user icon

Williams: "Door Brawn GP lijkt de rest wel amateurs"

  • Gepubliceerd op 25 maa 2009 11:37
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
De BGP001 van Brawn GP heeft al veel stof doen opwaaien. De concurrentie keek tijdens de enige twee tests van de renstal van Ross Brawn met jaloezie naar de snelheid van de bolide. En terecht, zo vindt Frank Williams, baas van het Williams-team.

Een team dat zo laat tot stand komt en gelijk voorin meedraait, daar mag je als ander team wel jaloers op zijn. In de Daily Express zegt Williams: “Het is geen toeval dat de BGP001 zo superieur was in de tests. Door Brawn GP lijkt de rest wel amateurs. Op basis van wat we gezien hebben verdwijnen ze in Australië aan de horizon. Ik hoop maar dat wij ook voorin mee kunnen draaien.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Helemaal met hem eens, niks aan toe te voegen...

    • + 0
    • 25 maa 2009 - 11:44
  • Benjunior

    Posts: 10

    Sportieve reactie van een man die zijn sporen in deze sport verdiend heeft. F1 draait om innovatie, Brawn GP lijkt hier het beste in geslaagd te zijn.

    • + 0
    • 25 maa 2009 - 12:02
  • simtek

    Posts: 3

    ik gun williams wel de best of de rest, ik hoop dat ze vooraan rijden

    • + 0
    • 25 maa 2009 - 12:06
  • Honda was in 2006 sterk bezig. Sloeg daarna de plank volledig mis en heeft daarna alleen maar lopen kloten. Honda en F1 onwaardig. Ze hebben al hun kaarten op 2009 gezet en zijn daar in 2007 al mee begonnen!!
    Dat ze nu dus een paar maanden voorsprong hebben is niet geweldig of fantastsich maar gewoon logisch. Ze hebben daar 2 jaar gezichtsverlies lijden voor over gehad.
    Brawn GP kan nu leuk scoren en hoge ogen gooien maar laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze over 6 races nog steeds heer en meester zijn. Wellicht dat ze dan weer middenveld vulling zijn.
    Hoewel ik nieuwe titelkandidaten altijd toejuich loop ik vooralsnog niet echt warm voor dit team. Tenslotte hebben Ferrari, Mclaren, BMW, Renault, Williams, Toyota, RB, STR en Force India wel in 2007 en 2008 hun inzet en middelen gebruikt om te proberen zo competatief mogelijk te zijn in de F1.

    • + 0
    • 25 maa 2009 - 12:42
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ik wil nu niet meteen de doemdenker uithangen, maar laten we eerst maar eens kijken hoe de onderlinge verhoudingen werkelijk zijn en de eerste paar GPs afwachten voordat we Brawn GP op nummer 1 zetten!

    • + 0
    • 25 maa 2009 - 12:46
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ik kan me wel enigsinds vinden in het verhaal van baron van kerpen. Natuurlijk gun ik ze het wel, degene die het meest innovatief is en mazen in de wet vindt heeft vaak de voordeeltjes, maar de manier hoe ze hiertoe zijn gekomen heeft wel twee dramatische jaren gekost.
    Ik vind het dan ook vreemd dat Mr. Williams zijn eigen team en de rest van het veld amateurs noemt. Zij zijn immers de teams geweest die in zowel 2007 als 2008 hard hebben gewerkt aan de auto en het seaizoen na 5 races niet als verloren beschouwden zoals Honda dat deed!
    Het is al vaker voorbij gekomen en nu weer; Honda heeft al veel langer als de andere teams gewerkt aan deze auto puur omdat ze andere jaren in een kortere tijd elke keer een bagger wagen neetzette en al heel snel de handoek in de ring gooiden! Dan is het toch niet zo gek dat ze nu dingen hebben gevonden waar de andere teams nog niet aan toe zijn?
    Met name Ferrari en Mclaren, die hebben tot oktober de 2008 wagen doorontwikkeld. Dan is het simpel, de mensen die daar aan hebben gewerkt konden hun uren niet steken in de 2009 wagen zoals dat bij Honda wel kon.
    R. Brawn heeft gewoon optimaal geprofiteerd door het geblunder van Honda afgelopen 2 jaar zodat men nu alle pijlen op 2009 had gericht. Brawn koopt de boel op en heeft een zeer goede auto! Dat is hem zeker gegund, maar het idd af te wachten hoe lang het gaat duren voordat de andere teams dichterbij komen. Daarbij zullen ze volgend jaar die voorsprong waarschijnlijk niet hebben en kan het er weer heel anders uitzien....

    • + 0
    • 25 maa 2009 - 13:22
  • Ronin187NL

    Posts: 2

    We hebben het wel over de Ross Brawn, 1 van de meest geniale mensen die in het paddock rond loopt. Als er iemand is die een kampioenswaardig team neer kan zetten dan is hij het wel.
    Ook ik ben er van overtuigd dat de andere teams hun inhaalslag wel maken, maar ik hoop toch stiekem op een prive team met nr 1 en 2 erop ;-).

    • + 0
    • 25 maa 2009 - 13:25
  • Jeffers

    Posts: 115

    Hij reageert tenminste sportief, goedzo meneer Williams.

    • + 0
    • 25 maa 2009 - 15:03
  • felix50

    Posts: 5.792

    jammer voor Honda ze hebben eindelijk een geweldige wagen gebouwd en net nu dat het gaat lukken hebben ze de handdoek in de ring gegooid.Honda zal zich dit jaar nog vaak achter de oren krappen en spijt hebben dat ze er uit gestapt zijn .Ik had ze het wel gegund

    • + 0
    • 26 maa 2009 - 08:25
  • ralff1

    Posts: 78

    hij heeft gelijk want brawn GP test en is gelijk de snelste met ongeveer een halve seconde

    • + 0
    • 26 maa 2009 - 15:24

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar