Bernie Ecclestone zet zijn geld op Felipe Massa

FOM-baas Bernie Ecclestone zet zijn geld voor de wereldtitel in 2009 op Ferrari-rijder Felipe Massa. De Braziliaan had met het eerder deze week geïntroduceerde model vorig jaar al kampioen geworden, maar dan moet het dit jaar maar gebeuren.

Ecclestone zegt in Daily Express: “Red Bull Racing kan met Sebastian Vettel de grote verrassing worden. Zet hem in een Ferrari en hij gaat minstens net zo snel als de rijders die ze nu al hebben. Brawn GP oogt ook sterk, maar ik zet mijn geld toch weer op Felipe Massa. Ik zie niet in waarom hij de titel niet kan winnen. Vorig jaar was hij al sterk, maar toen kostten de fouten van Ferrari hem het kampioenschap.”

“Als Kimi Raikkonen in de eerste drie races weet te winnen, krijgen we dit jaar ook een andere Kimi te zien. En Lewis Hamilton zal ook wel meedoen, als McLaren de zaakjes voor elkaar krijgt. Maar het kan ook zijn dat hij na een paar races al voor een zeer moeilijke opgave staat.”

Reacties (27)

Login om te reageren
  • BV

    Posts: 135

    Fouten van Ferrari ..... ??
    Had ie toch grotendeels zelf in de hand...

    • + 0
    • 19 maa 2009 - 15:41
    • Dimii

      Posts: 177

      Ontplofte motor, brandstofslang die blijft steken...
      twee dingen dat een overwinning hebben gekost,
      en waren zeker geen fouten van massa!

      • + 0
      • 19 maa 2009 - 15:48
      • Ja amar dat willen sommige niet inzien. En dan hebben we het nog niet over Canada waar hij helemaal moest terug vechten vanaf achteraan om punten te spokkelen. Achja mij maakt het allemaal niet meer uit nieuw jaar nieuwe kansen nieuwe ronde en ik geef Massa zeker een kans en niet omdat ik voor Massa ben maar omdat hij gewoon beter is geworden dan eerst. Vooral als hij rijd zoals hij de laatste race deed. Verder gun ik het Massa ook gewoon echt. En we zullen allemaal wel zien hoe het gaat lopen en wie er kampioen wordt. Alleen denk ik dat de teams minder dicht bij elkaar zitten dan we denken vanwege de nieuwe regels zie ik gewoon nog een aardige grote gat.

        • + 0
        • 19 maa 2009 - 16:05
      • webster

        Posts: 44

        Maleisië, spin -> grindbak
        Australië -> eigen fout?

        Massa moet dit toch echt zichzelf aanrekenen, dus hij heeft gewoon wel degelijk fouten gemaakt afgelopen seizoen

        • + 0
        • 19 maa 2009 - 16:09
        • reprep

          Posts: 594

          ja Justin , ik heb bijna iedereen wel op een paar fouten kunnen betrappen.
          behalve Kubica , die kan ik alleen maar op zn fout op Silverstone betrappen

          • + 0
          • 19 maa 2009 - 16:24
        • Jejking

          Posts: 77

          Hetzelfde kan gezegd worden van Hamilton. Wat die in Bahrein liet zien was ook niet echt \'\'je van het\'\'. Ik ben het er wel mee eens dat Ferrari medeschuldig is aan het verlies van Massa\'s titel. Aan de andere kant... Massa is een soort JP Montoya. Het balletje moet goed op zijn plek liggen, dan is Massa een sterke coureur. Al is hij niet de meest complete van het veld. Heeft hij ook zelf toegegeven w.b. Kimi, als Kimi zijn zaakjes op orde heeft, dan is hij niet te houden.

          • + 0
          • 19 maa 2009 - 16:25
        • nick1084

          Posts: 273

          Tuurlijk heeft Massa fouten gemaakt, alle coureurs hebben fouten gemaakt. Maar wat hier bedoeld wordt is dat als Massa niet al die pech had hij kampioen was geworden. Maar jah niets aan te doen.. op naar het nieuwe seizoen.

          • + 0
          • 20 maa 2009 - 17:14
  • reprep

    Posts: 594

    en toch zeg ik Kubica

    • + 0
    • 19 maa 2009 - 15:45
  • germain

    Posts: 1.748

    alweer dat deed ie in 2007 ook al.

    • + 0
    • 19 maa 2009 - 15:46
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Ik denk wel dat tactisch falen van Ferrari Massa de wereldtitel gekost hebben. Hij had veel punten kunnen scoren tijdens de nachtrace. In Silverstone kreeg hij volgens de verhalen een bolide die afgesteld was op een droge race met een setje regenbanden eronder. Dus Massa heeft de titel ook grotendeels door falan van Ferrari verloren. Echter, winnen doe je met zijn allen, dus verliezen ook.

