McLaren verwacht moeizame seizoensopening
- Gepubliceerd op 20 maa 2009 15:14
-
31
- Door: Rob Veenstra
Hij vervolgt: In de Formule 1 is verstoppen geen mogelijkheid. Dat maakt deze sport zo veeleisend en tegelijkertijd fascinerend. Als team dat zich zeges en titelkansen ten doel stelt gaan we met realistische verwachtingen naar Australië. Wij beginnen het seizoen met de vastberadenheid om onszelf weer in de top te nestelen en we zullen niet rusten voordat we daarin slagen. Het belangrijkste is dat we niet vergeten zijn hoe we moeten winnen.
Regerend kampioen Lewis Hamilton houdt ook al rekening met een moeizame start. Misschien reizen we als McLaren-Mercedes niet met dezelfde goede vooruitzichten als in 2007 en 2008 af naar Melbourne, maar het hele team zal er alles aan doen om zo snel mogelijk terug te keren aan het front.
Trending nieuws
-
Verstappen bevestigt Red Bull-gesprekken met de FIA
Max Verstappen bevestigt dat Red Bull in gesprek is met de FIA over de ADUO-uitslag. Bij Red Bull zijn ze niet blij m...
11 jun 2026 17:21 -
Antonelli reageert verrast op FIA-besluit over Red Bull
Andrea Kimi Antonelli heeft zijn mening gedeeld over de opvallende conclusie van de FIA over de Red Bull-krachtbronne...
11 jun 2026 16:46 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47 -
Verstappen en Hamilton adviseren Antonelli: "Ze verklappen niet al hun geheimen"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een droomseizoen in de Formule 1 en krijgt daarbij steun uit onverwachte hoek. De jonge...
11 jun 2026 16:09 -
Alonso hint op F1-afscheid: "Waarschijnlijk mijn laatste race hier in Barcelona"
Fernando Alonso heeft de Spaanse fans mogelijk voorbereid op een emotioneel afscheid van het Circuit de Barcelona-Cat...
11 jun 2026 15:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.623
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.327 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
635.723 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (31)
Login om te reagerenGJD
Posts: 444
Ze geven in iedergeval toe wat de meesten van ons dachten (een enkeling was nog zo naief om te denken dat ze iedereen voor de gek hielden)
Dit lijkt me niet het meest ideale jaar om de zaakjes niet op orde te hebben. Aangezien je dit niet met testen kan oplossen.
Daarnaast kun je je met het nieuwe puntensysteem geen misstap veroorloven. Dus ze moeten zich heel snel herstellen anders zijn ze al te laat.
Kevin1987
Posts: 63
McLaren verwacht moeizame seizoensopening..... zoals verwacht. De wintertests waren al niet veel belovend. Nu afwachten hoe snel ze zich kunnen herstellen. Want inderdaad, ze kunnen zich met dit nieuwe kampioenschaps-model geen misstappen veroorloven.
donshere
Posts: 1.403
Ze hadden idd problemen die nu grotendeels opgelost zijn door hun laatste updates. Ik verwacht ze nog niet meteen helemaal vooraan mar kdenk dat ze het spelletje meespelen en iedereen probeert te doen geloven dat ze er nog steeds zo slecht voor staan.
Yazzy
Posts: 392
Ze moeten eerst nog even tekeningen en data van een andere auto bemachtigen... daar hebben ze nog even de tijd voor nodig want ze moeten eerst even kijken wie het snelst is.. dan kunnen ze weer mee doen..
Gard
Posts: 863
Wat een kinderachtige opmerking
germain
Posts: 1.748
gvd wat een kl*te opmerking weer zeg ik als Ferrari fan als je niks anders te doen ga alsjeblieft op school kinderachtig doen maar niet hier.
Elpeos
Posts: 319
Misschien moeten ze proberen achterstevoren, oftewel, achteruit rijden proberen, misschien dat ze dan sneller zijn.. :D
GJD
Posts: 444
Lijkt me best een leuke situatie! Maar een F1 auto heeft geen achteruit versnelling.
Ach ja een tandje bij plaatsen in de bak, en je hebt een leuke race
Yazzy
Posts: 392
Misschien moeten ze noppenbanden onder de auto zetten want als ik de laatste tests moet geloven staan ze ook vaak in het grint misschien dat ze daar een beetje tijd vandaan kunnen halen... als ze ergens maar tijd vandaan halen blijft leuk voor de F1
Kimomika
Posts: 67
Uiteindelijk is het moeilijk te zeggen, ze kunnen met wat geluk zo op het podium komen. Het is wel Melbourne he, maar ja eerlijk dat ze het zelf aangeven.
