Mercedes wil binnen vier jaar Duitse topcoureur bij McLaren
- Gepubliceerd op 20 feb 2009 10:44
-
32
- Door: Rob Veenstra
Daar komt als het aan Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug binnen niet al te lange tijd verandering in. Het is namelijk niet zo dat we geen Duitse rijder in onze auto willen, stelt hij in Bild. Integendeel, voordat Michael Schumacher naar Ferrari ging waren wij met hem bezig. Het afgelopen jaar hebben we gesproken met Rosberg en Vettel, maar hun contracten lieten het niet toe. Bovendien zijn we zeer tevreden over Hamilton en Kovalainen. We hebben een sterk duo.
Wat niet is, kan nog komen. Onze wens, en doel, is om binnen drie, vier jaar een Duitse topcoureur bij McLaren te stallen. De extra aandacht die successen dan opleveren zal enorm zijn. Dat hebben we de afgelopen jaren al gezien in Engeland met Hamilton.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.740 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.187 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 848
Ja ja, tevreden met Kovalainen! Right!? Als de contracten van Vettel of Rosberg het hadden toegelaten, was het dus allang bye bye Heiki geweest ...
Posts: 11.414
Het klinkt inderdaad wat merkwaardig zo, maar ik neem aan dat hij bedoeld dat hij op zich tevreden is met de huidige coureurs behalve dat ze niet duits zijn.
Ik zou Rosberg nou niet direct als Duits bestempelen, maar technisch gezien heeft hij wel gelijk natuurlijk.
Zou wel geweldig zijn om Vettel en Hamilton in een team te hebben. Maar goed, we moeten nog maar zien of McLaren nog wel een deuk in een pakje kan rijden in 2009 (en of Vettel dus uberhaupt wel naar McLaren zou willen). Ze zouden ook zomaar door iedereen ingehaald kunnen zijn.
Posts: 258
Het is inderdaad afwachten wat vanaf 2009 de topteams zullen zijn. Miss zullen dat wel gewoon Renault en Red bull worden ;)
Maar mocht het toch weer Ferrari en McLaren worden, dan is Vettel misschien nog een optie voor McLaren. Iedereen heeft het wel over Vettel naar Ferrari, maar wie zegt dat hij niet liever naar McLaren gaat..?
Posts: 699
Hij heeft altijd gezegd dat tie zich zelf wil blijven en dat zeer zeker niet bij McLaren, een strafkamp is er nix bij.
Posts: 258
Heeft Vettel McLaren ooit vergeleken met een strafkamp?? Of maak jij dat er van?
Posts: 699
Ik denk dat coureurs zoals Montoya, Raikkonen, Alonso genoeg gezegd hebben.
Raikkonen was in het eerste seizoen bij Ferrari veel meer op zijn gemaakt dan al die 5 seizoenen bij McLaren.
Als je als coureur halverwege het seizoen zegt \'\'ik ben pleitte\'\', zegt volgens mij ook genoeg.
En dat ze zels hun haar moeten kortscheren:S, het lijkt het leger wel.
Posts: 258
Ik snap je punt, maar dat betekent niet meteen dat Vettel zelf niet voor McLaren zou willen rijden. Dat er mensen zijn die Vettel geen McLaren coureur vinden is weer een ander verhaal ;)
Posts: 594
mclaren lijkt me niks voor Vettel.
maar ik heb zelf Rosberg hoog zitten.
zet die maar in de McLaren en hij rijdt beter dan Kovalainen
had Rosberg , Kovalainen niet verslagen in het 2005 gp2 kampioenschap , terwijl Kovalainen toch echt de favoriet was bij de kenners.
Posts: 1.748
ja
Posts: 1.748
Zou mooi wezen denk ik Vettel en Hamilton 2 bescheiden snelle mannentjes die graag voor het uiterste gaan.
Posts: 859
Rosberg bij McLaren en Vettel bij Ferrari, ik zie het wel zitten. :)
Posts: 133
Als hij het heeft over 3 tot 4 jaar denk ik eerder dat Nico Hülkenberg ook geen slechte keuze zou zijn. Die jongen kan duidelijk gassen!!!
Posts: 699
En vergeet de avond-klok niet..
