat al te zot en kwamen toen met de oplossing waar ze nu mee racen.