Renault wilde Button contracteren
- Gepubliceerd op 17 apr 2009 13:44
-
11
- Door: Rob Veenstra
De reactie van Button: Tenzij hij zelf met zijn team vooraan staat zal hij altijd roepen dat iets slecht voor de geloofwaardigheid van de Formule 1 is, dat weet ik zeker. Hij moet ook onthouden dat hij me voor dit seizoen wilde inlijven. Hij is duidelijk boos na de diffuser-kwestie en teleurgesteld dat zijn team een auto heeft geproduceerd die minder competitief is dan de onze.
Wij hebben onze goede wagen te danken aan de mensen in de fabriek in Brackley en dat mag je ze niet afnemen. Dat zou oneerlijk zijn. Ze hebben moeten werken in zeer moeilijke omstandigheden en het is niet eerlijk om dan dit soort opmerkingen te maken. Flavio moet niet zo reageren omdat hij verbitterd over de prestaties van zijn eigen team is.
Trending nieuws
-
Verstappen onderweg naar Oostenrijk voor Red Bull-bijeenkomst
Max Verstappen is onderweg naar Red Bull-hoofdstad Salzburg. De viervoudig wereldkampioen heeft een lastige start van...
10 jun 2026 12:46 -
Verstappen aast op sportieve revanche in Barcelona
Max Verstappen gaat aankomend weekend in Barcelona op jacht naar sportieve revanche. De viervoudig wereldkampioen vie...
10 jun 2026 13:22 -
Rol van Albon bij Williams lijkt uitgespeeld: Meerdere teams in gesprek met Britse Thai
Alexander Albon is mogelijk aan zijn laatste seizoen bezig bij Williams. De Britse Thai zou volgens meerdere geluiden...
10 jun 2026 14:46 -
Red Bull wijst Iwasa aan voor VT1 in Barcelona
Ayumu Iwasa rijdt aankomend weekend de eerste vrije training voor het team van Red Bull Racing. De Japanse coureur ma...
10 jun 2026 12:09 -
Audi laat Alpine-reserve eerste training rijden in Barcelona
Het team van Audi laat Alpine-reservecoureur Paul Aron aankomend weekend de eerste vrije training in Barcelona. De Du...
10 jun 2026 14:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (11)
Login om te reagerenGJD
Posts: 444
Klasse reactie Jenson keihard terugslaan.
Die flavio heeft zich toch compleet belachelijk gemaakt!!
Hij moet ook onthouden dat hij me voor dit seizoen wilde inlijven
En dan roepen dat hij super langzaam is wat een kneus die Flavio!!
patrickl
Posts: 11.414
Briatore heeft dus gelogen en laat ook onsportief gedrag zien? Kom er in FIA.
Kubica
Posts: 5.741
Mooie reactie van Jenson. Mag hem wel..
Tommieeee
Posts: 774
Die kan Piquet ook weer in z\'n zak steken als het waar is...Of zou Briatore Alonso hebben willen vervangen? ;-)
thunderthumb
Posts: 89
Een goede volwassen reactie, Jenson. Klasse!
Gonfa
Posts: 234
De enige die hier schuld aan heeft is de FIA zelf. En wel om 2 redenen:
1) hun regels waren onduidelijk (kan al een keertje gebeuren)
2) renault en rbr kregen geen goedkeuring voor zo\'n diffuser, drie andere teams wel (kan niet gebeuren, als die diffusers idd gelijkaardig waren begaat de FIA hier gewoon een blunder van jewelste)
GJD
Posts: 444
En jij hebt de plannen en tekeningen van die difusers gezien, zodat jij kunt concluderen dat ze wel degelijk binnen de regelementen waren. Mischien week die diffuser wel af waardoor hij wel illigaal is, ik hoor er alleen FB over zeiken maar met bewijzen ofzo komen homaar
Prutteltje
Posts: 152
Onvolwassen reactie op de eveneens belachelijke uitspraak van Flavio over Button, maar wel geweldig dat ie de mensen die er het hartst om werken het grootste compliment geeft, dat is top van hem, voor de rest moet ie helemaal niet op die uitspraken reageren, want racen kan Button zeer zeker en het is nog altijd zo de beste auto\'s staan voor aan en je ziet dat het in veel mindere mate aan de coureur ligt, daarmee wil ik niet zeggen dat alleen de auto er alles toe doet, maar wel voor 60%.
leendert117
Posts: 155
quote van GJD, 17 april 2009 om 14:42En jij hebt de plannen en tekeningen van die difusers gezien, zodat jij kunt concluderen dat ze wel degelijk binnen de regelementen waren. Mischien week die diffuser wel af waardoor hij wel illigaal is, ik hoor er alleen FB over zeiken maar met bewijzen ofzo komen homaar Ik blijf het vreemd vinden dat Red Bull en Renault niet met die plannen naar buiten komen, maar in dezelde lijn vind ik het vreemd dat de FIA dat ook niet staalhard ontkent. geen zuiver zaakje, dat is duidelijk
kijk de fia had natuurlijk wel kunnen vertellen wat wel mocht, dan waren er een paar kleine aanpassingen, waarschijnlijk zo gemaakt
patrickl
Posts: 11.414
Wie zegt dat de FIA niet gewoon gezegd heeft? Wat er wel en niet mag staat trouwens gewoon in de technische reglementen ...