Ferrari weerhoudt Raikkonen niet van rallyrijden
- Gepubliceerd op 13 jan 2009 14:08
-
15
- Door: Rob Veenstra
Dat is het traditionele standpunt van dit team over onze coureurs, begint de Italiaan. We proberen om altijd open te staan voor andere dingen die zij willen doen. Ik zie deze rally als twee extra testdagen voor Kimi.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.666 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 774
Logisch. Hij zal met de Ferrari ook wel weer het nodige aan off-road rijden gaan doen en dan kan je maar beter goed voorbereid zijn! ;-)
Posts: 848
Totdat hij tijdens deze Rally onverhoopt verongelukt en met zijn wagen over de kop slaat en zich daardoor blesseert ...
Posts: 699
Bah bah moet dit nou, jullie doen net of hij helemaal nix kan, hij heeft al in het geheim getest in de bossen van Finland.
Jullie zullen nog verbaasd staan hoe goed hij het doet..
Posts: 626
Als je verongelukt, ben je wel wat meer dan geblesseert...
Vind het opzich wel prima van Ferrari, maar inderdaad: als er iets gebeurt zullen ze wel zuur zijn. Helemaal naarmate de start van het seizoen dichterbij komt!
Posts: 135
@ Roy-NL
Wat moet je dan gaan doen, beetje depressief thuis gaan zitten.
Dat is anders ook niet goed voor je gezonheid.
De straat oversteken naar de plaatselijke bakker kan al gevaarlijk zijn :-)
Posts: 848
@RS-Motorsport & BV:
Heb ik met mijn statement beweert dat Raikonen niet kan rijden en/of maar beter thuis kan blijven zitten?!?
Ik dacht het niet! Maar om toch op jullie opmerkingen in te gaan: er zijn wel al eens betere Rally coureurs verongelukt ... dus waarom dit Raikonen niet zou kunnen overkomen is mij een raadsel. En NEE, hij hoeft van mij niet thuis te blijven zitten, je kunt namelijk al geblesseerd raken tijdens een potje voetbal...
Posts: 699
Dat Bah Bah was voor jou bedoelt, en dat andere voor die Tommieeee.
Misschien beter erbij kunnen zetten:$
Bij een potje tennis of schaak kan je al blesseren:p
Posts: 24
Ik ben echt wel een Kimi fan .maar ik schat zijn kansen toch niet zo hoog in hoor.rally rijden is ff wat anders als f1.en ik denk dat ie het meer voor de lol doet.en hopelijk om vast een beetje te wennen voor na de f1.
Posts: 4
Ik denk dat je gelijk hebt. Rossi heeft hetzelfde ook gedaan tijdens de Rally van Engeland.
Posts: 40
Ik moet zeggen dat ik het inderdaad niet slim vindt om net voor de start van het seizoen voor het eerst aan een rally wedstrijd mee te doen. Kijk tuurlijk zijn er meer dingen gevaarlijk en zal ferrari hem gewaarschuwt hebben, maar in dit soort situaties gebeuren er altijd lullige dingen, we zullen zien..
Posts: 11.414
Raikkonen rijdt toch ook in een auto van een van de hoofdsponsors? Het is dus ook een soort reclame uitje.
Posts: 586
Sterk voorgevoel als Ferrari fan dat Raikonen maar beter meteen in dat artic gebied kan blijven, voorzie een waardeloos seizoen weer voor Kimi. Alleen als Ferrari alles zo goed voormekaar heeft kan Raikonen uit de voeten. Of de slicks moeten voor zijn rijstijl het verschil brengen voor de rest zie ik toch het liefst Kimi aan het eind van het seizoen vertrekken. Coureurs horen te branden van de motivatie, niet hoort het een vraagstuk te zijn rondom een coureur of hij liever iets anders gaat doen.
Posts: 626
Wat een onzin!
De enige bij wie denkt dat hij geen motivatie heeft zijn \'zijn fans\'
Posts: 699
Ik ben een raikkonen-fan in hart en nieren en ik heb wel vertrouwen in hem.
Hij heeft misschien een slecht jaar gehad, maar komt zeker sterk terug, En voor de slicks heb je een soepele rijstijl nodig en dat heeft hij.
Posts: 56
ik vind dat Roy-NL zijn commentaar is een keer voor zich moet houden. Elk commentaar van hem is negatief en hij is het nooit met het nieuws op deze site eens. Nu ook weer: Kimi doet mee aan een rally en wat denkt meneer Roy: Hij zal wel weer bezeren. Wees is blij voor \'m en reageer je frustraties dat jij geen coureur bent geworden niet op hen af die dat wel zijn!