Posts: 44
als vettel bij mclaren gaat rijden ben ik bang dat hamilton ze om de oren gereden krijgt . en dan vrees ik voor een situatie zoals hamilton - alonso
Posts: 2.567
@forza bolle
Denk je als Vettel bij Maclaren rijdt..is sneller dan hamilton!!??? Ik denk het niet, mijjn vriend! Ik weet niet de achtergrond van Vette,l maar weet je hoeveel bekers en overwinnen hamilton heeft gewonnen/behaald??Wil je dat (ook) dat zeggen dat alonso was sneller dan Hamilton?? Tja...er zijn allen ,maar 2 circuit dat alonso was heel sneller dan hamilton, namelijk: Maleisie en Monza!
gr
Rafael..
Posts: 594
vergeet niet dat Alonso de laatste 5 races van 2007 sneller was dan hamilton
monza ,belgie , china , brazilie finishte hij voor hamilton
ok in japan was hamilton de snellere en maakte alonso de fout
maar zonder dat was alonso weer kampioen geweest
Posts: 859
Ik denk het wel ja... Vettel doet het met een mindere auto in vergelijking gewoon beter. Hamilton moet winnen met het materiaal dat hij heeft. Eerlijk is eerlijk, dat doet hij dan ook wel maar dat word gewoon van hem verwacht. En Hamilton zijn achtergrond is natuurlijk allemaal gesupport door McLaren. Dus die vergelijking klopt dan niet helemaal.
Posts: 258
Ik kan het mis hebben, maar ik heb het idee dat je bedoeld dat Hamilton alleen maar zo goed is omdat hij opgeleid door McLaren? Ik zal niet zeggen dat het niets uitmaakt, dat doet het zeker wel, maar hij is alleen maar opgeleid door McLaren omdat hij de potentie had. Het is heus niet zo dat McLaren (of Ferrari, of welk team dan ook) van ieder jochie een topcoureur kan maken ;)
Posts: 444
Dat klopt maar door de faciliteiten die zij bieden kunnen ze meer uit een coureur / jochie halen dan wie dan ook. Daarnaast heeft Hamilton zijn hele jeugd bij mclaren doorgebracht. Dus in feite hebben zij hem gemaakt tot wie die is
Posts: 258
Precies, ze kunnen het uit hem halen, niet erin stoppen. Dat betekent dus dat hij het al in zich had ;)
Posts: 408
Je weet niet hoe veel minder de TR in verhouding was tot de McLaren. Misschien dacht iedereen dat de McLaren zo snel was omdat Hamilton er zo hard mee ging en was de werkelijke snelheid meer die van Kovalainen. Ik snap ook wel dat de McLaren echt wel een veel betere auto was maar HOE veel beter kun je volgens mij niet weten. Ik ben geen Hamilton fan, maar het feit dat hij in een van de sneller auto\'s reed wil niet zeggen dat hij minder krediet verdient.
Posts: 444
Alonso is denk ik wel sneller dan Hamilton, vergeet niet dat hij afgelopen jaar een wat mindere auto had. En wat betreft Vettel heb vaker gezien dat veelbelovende coureurs niets klaarmaakte bij een top team.
Mischien voelt hij zich juist wel prettig in de vorm van underdog. Werd trouwens niet ook ooit van Button gezegd dat hij het grootste tallent was dat de formule 1 ooit had gezien??
Posts: 44
Ik denk zeker dat vettel sneller is dan hamilton
Als hamilton een echte goeie rijder is dan zou hij dat moeten bewijzen in een mindere auto ik denk dat hij dan nergens meer is.
Ik denk namelijk dat de snelheid van hamilton zeker goed is maar wereldkampioen wordt je niet door alleen snel te zijn maar ook door op de baan in critieke fases ook de juiste beslissingen te maken. dit is volgens mij helemaal geen sterk punt van hamilton.
daarbij wil ik hamilton nog wel eens op slicks zien rijden.
aangezien hij niet echt goed met zijn bandjes omgaat
ik denk ook dat in seizoen alonso-hamilton bij mclaren hamilton wel degelijk voorgetrokken werd anders zou alonso niet zo snel zijn vertrokken. maarja we zullen zien we zullen zien
ps; Rafael kijk nog eens na hoeveel keer alonso sneller was dan hamilton
Posts: 9.887
De vergelijking tussen topcourreurs is nooit goed te maken.
