McLaren verwacht moeizame seizoensopening
- Gepubliceerd op 20 maa 2009 15:14
-
31
- Door: Rob Veenstra
Hij vervolgt: In de Formule 1 is verstoppen geen mogelijkheid. Dat maakt deze sport zo veeleisend en tegelijkertijd fascinerend. Als team dat zich zeges en titelkansen ten doel stelt gaan we met realistische verwachtingen naar Australië. Wij beginnen het seizoen met de vastberadenheid om onszelf weer in de top te nestelen en we zullen niet rusten voordat we daarin slagen. Het belangrijkste is dat we niet vergeten zijn hoe we moeten winnen.
Regerend kampioen Lewis Hamilton houdt ook al rekening met een moeizame start. Misschien reizen we als McLaren-Mercedes niet met dezelfde goede vooruitzichten als in 2007 en 2008 af naar Melbourne, maar het hele team zal er alles aan doen om zo snel mogelijk terug te keren aan het front.
Trending nieuws
-
Drama op Red Bull Ring: Verstappen crasht tijdens Q3 in Oostenrijk
De kwalificatie op de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk is op dramatische wijze ten einde gekomen. Max ...
27 jun 2026 17:01 -
FIA besluit geen onderzoek te openen naar Russell
George Russell mag zijn pole position op de Red Bull Ring behouden. De Britse Mercedes-coureur reed de snelste ronde ...
27 jun 2026 17:17 -
Uitslag kwalificatie Oostenrijk: Russell grijpt controversiële pole na dramatische crash Verstappen
George Russell heeft de pole position gepakt op de Red Bull Ring. Hij was net wat sneller dan Charles Leclerc, d...
27 jun 2026 17:03 -
Verstappen verklaart crash op Red Bull Ring: "Geen fijne klapper"
Max Verstappen beleefde voor de Grand Prix van Oostenrijk een kwalificatie om heel snel te vergeten. Tijdens de alles...
27 jun 2026 17:41 -
Russell is zich van geen kwaad bewust na controversiële pole
George Russell is apetrots op zijn controversiële pole position in Oostenrijk. Op de Red Bull Ring reed hij een ...
27 jun 2026 18:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.796 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.353 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (31)
Login om te reagerenPosts: 444
Ze geven in iedergeval toe wat de meesten van ons dachten (een enkeling was nog zo naief om te denken dat ze iedereen voor de gek hielden)
Dit lijkt me niet het meest ideale jaar om de zaakjes niet op orde te hebben. Aangezien je dit niet met testen kan oplossen.
Daarnaast kun je je met het nieuwe puntensysteem geen misstap veroorloven. Dus ze moeten zich heel snel herstellen anders zijn ze al te laat.
Posts: 63
McLaren verwacht moeizame seizoensopening..... zoals verwacht. De wintertests waren al niet veel belovend. Nu afwachten hoe snel ze zich kunnen herstellen. Want inderdaad, ze kunnen zich met dit nieuwe kampioenschaps-model geen misstappen veroorloven.
Posts: 1.403
Ze hadden idd problemen die nu grotendeels opgelost zijn door hun laatste updates. Ik verwacht ze nog niet meteen helemaal vooraan mar kdenk dat ze het spelletje meespelen en iedereen probeert te doen geloven dat ze er nog steeds zo slecht voor staan.
Posts: 392
Ze moeten eerst nog even tekeningen en data van een andere auto bemachtigen... daar hebben ze nog even de tijd voor nodig want ze moeten eerst even kijken wie het snelst is.. dan kunnen ze weer mee doen..
Posts: 863
Wat een kinderachtige opmerking
Posts: 392
Kinderachtig maar waar... twee jaar geleden bakte ze er ook niks van, tot opeens een aantal races in het seizoen ze super snel waren.. rara.. Any way hoop voor ze dat ze het snel ZELF oplossen... is leuk voor F1...
Posts: 3.592
Vind het ook een oneerlijke opmerking. Ben zelf ook Ferarri van, maar wel een realistische en kritische... Men kan nooit bewijzen of Mclaren daar echt iets aan gehad heeft, misschien wel, misschien niet, maar das oude koeien uit de sloot halen!
Mclaren heeft in \'98 \'99 en zekere zin \'00 bewezen zeer snel te zijn. Hierna werd het iets minder, maar dat had er ook mee te maken dat ferarri gewoon even buitengewoon goed was. Vind niet dat je afgelopen succes simpel moet toewijzen op \'geheime info\' die ze hadden van Ferrari.