    • + 0
    • 19 maa 2009 - 16:04
  • amirk

    Posts: 223

    op een andere site staat dat die veel geld heeft ingezet op alonso voor 2009!!!
    ik hoop ook eigenlijk dat alonso kampioen wordt!!!!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 19 maa 2009 - 17:58
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Doe ff normaal met die uitroep tekens, of heb je moeite je punt te maken zonder dit soort fratsen?

      Moet die Ecclekloot trouwens niet geheel neutraal blijven als bobo van deze doodbloedende toko? Hij mag dergelijke uitspraken niet doen i.v.m. integeriteit. Overal worden dit soort uitspraken afgestraft, behalve in de F1. Want een bobo in de F1 kan alles. Kijk maar naar Mosley\'s schandaal. Geen enkele directeur van een normaal bedrijf zou dit hebben overleefd. Die bobo\'s hebben te veel macht, en maken daar misbruik van (kijk naar de nieuwe regelgeving voor 2009 :S).. En niemand die ook maar iets PROBEERT te ondernemen tegen dit gedrag. De sport gaat dood, ik ben bang om op deze site te kijken, niet wetend wat nu weer aan te treffen. Ondanks mijn fanatisme, begint de liefde voor deze sport langzaam te krimpen. Het zal lang duren voor het verdwenen is, maar als men zo rigoreus bezig blijft blijft er niets meer van die liefde over.

      • + 0
      • 19 maa 2009 - 18:40
      • sanderndk

        Posts: 586

        Over fratsen gesproken, moet je zien hoe je Bernie zwart maakt zit je bij de FIA ofzo? Of ben je vergeten dat deze man eigenaar is van dus zijn Formule1?

        Iedereen denkt in z\'n glazenbol te kijken en ff te vertellen hoe het zit alsof ze insiders zijn... Word echt wel een mooi seizoen.

        REGELS ZIJN NODIG OMDAT ZE STEEDS GEBROKEN WORDEN! Motor bevriezen en eindigen met 30-50 pk extra waardoor een Alonso ook ff twee races pakt in 2008!

        Spionage zaken en allerlei onzin heeft Bernie dat eigenhandig gedaan? Of zijn het de teams die altijd de mazen in de wet zoeken denk het laatste.

        De F1 baas afbranden met de kennis die je opdoet op F1today behoorlijk naief...

        • + 0
        • 19 maa 2009 - 21:18
        • Fresh-T

          Posts: 461

          Nee, het gaat mij niet om de opgedane kennis hier. En Ecclestone is zeker niet de baas van de Formule 1. Hij bezit en beheert de commerciële rechten. FIA is nog steeds de \"baas\" van de F1. Daarbij komt kijken dat meneer Ecclestone veel te oud is voor het werk wat hij doet, en dat het tijd is om op te stappen. Hij is niet meer die briljante persoon die hij 25 jaar geleden was, maar wat wil je? Uit onderzoek blijkt dat men (hersen-technisch) piekt op z\'n/haar 22e. Ecclestone is 78. Vanaf 40 begin je achteruit te gaan. Dus Ecclestone heeft niet veel meer over. En dat laat hij wel duidelijk merken in de opmerkingen die hij maakt, maar ook in de voorstellen die hij doet.

          Zo geld dat ook voor meneer Mosley. Die vent is al lang over zijn top heen. Opstappen met die 2 en frisse wind erin. Net als Barrichello, Trulli en Fisichella. Oude coureurs, die met hun ervaring misschien iets kunnen betekenen voor de ontwikkeling van de auto\'s, maar op racend niveau het allemaal niet meer zo aankunnen. Ecclestone, Mosley, Trulli, Fisico en Barrichello is dus allemaal 1 pot nat.

          • + 0
          • 20 maa 2009 - 09:19
  • Racefreak

    Posts: 269

    Waarom houdt die man zijn mond toch niet? Ik erger me echt dood aan dat gelul van Bernie over wie hij wel en niet goed vindt. En intussen helpt hij samen met de FIA en de WMSC wel even de Formule 1 om zeep! Het \'bestuur\' van de F1 zou neutraler moeten zijn en op meer democratische leest geschoeid moeten worden, want op deze manier kan ik de recente quote van Trulli dat de F1 misschien wel dood wil louter onderschrijven.

    • + 0
    • 19 maa 2009 - 18:38
  • Kimomika

    Posts: 67

    Bernie zegt weer eens wat...

    GAAAAP!

    Boeit het iemand nog wat hij heeft te zeggen? Het is maar een oude sok met stomme ideeen!

    • + 0
    • 19 maa 2009 - 19:22
  • Het is maar goed dat deze man geld genoeg heeft dan.