- Lewis was natuurlijk als Rookie ongenaakbaar in 2007, ook al zouden een Schumacher, Alonso, of een andere topcourreur het waarschijnlijk niet minder gedaan hebben als zij in hun 1e jaar in een topwagen waren gestart.
- Lewis had wel als voordeel de eerste seizoenshelft de telemetrie van Alonso te mogen gebruiken en nadat er een conflict kwam op de helft, werd Lewis 1e courreur en werd Alonso niet meer betrokken bij de ontwikkeling van de wagen en werd er zelfs \"tegen\" hem gereden door het McLaren team.
- een 2e plek meer voor Lewis over een heel seizoen meer dan Alonso is voor mij geen verschil in kwaliteit, dat had net zo goed andersom kunnen zijn. Daar spreekt geen duidelijk verschil uit.
- Alonso was wel over het hele seizoen 2007 een halve seconde sneller dan Lewis, gebaseerd op het gemiddelde van alle snelste race rondes per race. (verschil Alonso Kimi was ook nog 0,1 seconden in het voordeel van Alonso en met Massa was het 0,2) Alonso is dus zeker niet weggereden zoals soms wordt geroepen door de Lewis fans.
- Lewis heeft tevens de baancommisarissen in zijn 1e jaar bepaald niet tegen hem gehad, terwijl Alonso ze niet bepaald mee had. (in tegenstelling tot vorig jaar, wat Lewis nog meer de terrechte kampioen van 2008 maakt)
Zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar volgens mij zal het verschil tussen deze courreurs door de wagen waarin zij rijden moeten worden gemaakt, want als courreur ontloopt het elkaar niet naar mijn idee. Beter dat ze bij verschillende teams rijden wat mij betreft.
Posts: 699
Wat men wel vergeet is dat Hamilton in 2006 2 a 3 keer gestest heeft met de MP4/21 op Michelin banden.
Toen was hij er niet voor uit te branden, daarom hebben de Pedro de la Rosa maar in de auto gehouden, verklaard nu ook waarom Bridgestone de enige bandenleverancier werd en ook waarom er een toerenbegrenzer op de V8-motoren moest komen.
Beetje bij beetje lijkt het allemaal richting Hamilton te komen.
Posts: 258
Denk je nou echt dat Bridgestone de enigste bandenleverancier is vanwege Hamilton??
Da\'s net zoiets belachelijks als ik zou zeggen dat alle nieuwe banen speciaal voor Ferrari worden gemaakt (aangezien Ferrari het vaak goed doet op nieuwe banen). Onzin dus.
Posts: 985
Ach ja. Vettel al vanaf zijn formule BMW tijd gesupport door Red-Bull en BMW. Dus die heeft het ook niet slecht gehad.
Posts: 11.414
Ja wat een onzin. Alsof het ook maar enigzins realistisch was om Hamilton eind 2006 te laten rijden. Natuurlijk kozen ze toen voor De La Rosa. Hamilton zal niet eens een superlicentie gehad hebben.
Doe effe normaal zeg.
Dat hele bandenleverancier gedoe was inderdaad alleen maar gunstig voor Ferrari. Alhoewel ze dat voordeel wel een beetje verprutst hadden, maar toch.
Posts: 204
dat voordeel hadden ze niet want de banden van 2006 waren heel anders vergeleken met die van 2007
Posts: 442
Op de banden van Ferrari stond in 2006 al bridgestone en die van veel andere teams niet... Dus wat is nu het verschil? Of wil jij beweren dat Bridgestone de technologie van Michelin heeft overgekocht, en op de Michelin manier banden zijn gaan produceren?
Posts: 133
Ach ja!!! Wat een gezeur allemaal! Mercedes zegt, in de persoon van Norbert Haug, dat ze graag Vettel of Hülkenberg (of Glock moet het heilige vuur nog ergens zien te vinden) in die auto willen hebben! De rest zien we dan wel, dat is toch koffiedik kijken!
Posts: 11.414
De 2007 Bridgestones zullen heus een beetje anders zijn geweest dan die van 2006, maar dat verschil was toch een stuk kleiner dan met de Michelin banden die een heel andere constructie hadden.
Briatore beweerde ook dat het feit dat McLaren zo makkelijk op de Bridgestones kon rijden een bewijs was dat ze informatie van Ferrari gebruikt moesten hebben omdat die al ervaring hadden met de Bridgestones.