Maxxx MoSSley
Posts: 258
Ik kan het mis hebben maar volgens mij had McLaren helemaal geen tekeningen van Ferrari..?
sanderndk
Posts: 586
Tja verdacht blijft het wel maar het is verleden tijd veroordeling was daar! Ik denk dat Mclaren echt diep in shit komt dit seizoen ze hebben de plank geheel misgeslagen en het word erger. Andere teams ontwikkelen zich onder deze regelementen zeer sterk en die gaan doorontwikkelen met wat ze al op het goede spoor zitten....
Kijken of Lewis het nog steeds zo leuk vind als ze 2010 nog in de middenmoot rijd...
joost
Posts: 16
mclaren heeft dezelfde motor als brawnGP en die is wel snel.
misschien testen ze andere dingen en staan ze volgende week er gewoon bij. niet te vertrouwen die gasten
kieko
Posts: 435
Nadat Maclaren eenmaal een snelle en betrouwbare wagen wist te bouwen, periode met Kimi was MacLaren snel maar niet betrouwbaar, hebben ze voort kunnen borduren op de die wagen, nu moet er een geheel nieuw ontwerp komen en slaan ze de plank mis, is ferrari gebeurt, is renault gebeurt.
Het nadeel is dat tijdens het seizoen niet meer gestest mag worden, dan wordt het moeilijk om zoals renault vorig jaar stek terug te komen.
Maclaren zal tijdens het seizoen beginnen met de wagen voor 2010.
patrickl
Posts: 11.414
Beetje bij de les blijven jongens. McLaren is niet bestraft voor het hebben van die tekeningen. Daarvoor waren ze vrijgesproken (was na inspectie door de FIA geen gebruik van gemaakt en ook in de 2008 auto niet). Net zoals Renault niet bestraft was voor het hebben van ontwerpen van McLaren (alhoewel Renault later wel degelijk dezelfde massa demper op de auto had)
McLaren werd bestraft omdat Alonso en De la Rosa informatie opvroegen bij Stepney over pitstop strategieen, gewichtsverdelingen, gas in de banden etc.
felix50
Posts: 5.792
een beetje naief Pat want al bouw je het niet precies na je weet wel waar je heen moet omdat er meerdere wegen naar rome leiden.Het ging om de ideen en natuurlijk is Dennis niet zo achtelijk dat hij copy`n maakt
Comodino
Posts: 6
heey mensen even iets anders.
toevallig nog een leuk F1 filmpje gevonden se.
http://www.garagetv.be/video-galerij/ghostwriter/Vreemd_ongeval_tijdens_formule_1_race.aspx
cartinho
Posts: 324
\"Volgens mij hebben ze daar helemaal geen problemen. Ik denk dat McLaren heel erg competitief zal zijn in Melbourne\", zei Ecclestone tegen de Sunday Telegraph. Op de vraag of McLaren een spelletje speelde, antwoordde hij: \"Laat ik het zo zeggen. Er was voor hen helemaal geen reden om hun snelheid aan te tonen.\"
Nou of dat helemaal waar is dan zien we in melbourne!!!
Kenney
Posts: 2.250
Les 1: geloof niet wat Eikelstone zecht.
McLaren zou wel een spelletje spelen als zijn beweringen waar zijn, ze gaan toch niks uit hun mouw schudden? Wat zijn ze daarmee gebaat? Als ik een team had zou ik toch zorgen dat het zo snel mogelijk rijdt en het mooie tijden laat zien.
Ze moeten juist wel hun snelheid bewijzen, want iedereen begint vanaf 0.
donshere
Posts: 1.403
Comodino, dat is geen F1.
cartinho: Ecclestone slaat vanalles uit z\'n botten. Wie nu nog ontkend dat Mclaren geen problemen had tijdens de tests is wel heel naief. Ze hadden helemaal geen reden om hu nslehied te tonen.. ze hadden die niet. Het ergste is dat Lewis 2x crashte terwijl hij op z\'n best nog 2 seconden tekort kwam per rondje. Of zou het door de wind geweest zijn?
Ze hebben hun problemen deels opgelost met hun laatste updates maar is zeker nog niet genoeg om voor winst te gaan in Melbourne. Ze zullen al blij mogen zijn als ze beiden in Q3 kunnen geraken.
patrickl
Posts: 11.414
@Kenny,
\"Ze moeten juist wel hun snelheid bewijzen, want iedereen begint vanaf 0\"
Waaromdan ? Ze hoeven hun snelheid toch niet te bewijzen? Ze zouden besloten kunnen hebben om geen kwalificatie stints te doen.
Er was in de Indycar ook zo\'n coureur, Al Unser. Die besteedde absoluut geen tijd aan het afstellen van zijn auto voor de kwalificatie. Alleen voor de race afstelling. Dan reed hij tijdens de race gewoon iedereen voorbij.
Maar goed, dat is een heel ander geval.