Schumacher: "Domenicali betere teambaas dan ik zou zijn"
- Gepubliceerd op 23 apr 2009 12:08
-
11
- Door: Rob Veenstra
Schumacher: Na de zomer gaan we bekijken wat we verder gaan doen. Ik had de rol van teambaas van Jean Todt kunnen overnemen, maar daar voelde ik niks voor. Het was niet het juiste tijdstip en bovenal ben ik van mening dat Stefano Domenicali veel beter in staat is deze positie in te vullen dan ik.
Trending nieuws
-
Red Bull in actie na crash Verstappen: Nederlander krijgt nieuw chassis
Red Bull Racing is in actie gekomen na de crash van Max Verstappen tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oos...
27 jun 2026 18:48 -
Verstappen verklaart crash op Red Bull Ring: "Geen fijne klapper"
Max Verstappen beleefde voor de Grand Prix van Oostenrijk een kwalificatie om heel snel te vergeten. Tijdens de alles...
27 jun 2026 17:41 -
Red Bull opent onderzoek naar zware crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing opent een onderzoek naar de crash van Max Verstappen. De viervoudig wereldkampioen leek ...
27 jun 2026 18:37 -
Russell is zich van geen kwaad bewust na controversiële pole
George Russell is apetrots op zijn controversiële pole position in Oostenrijk. Op de Red Bull Ring reed hij een ...
27 jun 2026 18:11 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 10.412
dit moest hij zeker even zeggen van de groote baas...?
Posts: 444
Denk het niet, hij word vast moe van alle vragen waarom hij geen teambaas word nu het zo slecht gaat.
Dus met dit antwoord issie weer ff van het gezeik af, en natuurlijk word er tegelijkertijd een politiek spelletje gespeeld!
Posts: 11.414
Ben toch wel benieuwd wat nou de echte ambities van Schumacher zijn. Hij zal toch niet voor niets maar bij Ferrari rond blijven hangen? Ik weet, hij vangt er een mooi bedrag voor, maar hij heeft al zoveel geld dat dat toch niet zijn belangrijkste drijveer zal zijn.
Ik vraag me overigens af of Schumacher wel een goeie team baas zou zijn. Het feit dat hij kampioen is geweest maakt hem dat nog niet zo maar. Kijk naar Prost. Dat werd toch ook helemaal niks. Hij werd toch ook kampioen doordat hij een goede teambaas en strateeg om zich heen had.
Aan de andere kant, misschien heeft hij wat kneepjes van het vak opgepikt bij Jean Todt.
Posts: 273
Je hebt gelijk in het feit dat Schumacher een goede teambaas en een goede strateeg om zich heen had Ross Brawn en vooral die laatste was belangrijk. Echter er zijn maar weinig coureurs als Schumacher zelf, hij kent de auto van binnen en van buiten, wist precies wat er aan de hand was. Dit was ook een belangrijke factor in zijn glansrijke carriere.
Ik denk juist wel dat hij een goede teambaas zal zijn. Hij heeft er 10 jaar gezeten, hij kent alle ins en outs. Toen hij nog racete had hij volgens mij ook al veel te zeggen binnen het team.
Posts: 78
Nou Nick, Schumacher had niets te zeggen binnen het tean. Ik heb 2 interviews (tijdschriften F1 Racing en Formule 1 RaceReport) met Jean Todt gelezen in een korte waarin beide keren werd verteld dat Schumacher zich niet met de besluitvorming bezig hield.
Posts: 5.746
Nee hoor Michael is altijd diplomatiek geweest in z\'n uitspraken.
Posts: 848
Tja, als je de huidige teneur van de gang van zaken bij Ferrari bekijkt, zou het geen kwaad kunnen om een niet-Italiaan in het team te hebben ... :o)
Posts: 2.567
Met alle respect van MS ik ben met je eens, je stuurt raikkoenen in de regenbenden en ....
Posts: 79
Ze zouden hem inderdaad een kans moeten geven. misschien als assistent van domenicali of als racestrategist?
Posts: 1.725
Zet hem gewoon in de auto, je zou nog versteld staan
Posts: 11.414
Zou me inderdaad niet verbazen als hij de huidige coureurs er uit zou rijden.