On-topic: Zoals ook al gezegd was dit een beetje te verwachten. We zullen allemaal moeten afwachten wat het gat is met de top, ik verwacht niet dat dit erg groot zal zijn, het lastige is dat ze alleen in de fabriek en op de vrijdag naar oplossingen kunnen zoeken, dus het is te hopen voor ze dat het niet te groot is.
Posts: 859
Kinderachtig of niet, zo is het in grove lijnen wel gegaan. Dus kan me best voorstellen dat mensen zo denken.
Posts: 77
Zo is het 1 keer gegaan.
Mclaren heeft in het verleden vaker mindere jaren gehad en is daar ook weer goed uitgekomen.
Posts: 181
Dat jij zo\'n domme opmerking nog kracht bij staat slaat natuurlijk alles, daarmee laten jullie 2 alleen maar zien dat je pas sinds 1 seizoen F1 volgt en niet langer.
McLaren is 45 jaar actief in de F1, dus wat een BS. Vergeet niet dat Ferrari net zo goed in het verleden gekopiëerd heeft van o.a. McLaren en visa versa.
En als je dan toch nog denkt dat je gelijk hebt, kijk eens naar de resultaten en successen die McLaren in het verleden behaald heeft. Dus ... volg eerst nog maar een paar jaartjes F1 voordat je dergelijke domme stellingen kracht bij zet :).
Posts: 392
Best SilverShadow het blijkt wel weer hoelang jij het volgt want het geheel is al twee seizoenen aan de gang... Maar ja... wat een boze tongen omdat iemand zijn mening geeft zeg... kan het niet iets anders... iedereen kan toch aangeven hoe iemand er over denkt... waarom meteen zo boos en beledigt... het gaat een goed jaar worden voor de F1 ik voel aan mijn door een dikke radiator gekoelde water hahaha, smile people nog een weekje dan begint het weer :-)... dan zal alles duidelijk worden
Posts: 1.748
gvd wat een kl*te opmerking weer zeg ik als Ferrari fan als je niks anders te doen ga alsjeblieft op school kinderachtig doen maar niet hier.
Posts: 273
Tis toch vreemd dat het heel slecht ging met Mclaren, dat ze gegevens van Ferrari hebben overgenomen, het gaat twee jaar heel goed. Nu zijn er compleet andere regels en Mclaren is er niet bij. Reken erop dat Mclaren dit niet extra doet om zand te strooien in de ogen van de concurrentie. Ik ben ook Ferrari fan, maar denk er heel anders over dan jij. Dit is twouwens niet kinderachtig, het is echt gebeurt helaas.
Posts: 392
Vriend uit groningen als je niet egen de waarheid kan moet je hier niet zijn... is het je niet overduidelijk... Maar anyway geen haat tegen MCLaren zaols ik al zei hoop dat ze ergens ZELF wat tijd vinden zal het racen leuker maken
Posts: 320
Misschien moeten ze proberen achterstevoren, oftewel, achteruit rijden proberen, misschien dat ze dan sneller zijn.. :D
Posts: 444
Lijkt me best een leuke situatie! Maar een F1 auto heeft geen achteruit versnelling.
Ach ja een tandje bij plaatsen in de bak, en je hebt een leuke race
Posts: 985
Volgens mij is het zelfs verplicht om een achteruit te hebben. Zit wel ver weg gestopt, maar is wel degelijk aanwezig.
Posts: 392
Misschien moeten ze noppenbanden onder de auto zetten want als ik de laatste tests moet geloven staan ze ook vaak in het grint misschien dat ze daar een beetje tijd vandaan kunnen halen... als ze ergens maar tijd vandaan halen blijft leuk voor de F1
Posts: 67
Uiteindelijk is het moeilijk te zeggen, ze kunnen met wat geluk zo op het podium komen. Het is wel Melbourne he, maar ja eerlijk dat ze het zelf aangeven.
Posts: 258
Ik kan het mis hebben maar volgens mij had McLaren helemaal geen tekeningen van Ferrari..?
Posts: 586
Tja verdacht blijft het wel maar het is verleden tijd veroordeling was daar! Ik denk dat Mclaren echt diep in shit komt dit seizoen ze hebben de plank geheel misgeslagen en het word erger. Andere teams ontwikkelen zich onder deze regelementen zeer sterk en die gaan doorontwikkelen met wat ze al op het goede spoor zitten....
Kijken of Lewis het nog steeds zo leuk vind als ze 2010 nog in de middenmoot rijd...
