Comeback Super Aguri mogelijk door budgetlimiet
- Gepubliceerd op 06 mei 2009 10:54
-
13
- Door: Rob Veenstra
Het uitblijven van grote sponsors en het niet doorgaan van de geplande overname door de Magma Group luidden destijds het einde in. Maar door de invoering van een budgetlimiet is een comeback van Super Aguri niet uitgesloten. Aguri Suzuki in de Japanse media: Als het enigszins mogelijk is, dan wil ik het zeker proberen.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 302
En ik dacht dat onze vriend Aguri niet meer terug wou komen...
Vond het toch een leuk team Super Aguri, nu nog de rijders Sato en Davidson terug en gassen maar.
Posts: 699
Gaat dat wel zo makkelijk? hij had tog alles verkocht??
Posts: 4
ik hoop ok dat het allemaal door gaat vooral na de inhaal actie van 2006 in canada
Posts: 4
sorry het is 2007 inhaal actie op fernando alonso
Posts: 7.177
Leuk team. Alleen wil ik die Budget limiet niet. Dat is gewoon veel te laag
Posts: 461
Super Aguri terug in de F1 door budgetlimiet? Volgens mij was er maar plek voor 2.. auto\'s? is dat al verhoogt naar 26, ivm de de 3 nieuwe teams volgend jaar.. en dan Aguri weer voor 2010? Waar wil hij zo snel een auto vandaan halen? Al z\'n stuff is geveild!
Posts: 50
Momenteel zijn er 24 plaatsen op het grid, maar er worden er maar 20 gebruikt. Volgend jaar worden dat er 26, wat betekent dat er 6 auto\'s (3 teams) bij mogen komen. Bij meer aanmeldingen zal de FIA selecteren. Aguri heeft inderdaad niets meer, dus als hij mee wil doen moet hij volledig overnieuw starten.
Posts: 461
En, moet hij in 11 maanden een fabriek fixen, een auto ontwikkelen, bouwen en testen, personeel aannemen, zich inschrijven, sponsors zoeken etc.? Als hij dit al red voor maart volgend jaar, ben ik benieuwd of hij het dan volhoud tot oktober dat zelfde jaar. Ik zie het totaal niet gebeuren dat Aguri terug komt in de F1 in 2010, en als het wel gebeurd halen ze 2011 niet!
Posts: 302
Nou... eind 2005 was toch ook pas bekend dat Super Aguri meedeed in 2006? Daar ging misschien 3/4 maanden tot de seizoensopening, 11 maanden moet dus prima lukken =)
Posts: 461
Er zit een verschil in de bekendmaking en in het daadwerkelijk beginnen met opstarten. Zoals het bericht nu vermeld, is er een mogelijkheid en zou die maffe Japanner weer terug willen in de F1. Het grote verschil is in mijn ogen dat hij in 2005 de helft allang voor elkaar had voor bekend werd dat ze zouden instappen. Pro Drive heeft het toch ook niet gehaald in 2007 (of was het 2008?).. Zij schuiven dat af op laksheid van FIA (wat ik ook wel geloof), maar ik denk dat mr. Richards het zelf ook niet voor elkaar had.
Posts: 302
Nja, Prodrive zit er alleen niet in omdat ze geen McLaren chassis en Mercedes motor kregen, anders zaten die er waarschijnlijk er ook bij.
Maar ja, voor hetzelfde geld is ie momenteel gewoon al bezig om alles op te zetten. Met het idee van \"voor het geval dat, je weet maar nooit\"
Posts: 10.412
even een honda weer achter in de auto. zal mooi zijn japans team.
Posts: 349
Ik denk dat Honda voorlopig even genoeg heeft van de F1.