USF1 denkt aan Cosworth als motorleverancier
- Gepubliceerd op 12 apr 2009 10:44
-
13
- Door: Dennis Roke
Tijdens de presentatie in februari gaven teamchefs Ken Anderson en Peter Windsor aan dat ze iedere fabrikant op de grid wilden overwegen. De teamschefs hebben echter aangegeven dat een overeenkomst met Cosworth misschien beter is voor het team dan met een fabrikant.
Windsor: "Het hele motoren-verhaal is onderdeel van de vele veranderingen die momenteel de Formule 1 treffen. In zee gaan met Cosworth is zeker aantrekkelijk, want ze hebben goed werk verricht bij Red Bull Racing. Apart van dat alles is Cosworth nu in handen van een Amerikaan, Kevin Kalkhoven. Dat is niet heel belangrijk, maar wel een aantrekkelijk idee voor ons. Het idee in zee te gaan met een kleine motorfabrikant spreekt ons aan, omdat dat ook de manier is waarop we het team willen gaan runnen."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.664 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 27
Lijkt mij een goed idee Dan is het eigenlijk een amerikaans geheel want cosworth is van ford of een onderdeel daarvan. Nu nog 2 amerikaanse rijders met misschien een nederlands tintje in de vorm van Arie Luyendijk junioir is toch een halve amerikaan en half nederlands en als tweede rijder een Danica Patrick of iemand van de familie Andretti.
Posts: 461
Perfect! Moeten ze echt doen!
Staan we in Bahrein alsnog weer met 10 teams... Jij kent de Amerikaanse cultuur niet? Proud to be American? De arrogantie? Daarmee gaan ze het nooit redden in de F1. Dat vertel ik je bij voorbaat! Maar, zoals ik altijd overal ook een positieve kant kan zien: Is Force India niet meer het laatste team op de startgrid.
Posts: 163
Onder welke steen kom jij vandaan?
Er rijden alweer 10 teams in de F1
Posts: 594
volgens mij bedoelt hij . dat hij verwacht dat het een amerikaans zootje wordt bij dat team , vanwege de amerikaanse arrogantie en dat ze daarom niet in 2010 aan de start gaan staan.
dan hebben we in 2010 toch wel 10 teams aan de start.
nou mijn tip voor het USF1/USGPE team.
huur Helio Castroneves (Braziliaan)
populair in amerika(vanwege 2 indy500 winsten en winaar dancing with the stars)
, goede coureur.
maarja , als hij maar niet de bak in moet vanwege zn belastingschuld
Posts: 1.827
Ik weet niet aan welke klasse jij denkt dat ze mee gaan doen Gerard, maar ik zie dat je drie coureurs noemt. Ik kan je verzekeren dat ze slechts twee coureurs zullen contracteren en die volop laten testen. En voor de ervaring nemen ze het eerste jaar sowieso iemand met veel ervaring. Ik gok een Trulli, Barrichello of Fisichella.
Posts: 28
@Daan: volgens mij snap je het sarcasme niet: Tristan bedoelt dat USF1 als 11e team er voor Bahrein alweer mee ophoudt.
De laatste keer dat Amerikanen meededen met een nieuw team zouden ze meteen hun eerste wedstrijd wel gaan winnen. We weten allemaal hoe het BAR vergaan is. Hun mond was groter dan hun prestaties, maar ze deden wel mee.
Ik denk dat USF1 ook beter met Toyota, Mercedes of Ferrari in zee kan voor motoren. Die hebben een enorme overcapaciteit. Waar de motorenafdelingen vroeger twee motoren per auto per weekend bouwden, moet een motor steeds langer meegaan. Daarbij bouwden ze ook motoren om te testen, maar ook dat heeft geen zin meer: er mag nauwelijks meer ontwikkeld worden.
Posts: 5.792
Sorry maar ik kan niet warm lopen voor Cosworth want in het verleden was de motor bij lange niet betrouwbaar . Niet voor niks zijn de teams toendertijd overgestapt.Nee dat was een fiasco en wanneer Cosworth zich daarin niet zou verbeteren ze niks te zoeken hebben in de f1
Posts: 2
Beste Felix over Cosworth zou je volgens mij toch wat anders moeten denken niet alleen hebben zij in het verleden 176 GP zeges gehaald maar ook vandaag en ik praat vanuit de contacten die ik heb, is er nog steeds een zeer grote en goede groep engineers bij cosworth die volgens mij best wel eens aan zouden kunen haken bij hun oude successen Cosworth was met name bekend om zijn betrouwbaarheid en die wordt weer heel belangijrk
Posts: 699
@Felix, ik vind het een schande dat je zou durf te praten over Cosworth. Zoals maat het al goed uitlegt is Cosworth helemaal niet zo slecht zoals jij denkt. Als het idd zo is dat dit team Cosworth motoren gaat gebruiken, ga ik juichen, ben altijd al gek geweest op het mooie geluid van de Cosworth V12, V10 en V8.
En als ze de rest verslaan qua betrouwbaarheid dan wil ik jou nog wel eens spreken, ik wil geen ruzie maken, maar je weet wat ik bedoel..
Posts: 941
@ RS- Motorsport, naar mijn weten heeft Cosworth nog nooit een V 12 gehad. Zij hebben wel altijd goede motoren gebouwd, alleen die 20.000 toeren Cosworth die in 2006 bij Williams erin lag was dat niet. Maar mochten Toyota, Renault en Mercedes door de crisis afhaken, dan is Cosworth voor de rest van het veld een goede keus. Behalve voor Ferari, die blijven altijd met een eigen motor rijden.
Posts: 699
Niet in de F1 maar erbuiten wel;)
Aston Martin met V12 Cosworth Motor :: en.wikipedia.org/wiki/V12
Posts: 10
Echte cossie motoren eindelijk weer !! Schitterende motoren
Posts: 2
ik heb hier zelfs A0 versie prints van de originele tekening van de COSWORTH V8 motoren van de hand van Keith Duckwort zelf. Het zou echt geweldig zijn Cosworth weer terug te hebben in de F1.