ING bezig aan laatste seizoen als Formule 1-sponsor
- Gepubliceerd op 16 feb 2009 09:45
-
13
- Door: Rob Veenstra
Dat meldt het persbureau ANP. ING kondigde vorige maand al aan veertig procent op de sponsoringuitgaven te bezuinigen. Het concern stapte begin 2007 in de Formule 1, maar is nu hard getroffen door de kredietcrisis en verlaat de sport aan het einde van het jaar.
In een verklaring meldt ING: "We hebben zeer genoten van onze samenwerking met Renault en wij blijven zeer nauw met de renstal samenwerken om ons partnerschap met een positief laatste jaar af te sluiten."
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 3.077
Op zich een begrijpelijke en logische stap. Ze zitten in zwaar weer. Maar toch zou ik willen dat ze nu even doorpakken. Die naamsbekentheid vasthouden en wanneer de economie weer aantrekt kan sponsering juist weer helpen. Nieuwe klanten winnen en je marktaandeel vergroten
Posts: 124
ben het niet met je eens de sponsering in de f1 kost hun tig miljoen het is niet alleen renault wat ze sponseren maar ook de banen waardoor ze reclame op mogen hangen .en daar staaat dan tegen over dat er heel veel nieuwe klanten bij moeten komen om die miljoennen weer terug verdiennen .of je doet het voor naams bekentheid en dat is ook belangrijk . maar als je heel veel mensen ontslaat en ook nog staats steun krijgt vind ik niet dat je in de f1 actief mag blijven
Posts: 985
Reclame maken doe je niet alleen om naamsbekendheid te krijgen, maar ook te houden.
Waarom denk je dat Coca-cola nog steeds het WK voetbal sponsort?
Posts: 3.077
Ja, sponsering in F1 kost vele miljoenen. Maar in de banksector praten we over vele miljarden. Dat neemt niet weg dat moreel gezien je gelijk hebt. Het moelijk, zo niet onmogelijk, zijn om dit uit te leggen. Doorgaan met sponsering van een F1 team maar ook duizenden banen schrappen.
Maar er zal een tijd komen na de crisis. Daar zullen vele kansen liggen voor banken, zoals de ING. Wie moet bv ABN kopen? Zo zijn er meerdere banken die, wanneer de economie het toelaat, in de verkoop zullen gaan.
Daarom denk ik niet dat ING haar strategie nu moet gaan aanpassen, tenzij het natuurlijk niet anders kan. Sponsering van Renault en meerdere circuits hoort bij die strategie. Dus op de langere termijn kan die sponsering uiteindelijk heel erg belangrijk zijn voor ING. Daarnaast is de periode vrij kort wanneer ING echt naamsbekendheid wilde opbouwen.
Posts: 37
jammer, maar kan het wel begrijpen met al die ontslagen wereldwijd.
Posts: 435
Renault zal snel op zoek moeten naar een nieuwe hoofdsponsor, en ook nog een die kapitaalkrachtig is, lukt dit niet dan is renault de volgende die stopt met F1.
Renault zelf zit ook in zwaar weer. De staat moet bijspringen om de boel overeind te houden.
Posts: 1.278
Tja, jammer voor Renault maar dan zijn we misschien eindelijk van dat lelijke kleurenpatroon af!
Posts: 3.471
Het word tijd dat de sigaretten reclame weer toegestaan gaat worden. Ben benieuwd hoe Renault hiermee omgaat.
Posts: 626
Gaan we weer...
Is natuurlijk belachelijk! Zowel op gezondheidsgebied als de economie is dit echt enorme onzin...
Posts: 44
Niks belachelijks aan hoor, niet iedereen is voorstander van het verbieden van tabaksreclame.
Ging altijd goed, dus laat deze bedrijven maar komen!
Posts: 303
ben al jaren fan van auto/motor sport maar nog nooit van me leven een sigaret aangeraakt sponsoren zijn nodig voor de sport maar niet om mij gek te maken op een auto of motor staat dit dus ik moet dat ook
Posts: 11.414
DE ING woordvoester heeft altijd volgehouden dat de ING sponsoring zich direct terug vertaalde in meer omzetten door grote deals afgesloten tijdens de races.
Vanuit dat oogpunt is dus nogal dom om nu de sponsoring van F1 stop te zetten. Misschien gaan ze er wel vanuit dat dat soort grote deals in de komende jaren minder vaak worden afgesloten door de crisis.
Posts: 150
Mooi ik wou al bijna mijn rekening laten opzeggen omdat postbank ing werd, maar in dit geval laat ik mijn rekening wel bij de alonso bank :)