Bourdais voelt zich nog niet op zijn gemak in de STR4
- Gepubliceerd op 21 apr 2009 13:23
-
9
- Door: Rob Veenstra
Tegenover Autosport verklaarde hij: Op papier is het zo dat het gedrag van de auto slechter zou moeten zijn vanwege de hardere banden. Het is inderdaad moeilijker, omdat je voor twintig procent meer downforce hebt. Daar heb ik het zwaar mee, dat zal ik niet verbergen. Het is precies het tegenovergestelde van wat ik nodig heb. Daar liggen mijn zwakheden en dat weet ik. Daar werk ik aan.
Het betekent echter niet dat ik niet snel kan gaan met deze auto. Ik heb alleen minder ruimte waarin ik me volledig op mijn gemak voel. Simpel gezegd komt het er op neer dat ik tevreden ben met de auto voor de meeste bochten op een circuit, maar er zijn altijd twee bochten waar ik tijd verlies. Voor de rest gaat het goed, volgens plan.
Trending nieuws
-
Leclerc zwaar teleurgesteld na tweede uitvalbeurt op rij: "Moet mijzelf verbeteren"
Charles Leclerc is zwaar ontevreden na zijn tweede uitvalbeurt op rij. De Monegask viel in de slotfase van de race ui...
14 jun 2026 21:32 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24 -
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (9)
Login om te reagerenThe Count of Ulysses
Posts: 602
Ik zeg: Bourdais zal snel na Piquet worden vervangen indien hij niet heel snel gaat verbeteren. Team- en naamgenoot Buemi is vanaf dag 1 sneller en constanter dan hij is.
patrickl
Posts: 11.414
Misschien ligt het aan mij, maar de zinsnede \"omdat je voor twintig procent meer downforce hebt\" vind ik wat verwarrend. Nu is het net of hij zegt dat ze 20% meer downforce hebben (het was mij niet direct duidelijk dat met \"voor\" \"voorkant\" bedoeld werd). Bourdais heeft het over 20% meer \"grip\" aan de \"voorkant\".
Waar het ook aan ligt dat hij niet presteert, Bourdais zal toch ook moeten gaan vrezen voor zijn stoeltje. Twee seizoenen achter elkaar zoek gereden worden door een rookie is natuurlijk niet best.
Misschien dat hij met de nieuwe achterkant van de auto nog wat kan laten zien, maar het lijkt zo langzamerhand wel onwaarschijnlijk.
Toch vreemd dat die gasten die echt alles winnen in de IRL (of hoe het ook heet) in de F1 toch moete hebben. Zanardi was toch ook ongenaakbaar in de VS en kwam in de F1 absoluut niet uit de verf. Andretti werd ook echt compleet zoek gereden door Senna. Zo erg dat Senna in Andretti\'s auto een rondje mocht kwalificeren en in Andretti\'s auto gewoon anderhalve seconde sneller ging dan Andretti zelf.
Villeneuve en Montoya gingen beter, maar toch ook niet met de dominatie die ze in de VS lieten zien.
alonso fan
Posts: 10.412
idd ik denk ook dat hij vervangen wordt. ik snap al niet dat hij er nog rijd. maar over villeneuve die is toch wel wk geworden in de f1 was een mooie rijder hij kon mooi smijten met de auto in de bochten. zulke rijders mis ik nu wel. en over montoya die was ook best goed alleen een heet hoofd soms. dan ging er een knop om en was het alles of niets.
Jan007
Posts: 22
Ik was zwaar ontgoocheld door hem in China, een grote fout tijdens de kwalificaties en dan 2 keer spinnen in de race waaronder 1 onder safety-car, als Bourdais zo verder doet dan zal hij moeten vervangen worden want momenteel is hij niet geschikt om F1 te rijden.
ives
Posts: 1.278
Tja, wat moet je er mee aanvangen. Talent heeft ie wel genoeg, maar vorig jaar voelde hij zich niet goed in de STR3, nu weer niet in de STR4.
Als hij niet leert van rond zijn problemen te rijden of zich aan te passen aan de nieuwe wagens, staat hij binnen een paar races aan de kant.
Komt Bruno Senna misschien toch nog in de F1! Alhoewel, die zijn voornaam is niet Sebastian, maakt hij direct een stuk minder kans :(
mister S
Posts: 298
lol ja, ze heten tegenwoordig allemaal sebastian(vettel, buemi,bourdais)
FrankypankyV8
Posts: 696
Ives,
Helpt het als ik zeg dat Buemi kan worden afgekort als SB en Senna als BS?
Elk een S en een B in hun naam... Maar Senna toch een (klein) kansje ;-)
Kevin
Posts: 5.397
Die fransman kan gewoon niet rijden.. in plaats van de auto de schuld te geven moet die gewoon wijs zn mond dicht houden. Die Bourdais is niet formule 1 waardig. Oprotten ermee.
johan
Posts: 985
Hij geeft toch toe wat zijn zwakke punt is? Je leest maar een beetje wat je wilt lezen.
Bourdais is in alle klassen succesvol geweest, tot de f1. Hij heeft duidelijk moeite om met fijne wagens te rijden. Bourdais is meer van de zware wagens uit Amerika en f3000. Wagens waarmee je je meer kunt onderscheiden van de andere rijders.