Comeback Super Aguri mogelijk door budgetlimiet

Aguri Suzuki heeft in de Japanse media laten doorschemeren te overwegen een team in te schrijven voor het Formule 1-seizoen 2010. De Japanner had van begin 2006 tot halverwege 2008 al de leiding over Super Aguri, dat in tweeënhalf jaar vier punten scoorde.

Het uitblijven van grote sponsors en het niet doorgaan van de geplande overname door de Magma Group luidden destijds het einde in. Maar door de invoering van een budgetlimiet is een comeback van Super Aguri niet uitgesloten. Aguri Suzuki in de Japanse media: “Als het enigszins mogelijk is, dan wil ik het zeker proberen.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Leonhart

    Posts: 302

    En ik dacht dat onze vriend Aguri niet meer terug wou komen...
    Vond het toch een leuk team Super Aguri, nu nog de rijders Sato en Davidson terug en gassen maar.

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 11:06
    • Gaat dat wel zo makkelijk? hij had tog alles verkocht??

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 11:40
  • maatin

    Posts: 4

    ik hoop ok dat het allemaal door gaat vooral na de inhaal actie van 2006 in canada

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 11:43
    • maatin

      Posts: 4

      sorry het is 2007 inhaal actie op fernando alonso

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 11:50
  • Leuk team. Alleen wil ik die Budget limiet niet. Dat is gewoon veel te laag

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 11:44
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Super Aguri terug in de F1 door budgetlimiet? Volgens mij was er maar plek voor 2.. auto\'s? is dat al verhoogt naar 26, ivm de de 3 nieuwe teams volgend jaar.. en dan Aguri weer voor 2010? Waar wil hij zo snel een auto vandaan halen? Al z\'n stuff is geveild!

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 12:21
    • Momenteel zijn er 24 plaatsen op het grid, maar er worden er maar 20 gebruikt. Volgend jaar worden dat er 26, wat betekent dat er 6 auto\'s (3 teams) bij mogen komen. Bij meer aanmeldingen zal de FIA selecteren. Aguri heeft inderdaad niets meer, dus als hij mee wil doen moet hij volledig overnieuw starten.

      • + 0
      • 6 mei 2009 - 13:06
      • Fresh-T

        Posts: 461

        En, moet hij in 11 maanden een fabriek fixen, een auto ontwikkelen, bouwen en testen, personeel aannemen, zich inschrijven, sponsors zoeken etc.? Als hij dit al red voor maart volgend jaar, ben ik benieuwd of hij het dan volhoud tot oktober dat zelfde jaar. Ik zie het totaal niet gebeuren dat Aguri terug komt in de F1 in 2010, en als het wel gebeurd halen ze 2011 niet!

        • + 0
        • 6 mei 2009 - 13:18
        • Leonhart

          Posts: 302

          Nou... eind 2005 was toch ook pas bekend dat Super Aguri meedeed in 2006? Daar ging misschien 3/4 maanden tot de seizoensopening, 11 maanden moet dus prima lukken =)

          • + 0
          • 7 mei 2009 - 08:27
          • Fresh-T

            Posts: 461

            Er zit een verschil in de bekendmaking en in het daadwerkelijk beginnen met opstarten. Zoals het bericht nu vermeld, is er een mogelijkheid en zou die maffe Japanner weer terug willen in de F1. Het grote verschil is in mijn ogen dat hij in 2005 de helft allang voor elkaar had voor bekend werd dat ze zouden instappen. Pro Drive heeft het toch ook niet gehaald in 2007 (of was het 2008?).. Zij schuiven dat af op laksheid van FIA (wat ik ook wel geloof), maar ik denk dat mr. Richards het zelf ook niet voor elkaar had.

            • + 0
            • 7 mei 2009 - 15:39
            • Leonhart

              Posts: 302

              Nja, Prodrive zit er alleen niet in omdat ze geen McLaren chassis en Mercedes motor kregen, anders zaten die er waarschijnlijk er ook bij.
              Maar ja, voor hetzelfde geld is ie momenteel gewoon al bezig om alles op te zetten. Met het idee van \"voor het geval dat, je weet maar nooit\"

              • + 0
              • 7 mei 2009 - 16:36
  • even een honda weer achter in de auto. zal mooi zijn japans team.

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 14:55
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Ik denk dat Honda voorlopig even genoeg heeft van de F1.

    • + 0
    • 6 mei 2009 - 16:41

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar