Goede kijkcijfers RTLGP bij Grand Prix van Maleisië
- Gepubliceerd op 07 apr 2009 11:03
-
16
- Door: Danny Sosef
Naar de live uitzending op RTL5 keken 510.000 mensen met een kijkdichtheid van 3,4 en een marktaandeel van 23,1. De herhaling op RTL7, die begon op het moment dat de Grand Prix definitief niet werd herstart, werd duidelijk minder bekeken. Ruim 179.000 mensen bekeken de herhaling, wat een kijkdichtheid van 1,2 opleverde en een marktaandeel van 10,3.
Dat de live uitzending van 11:00 uur goed werd bekeken lijkt logisch vanwege het prettige tijdstip, zoals de bedoeling van Bernie Ecclestone was. De Grand Prix van China begint iets vroeger, de start zal om 9:00 uur 's morgens plaats vinden.
Trending nieuws
-
Viaplay-rel gaat verder: Provider verwijdert F1-concurrent uit zenderlijst
De Grand Prix van Monaco was afgelopen weekend door het ingrijpen van de FOM toch niet gratis te zien in Nederland. D...
08 jun 2026 16:09 -
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46 -
Sainz woedend op Hülkenberg: "Misschien moeten we maar eens praten"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Monaco hard uitgehaald naar Nico Hülkenberg. De Williams-coureur zag een...
08 jun 2026 18:06 -
Hadjar neemt het met Verstappen op tegen Ferrari: "We zitten erbij"
Isack Hadjar heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco meer duidelijkheid gegeven over de problemen die hij tijden...
08 jun 2026 17:22 -
Antonelli omarmt de druk: "Vorig jaar bezweek ik nog daaronder"
Andrea Kimi Antonelli blijft indruk maken in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Mercedes-coureur pakte in Monaco ...
08 jun 2026 16:46
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (16)
Login om te reagerenrafael
Posts: 2.567
Dat is toch mooi!!!!!!!(plus met reclame)
CoHaBa F1
Posts: 63
Ik blijf toch bij de BBC!!!
Cra-c-c
Posts: 63
Ik kon helaas niet anders dan de herhaling kijken op RTL7, maar de volgende live race kijk ik bij de BBC.....
Kubica
Posts: 5.737
Blijf bij PolSat :), geen reclames en geen Olav Mol.
konodor
Posts: 32
Ik vind Olav Mol anders wel een erg goede commentator! (ookal spreekt hij Kubica dan niet goed uit :P) Van hem krijg ik in ieder geval geen hoofdpijn zoals bij zijn Belgische collega\'s, BBC kan ik jammer genoeg niet onvangen.
Maxxx MoSSley
Posts: 258
Heb jij Cyfrowy PolSat?? Die wilde ik ook graag, maar voorlopig hebben we Telewizja na Karte, en daar zit geen PolSat bij, helaas. Maar ik kijk nu op de BBC en ben er ook dik tevreden over :)
Nick74
Posts: 5
Volgens mij zijn de kijkcijfers helemaal niet goed, waarom publiceert RTL GP opeens haar kijkcijfers na elke Grand Prix?
Waarschijnlijk vallen ze erg tegen en willen ze de indruk wekken dat het programma toch goed bekeken wordt, ondanks alle negatieviteit.
Ik blijf ook bij de BBC, heb heerlijk genoten, van 10:00 tot 13:00 alleen maar Formule 1!
denyos
Posts: 101
Kijkcijfers zijn al jaren inzichtbaar voor het publiek via kijkonderzoek.nl.
Zo kan je dus ook de cijfers voor deze race weer zien [url]http://www.kijkonderzoek.nl/kijkcijfers/pub/kijkcijfers.php?m1-0;fs[/url]
Helaas staat de BBC er niet tussen, dus een vergelijking kunnen we helaas niet maken.
Roy-NL
Posts: 848
Ik vond het helemaal niet zo\'n fijn tijdstip!
NathieF1
Posts: 1.966
Zet daar maar eens de kijkcijfers tegenover van de BBC of vergelijkbaar (en dan alleen het aandeel nederlandse kijkers uiteraard!). Denk dat het een te positief beeld is, maar zolang zij tevreden zijn, zal het blijven zoals het is en kijk ik mooi naar de BBC!
jackspeed
Posts: 1
ja ik kijk ook nog steeds liever naar de belgische zender dan elke keer die .......... reclame op rtl,
ik ga ook eens kijken of ik bbc kan ontvangen
16Klepper
Posts: 28
Ik kijk en hoor graag naar RTLGP. Alleen de reclames zijn vreselijk want vooral in Maleisie was er telkens reclame tijdens diverse mooie momenten.
Prutteltje
Posts: 152
ik kijk ook graag naar RTL en die reclame ondervang ik wel om te switsen naar de Belg.