Mosley: "Formule 1 overleeft ook wel zonder Ferrari"
- Gepubliceerd op 04 mei 2009 08:23
-
15
- Door: Rob Veenstra
Mosley liet aan de Financial Times weten: De Formule 1 overleeft ook wel zonder Ferrari. Het zou jammer zijn om ze te verliezen, het is een soort nationaal team van Italië. Ik hoop en denk dat als een team bij de directie aanklopt om te klagen over het zogenaamd lage bedrag dat ze uit mogen geven, dat de directie dan vraagt waarom ze het niet voor 40 miljoen pond kunnen doen zoals andere teams.
Het budgetlimiet is blijvend. Er is ruimte voor discussie, misschien verlagen of verhogen we het voor 2011 of gaat het omhoog als de economie zich herstelt, laten we zeggen in 2014. Een verandering vindt alleen plaats als het in het belang van de sport is. De kredietcrisis heeft de Formule 1 nog niet geraakt. Natuurlijk zijn we Honda kwijt, maar de echte gevolgen worden merkbaar als de huidige contracten aflopen. Deze verbintenissen zijn aangegaan voordat de aandelenkoersen kelderden. Ik geloof dat de FOM de teams niet zoveel geld kan geven als nu.
Trending nieuws
-
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Wanneer stapt die klootzak nu eens op .Het lijkt er wel op dat wanneer hij weg is de f1 kapot moet .Mosley probeert de f1 mee zijn graf in te nemen .Wat ik ik niet begrijp is dat deze man nu zo snel achter elkaar zulke zware en belangrijke beslissingen neemt terwijl hij af moet treden .
Posts: 848
... tZal wel weer een kwestie van tijd zijn voor de geruchten van een nieuwe raceklasse wederom opduiken!
Posts: 206
Van mijn part stappen er 2 of 3 teams uit de F1, en dan nog eens zien wat de uitspraken van deze gast zijn.
Posts: 11.414
Ecclestone heeft zijn steun voor Ferrari al uitgesproken en hij wil een oorlog tussen Mosley en zijn lievelingsteam Ferrari voorkomen. Kan nog leuk worden allemaal.
Ik ben wel benieuwd welke andere teams er grote problemen hebben met de \"budget cap\". McLaren uitte zich voorzichtig tegen en Ferrari was dus vrij duidelijk tegen. Je zou van Renault ook wel wat klachten verwachten, maar misschien vinden die het wel best. Lijkt me voor Toyota ook.
Ik vraag me af of verhogen van het budget naar zeg 60 miljoen pond (tegenvoorstel van Ecclestone) echt gaat helpen.
Waarom zijn die bedragen trouwens steeds in ponden? De FIA is toch gevestigd in Parijs. Waarom dan geen euro\'s?
Posts: 1.725
Formule 1 overleeft ook wel zonder Max Mosley
Posts: 6
laat die gozer please opstappen zeg een team dat al 60aar rijdt met gewoon blijven, en niet om zoon lullige reden weg gaan
die gozer verpest de formule1!!!!!!!
Posts: 298
hahahha, ik denk niet dat de formule 1 het gaat redden zonder ferrari. Ik zou iniedergeval niet meer kijken en een hoop andere mensen ook niet. Weg kijkcijfers, dankjewel mosley....
Posts: 405
Ga eens naar een Grand Prix weekend en tel alle rode shirts en petjes weg. Bekijk de lege plekken dan eens. Natuurlijk kiest 50% voor een ander team, maar wat doet de overige 50%?
Posts: 11.414
Ik ben in 2005 naar Imola geweest en het viel me op dat er vrijwel geen rode fan was te ontdekken. Allemaal in het blauw of zilver.
Fans zijn zo veranderlijk. De juichen net zo makkelijk voor Brawn of Red Bull.
Posts: 258
Mensen die stoppen met F1 kijken als Ferrari vertrekt, houden blijkbaar niet van de sport...
Posts: 507
dan hou jij zeker niet van ferrari. maar daar gaat het niet over,het gaat er om dat de heer mossly het er met alle geweld door wilt drukken. en als je het er niet mee eens bent dan rot je maar op, wat heb je aan de f1 als je allemaal met het zelfde matriaal moet rijden nee geef mij dan maar de jaren begin 90\' terug toen was het nog leuk om te zien.
Posts: 258
Ik ben niet voor Ferrari nee, maar dat is nu helemaal niet relevant...? Als McLaren zou stoppen zou ik het vreselijk jammer vinden, maar stoppen met F1 kijken..?? No way, ik krijg vanzelf wel een andere favoriet.
Ik zou het jamer vinden voor de sport als Ferrari uit de F1 vertrekt, maar om nou te zeggen dat F1 zonder Ferrari niks meer is vind ik erg overdreven. F1 werd toch ook niet minder na het vertrek van Lotus na 1994? En dat terwijl die ook een erg historische status hadden.
Overigens kan ik me wel vinden in de redenen die Ferrari noemt om te vertrekken.
Posts: 1.725
Mocht Ferrari vertrekken, zullen er nog teams volgen, o.a. McLaren
Posts: 5.792
Als ferarri niet meer mee zou doen is er geen strijd meer tussen mclaren en ferarri en dat mclaren waren toch de mooiste gevechten van de f1 de laatste jaren.Dat Pat dat geweldig ind begrijp ik wel want dan zou zijn geliefde mclaren geen echte tegenstand meer krijgen .en hoeven ze niet meer te liegen en te stelen enz.Zonder ferarri en zonder mclaren zou de f1 nooit zo [populair zijn geworden maar daar heeft Mosley geen boodschap trouwens nergens heeft hij dat alleeen aan zijn eigen ongeloofwaardige gelul.Nogmaals snap ik niet dat een persoon die ook nog eens aftreed dit jaaar zulke beslissingen er door drukt zonder overleg met de teams .Dat zal toch moeten veranderen denk ik .Je kunt wel zeggen dat het makelijker moet worden voor de nieuwe teams maar wat heb je daar aan als de oude teams opstappen
Posts: 11.414
Kom op Felix. Ik vind het helemaal niet geweldig als Ferrari weg gaat, maar ik vind alleen dat dat niet het einde van F1 is.
Als Ferrari er niet meer is dan neemt een ander team die rol wel over. Zoals ik al aangaf was dat in 2005 ook het geval. Of zoals in de jaren daarvoor met Williams en misschien nu met Brawn.
Wie weet zit iedereen op het puntje van zijn stoel als Button en Vettel vechten om de titel.