Posts: 16
mclaren heeft dezelfde motor als brawnGP en die is wel snel.
misschien testen ze andere dingen en staan ze volgende week er gewoon bij. niet te vertrouwen die gasten
Posts: 435
Nadat Maclaren eenmaal een snelle en betrouwbare wagen wist te bouwen, periode met Kimi was MacLaren snel maar niet betrouwbaar, hebben ze voort kunnen borduren op de die wagen, nu moet er een geheel nieuw ontwerp komen en slaan ze de plank mis, is ferrari gebeurt, is renault gebeurt.
Het nadeel is dat tijdens het seizoen niet meer gestest mag worden, dan wordt het moeilijk om zoals renault vorig jaar stek terug te komen.
Maclaren zal tijdens het seizoen beginnen met de wagen voor 2010.
Posts: 11.414
Beetje bij de les blijven jongens. McLaren is niet bestraft voor het hebben van die tekeningen. Daarvoor waren ze vrijgesproken (was na inspectie door de FIA geen gebruik van gemaakt en ook in de 2008 auto niet). Net zoals Renault niet bestraft was voor het hebben van ontwerpen van McLaren (alhoewel Renault later wel degelijk dezelfde massa demper op de auto had)
McLaren werd bestraft omdat Alonso en De la Rosa informatie opvroegen bij Stepney over pitstop strategieen, gewichtsverdelingen, gas in de banden etc.
Posts: 5.792
een beetje naief Pat want al bouw je het niet precies na je weet wel waar je heen moet omdat er meerdere wegen naar rome leiden.Het ging om de ideen en natuurlijk is Dennis niet zo achtelijk dat hij copy`n maakt
Posts: 11.414
Dat zou hooguit naief zijn als alle ontwerpers die documenten in zijn geheel hadden gelezen. Dat is niet gebeurd.
Stepney had die documenten ongevraagd naar McLaren gestuurd en Coughlan heeft daarvan een keer een enkele render laten zien aan een of twee engineers.
Dat Alonso en De La Rosa van Stepney informatie opvroegen was uiterraard wel heel kwalijk. Waarom ze daar alleen Mclaren een straf voor hebben gegeven is me een raadsel. De strekking van die mailtjes van Alonso en De La Rosa hadden ze al van de computer van Stepney geplukt. Daar hoefden ze Alonso dus geen deal voor te geven. Maar goed, het past wel in de vete van Mosley tov Dennis.
Posts: 6
heey mensen even iets anders.
toevallig nog een leuk F1 filmpje gevonden se.
http://www.garagetv.be/video-galerij/ghostwriter/Vreemd_ongeval_tijdens_formule_1_race.aspx
Posts: 324
\"Volgens mij hebben ze daar helemaal geen problemen. Ik denk dat McLaren heel erg competitief zal zijn in Melbourne\", zei Ecclestone tegen de Sunday Telegraph. Op de vraag of McLaren een spelletje speelde, antwoordde hij: \"Laat ik het zo zeggen. Er was voor hen helemaal geen reden om hun snelheid aan te tonen.\"
Nou of dat helemaal waar is dan zien we in melbourne!!!
Posts: 2.250
Les 1: geloof niet wat Eikelstone zecht.
McLaren zou wel een spelletje spelen als zijn beweringen waar zijn, ze gaan toch niks uit hun mouw schudden? Wat zijn ze daarmee gebaat? Als ik een team had zou ik toch zorgen dat het zo snel mogelijk rijdt en het mooie tijden laat zien.
Ze moeten juist wel hun snelheid bewijzen, want iedereen begint vanaf 0.
Posts: 1.403
Comodino, dat is geen F1.
cartinho: Ecclestone slaat vanalles uit z\'n botten. Wie nu nog ontkend dat Mclaren geen problemen had tijdens de tests is wel heel naief. Ze hadden helemaal geen reden om hu nslehied te tonen.. ze hadden die niet. Het ergste is dat Lewis 2x crashte terwijl hij op z\'n best nog 2 seconden tekort kwam per rondje. Of zou het door de wind geweest zijn?
Ze hebben hun problemen deels opgelost met hun laatste updates maar is zeker nog niet genoeg om voor winst te gaan in Melbourne. Ze zullen al blij mogen zijn als ze beiden in Q3 kunnen geraken.
Posts: 11.414
@Kenny,
\"Ze moeten juist wel hun snelheid bewijzen, want iedereen begint vanaf 0\"
Waaromdan ? Ze hoeven hun snelheid toch niet te bewijzen? Ze zouden besloten kunnen hebben om geen kwalificatie stints te doen.
Er was in de Indycar ook zo\'n coureur, Al Unser. Die besteedde absoluut geen tijd aan het afstellen van zijn auto voor de kwalificatie. Alleen voor de race afstelling. Dan reed hij tijdens de race gewoon iedereen voorbij.
Maar goed, dat is een heel ander geval.