    • + 0
    • 19 maa 2009 - 20:32
  • renzo

    Posts: 932

    Ik voorspel een nieuwe kampioen, geen Alonso of Hamilton, Alonso heeft einde dit jaar de meeste punten omdat hij de meest constante en foutloze coureur is, maar niet met de meeste overwinningen. Als Brawn GP echt zo snel is dan denk ik dat Button een hele goede kans maakt. Ferrari is niet overtuigend genoeg, houdt Heidfeld in de gaten die gaat Kubica overklassen.
    Piquet en Rosberg kunnen een 1e zeges pakken.

    • + 0
    • 20 maa 2009 - 06:55
  • mbjkrab

    Posts: 323

    “Red Bull Racing kan met Sebastian Vettel de grote verrassing worden. Zet hem in een Ferrari en hij gaat minstens net zo snel als de rijders die ze nu al hebben.\" en “Als Kimi Raikkonen in de eerste drie races weet te winnen, krijgen we dit jaar ook een andere Kimi te zien.\" => Dat zeg ik al de hele tijd... al vind ik rijderS iets te ver gaan en zou dat willen afvlakken naar rijder. Overigens leuk dat hij zijn geld op Massa zet... ach ja, hij kan het lijden, nietwaar? :-) Ben benieuwd waar hij volgende week zijn geld weer op zet...

    Oh ja: \"Ik zie niet in waarom hij de titel niet kan winnen. Vorig jaar was hij al sterk, maar toen kostten de fouten van Ferrari hem het kampioenschap.” Echter \"de fouten van Ferrari\" (bandenproblemen, etc.) hebben Kimi ook het kampioenschap gekost, by the way!

    Forza Kimi!

    • + 0
    • 20 maa 2009 - 09:06
    • Inderdaad, als er al iemand mag klagen over de prestaties van het team Ferrari dan is dat Kimi wel. Als ze halverwege het seizoen die auto niet voor hem verklooid hadden dan had hij dik de titel gepakt.

      • + 0
      • 20 maa 2009 - 15:45
      • Vraag he als de wagen nou niet voor Massa was gemaakt had je dan hetzelfde gezegd? Want er lijken telkens excuses te zijn voor kimi maar als Massa dat zelfde heeft is het geen probleem maar dan ligt het aan Massa zelf.

        Dus veklaar mij dat ff wil je

        • + 0
        • 21 maa 2009 - 13:23
        • Het was afgelopen seizoen gewoon heel duidelijk. Kimi lag gewoon dik voor op Massa totdat ze de auto veranderen. Toen Kimi de auto weer terug liet veranderen reed hij Massa weer gewoon zoek. Alleen lag hij toen al tever achter en nam hij teveel risico. Maar toch.

          • + 0
          • 21 maa 2009 - 18:27
          • Volgens mij had ik het niet daarover he? Volgens mij vroeg ik of je hetzelfde zou zeggen als Massa het heeft. Niet of Kimi opeens sneller is of wat dan ook. Ik vroeg gewoon zou je het ook zo zeggen als Massa dit had? Zou jij het dan verdedigen?

            • + 0
            • 22 maa 2009 - 19:07
    • Sorry de banden enz hebben kimi de titel gekoct? Wat een onzin. Echt grote... Kijk ff terug.

      Daarnaast weet jij niet wat Massa gaat doen volgend jaar en toch plaats je weer zo\'n kinderachtige opmerking. Het is je mening dat Massa niet kampioen wordt maar ga het niet zeggen alsof het een feit is want dat is het niet dat kan het niet zijn. Dus plaats gewoon ik denk niet dat Massa kampioen wordt. Dan hoor je mij niet.
      Is heel makkelijk hoor probeer het eens zou ik zeggen.

      Daarnaast heeft ferrari het voor allebei de rijders verpest alleen hun zelf ook. Alleen heeft kimi wel afgelope jaar meer fouten gemaakt maar we zullen zien wat hij dit jaar doet.

      • + 0
      • 21 maa 2009 - 13:21
  • Ik zei dat het duidelijk was. Lijkt me een vrij duidelijk antwoord ook.

    Maakt dan niet uit welke coureur het is. Dat jij nou maar naar 1 coureur kijkt is jouw probleem.

    • + 0
    • 23 maa 2009 - 01:10
    • En weer geef je geen antwoord op mijn vraag en draai je eromheen. Ik vraag of jij hetzelfde zou zeggen als de wagen niet voor Massa is gemaakt. Maar daar geef je geen antwoord op. Als je denkt dat zeggen dat de wagen niet voor kimi is gemaakt een antwoord is heb je het fout. Het is simpel hoor. Zou je hetzelfde zeggen als de wagen niet voor Massa is gemaakt. Zou je dan ook Massa verdedigen? Zou je dan ook zo bij je standpunt staan? Gewoon ja zou ik doen of nee zou ik niet doen dat is een antwoord.

      • + 0
      • 24 maa 2009 - 09:51

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar