Piquet: "Ik doe alles om het maximale uit de auto te halen"
- Gepubliceerd op 10 apr 2009 11:07
-
17
- Door: Rob Veenstra
Op zijn site zegt hij: Het is een teleurstellend begin van het seizoen geweest aangezien ik geen punten overgehouden heb aan de eerste twee races. Maar ik had pech in Melbourne met de remmen die opeens weg waren en op Sepang hadden we de rode vlag.
We weten dat we niet competitief genoeg zijn in vergelijking met andere teams, maar ik doe alles om het maximale uit de auto te halen. We hebben veel geleerd en ik wil me nu gewoon goed voorbereiden op de volgende race.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 444
Zei die vorig seizoen ook al.
Posts: 941
Als coureur haal je altijd het maximale uit een auto.Kijk maar naar Button en Barrichello vorig jaar en nu.
Posts: 163
Ja, en daarom is dit dus ook het maximale wat Piquet KAN doen. Dat wil zeggen, wat de R29 kan doen...
Als Nelson de kwalificatie nu eens op orde kan brengen, dan is hij precies vergelijkbaar met Alonso. In Melbourne reed ie erg sterk, tot het moment dat zijn remmen dienst weigerden.
En Maleisië weer een foutje in de kwalificatie, waardoor ie bleef steken in Q1. Echter, was Nelson in de race sneller dan Alonso in de regen. Maar dat zullen de meesten wel weer niet gezien hebben, omdat die enkel naar de uitslagtabellen kijken. Maar in de laatste ronde heeft Nelson én Nakajima én Alonso ingehaald.
Patrickl, kom er maar in...
Posts: 1.725
Dacht het niet
Posts: 932
Wat dacht je niet ?
Dat een coureur niet het maximale uit zijn auto haalt, of dat Piquet dat niet doet ? Zal wel het 2e zijn, er zijn vele anti-Piqueters. Daan geef je compleet gelijk, zijn qualificatie moet snel beter worden. In de race doet hij niet onder voor Alonso, beide GP\'s zat hij voor Alonso, bij het vallen van de vlag in Maleisie ook echter de doorkomst van de ronde daarvoor telt. Maarja levert niks op.
Posts: 941
Neem het graag op voor alle F1 coureurs, omdat ik er gewoon stinkend jaloers op ben.Bij sommige heb ik kleine vraagtekens andere zijn favorieten.
En over Piquet in de race, die zit op een andere pitstopstrategie dan Alonso. Maar het neemt niet weg dat hij zich beter moet qualificeren en punten moet gaan scoren. Anders haalt hij het eind van seizoen niet.
Posts: 461
Ik vind eind van het seizoen al optimistisch :P Flavihoofd heeft vorig jaar al gezegd dat hij zich moet gaan bewijzen omdat het anders wel eens heel snel afgelopen kan zijn. Spanje? China? Misschien Silverstone?
Posts: 163
ja, dat klopt.
Nelson heeft altijd een zwaardere wagen in de race dan Alonso.
Posts: 413
Wat zitten jullie eigelijk te lullen?
In Australië moest Alonso uitwijken om niet te crashen dus verloor daardoor een paar plaatsen...erna Safety Car, waar Alonso moest w8en po Piquet in de pitstraat!
2de GP waar Alonso een slipper maakte net toen het begon te regenen, daarvoor reed Alonso vrij goed aangezien hij enorm volgetankt was...en jah in die weeromstandigheden was het een enorme chaos voor iedereen en zijn er mss 3 4 rondjes gereden!!!
En daardoor is Piquet nu ineens gelijkwaardig tijdens de race dan Alonso?
Allemaal smoesjes zijn dit...deze gozer heeft het niet in zich!!!
Posts: 163
Halim, hier wordt niet geluld. Wat jij nu zegt is echter wel gelul.
Dus de volgende keer als je een punt probeert te gaan maken, dan moet je eerst zorgen dat je alle feiten kent.
Posts: 66
Piquet hoeft niet het maximale uit de auto te halen, Renault zou er beter aan doen Piquet zelf uit de auto te halen.
Posts: 40
Ja Halim en meerdere jullie weten het allemaal zo goed bladiebladiebla.
Voorlopig zit die jongen in een F1 auto(misschien door ze naam, maar dan nog) en zitten jullie beetje jaloers te zijn omdat jullie 9 uur per dag moeten werken voor een honger loontje.
Just my 95cents
Posts: 1.725
Ik zou het zo niet uitdrukken, maar ik denk wel dat iedereen jaloers is op om het even welke F1-piloot.
Posts: 124
en toch denk ik dat hij het net niet is . en het ook niet gaat redden in de f1 . of hij zou zijn draai moeten gaan vinden wat ik wel hoop maar ben er bang voor
Posts: 1.725
Piquet is echt wel een goede rijder, het zou oneerlijk zijn hem nu al te vergelijken met Alonso.
Wat betreft het maximale uit een F1 auto halen, theoretisch kan niemand dat, in de praktijk denk ik dat zeker Brawn GP sneller kan.
Posts: 859
Die hele Piquet is een teleurstelling, niet zijn seizoen.
Posts: 3
Piquet is duidelijk te licht voor de F1, anders hebben ze nog altijd een Franse testcoureur dan zijn ze in ieder geval blij op het hoofdkantoor.