user icon

Ecclestone helpt Vettel graag aan zitje bij topteam

  • Gepubliceerd op 13 feb 2009 10:17
  • comments 15
  • Door: Jules van der Leeuw
De almachtige baas van de Formule 1, Bernie Ecclestone, heeft in een gesprek met het Duitse blad Auto Bild aangegeven dat hij Sebastian Vettel best een handje wil helpen. Na een stormachtig debuutjaar bij Scuderia Toro Rosso rijdt de Duitse coureur dit seizoen voor Red Bull Racing. Maar mocht hij daarna de overstap maken naar een topteam, dan wil de 78-jarige Ecclestone hem daar best bij helpen. “Hij mag me altijd bellen”, belooft de Brit.

Het huidige contract van Sebastian Vettel met drankgigant Red Bull zorgt ervoor dat de overstap naar Red Bull Racing een logische stap was. “Maar wat daarna gebeurt, dat weten we niet”, zegt Ecclestone, die Vettel graag voor Ferrari zou zien rijden. “Dingen kunnen zomaar veranderen. Misschien wil Red Bull hem best verkopen aan het einde van dit seizoen.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Cra-c-c

    Posts: 63

    Raar dat hij zich zo partijdig opstelt.
    Ook vreemd dat hij dus indirect zegt dat Red Bull geen topteam is, natuurlijk kun je dat best denken, maar voor Red Bull zelf waarschijnlijk niet \"fijn\".

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 11:58
  • sanderndk

    Posts: 586

    Lijkt me vrij duidelijk dat Kimi stopt na dit seizoen...

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 12:39
    • Dimii

      Posts: 177

      ik hoop van niet..

      en wat vettel betreft, die jonge heeft geen hulp
      nodig, de topteams zijn niet blind en zien ook
      wel zijn enorme talent! en volgens mij gaat
      red bull ons dit jaar positief verassen

      • + 0
      • 13 feb 2009 - 12:49
    • Laten we hopen van niet, en hopen dat ze Massa aan de kant schuiven. :)

      • + 0
      • 13 feb 2009 - 16:29
  • f 1

    Posts: 303

    ik denk dat hij duitsland weer positief op de race kalender en daar kan Vettel hem bij helpen @Cra-c-c ben het met je eens

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 12:46
  • nick1084

    Posts: 273

    Ik denk niet dat het zo vlug gaat dat Vettel in 2010 voor Ferrari rijdt. Alonso die komt misschien ook volgend jaar naar Ferrari.

    Op dit moment zie ik Alonso liever komen bij Ferrari en Vettel in 2011/ 2012.

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 13:32
  • BMW POWER

    Posts: 358

    Dat Vettel een top coureur is, dat weten wij, en de topteams ook. Zoals iedereen hier mee eens is, die jongen heeft geen hulp nodig. Als Bernie wilt helpen dan moet ie aan de licentie prijzen denken.

    En over Alonso en Vettel...ik zie ze het liefst allebei bij Ferrari in de toekomst. En ik denk dat dat ook het geval zal zijn in 2011.

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 14:09
  • Had Ecclestone er ook niet voor gezorgd dat Schumacher in 1991(?) naar Benetton ging? Hoe dan ook, ik vind dat hij zich niet moet bemoeien met de transfers van de coureurs. Al is dat altijd nog minder erg dan de invloed die hij wilt krijgen door het nieuwe \"Honda\" team te financieren...

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 14:18
  • f 1

    Posts: 303

    het is Alonso of Vettel naar Ferrari want als Vettel een grote word wil die bij Ferrari ook winnen .en Alonso zal nooit onder Vettel gaan rijden dat is in het verleden al bewezen want 2 kapteins op 1 schip dat gaat niet dus Vettel naar BMW misschien

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 14:39
  • ReigN

    Posts: 41

    Waar bemoeit die kerel zich toch iedere keer weer mee? De teams zijn uitstekend in staat om dit soort dingen zelf te regelen. Dat hij lekker zijn centen gaat tellen ofzo...

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 14:49
  • ronnie

    Posts: 60

    Zou eerst maar eens afwachten of Red Bull niet een top team word dit jaar. Reden voor deze zeer optimistische uitspraak is dat ik persoonlijk onder de indruk ben van wat Adrian Newey de afgelopen 20 jaar voor auto\'s heeft ontwikkeld en dan met name wanneer de reglementen ingrijpend veranderd werden. Ook nu is de Red Bull een verrassend ontwerp geworden. Mijn punt is (wanneer het ontwerp van de auto met de beste mee kan) dat het geld er is bij Red Bull de coureur naar verwachting ook en dat de onzekerheid volgens mij vooral ligd bij de kwaliteit van de Renault motor. Daarom weet ik niet zeker of het wel relevant is om nu al te discussieren waar Vettel na red bull heen moet gaan.

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 16:13
  • Laten we de boel omdraaien wie helpt Eikelsteen aan een opvang tehuis voor oude senielen, het wordt met de dag erger met het fosiel, BAH!

    • + 0
    • 13 feb 2009 - 20:14
  • felix50

    Posts: 5.792

    ik zie het liefste dat de toppers over de topteams verdeelt worden dus niet alonso en vettel bij ferarri .Daardoor krijgt iedere topteam kans op de titel.Het zal daar alleen maar spannender van worden.Geen dream -team met 2 toppers in een team.Laat mclaren Ham alonso, ferarrari vettel redbull ,massa naar b.v het nieuwe hondateam en klock naar williams en toyota zou rosberg moeten nemen

    • + 0
    • 14 feb 2009 - 08:02
  • Zoals ik al eerder zei: Mensen moeten eens ophouden met Vettel zo ophemelen. Hij had vorig seizoen een goed seizoen, hij is een talent. Maar dat talent moet nog groeien. Hij is inderdaad nu al beter dan sommige die er rondrijden, maar ik denk dat als Vettel een paar jaar ervaring op gaat doen, en laat zien dat ie beter is als zijn teamgenoten, dan kan er nagedacht worden over een plekje bij een topteam. Het is een talent, maar vergelijkingen met M. Schumacher gaan mij echt veel te ver. Je bent pas beter als Schumacher als je al zijn records hebt verbroken! En niet nadat je 1 race hebt gewonnen.

    • + 0
    • 16 feb 2009 - 11:49

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar