user icon

Ferrari weerhoudt Raikkonen niet van rallyrijden

  • Gepubliceerd op 13 jan 2009 14:08
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Kimi Raikkonen is vrij om te doen wat hij wil. Dus ook volgend weekend deelnemen aan de Arctic Lapland Rally in Finland. Ferrari-teambaas Stefano Domenicali staat zijn coureurs niets in de weg als ze aan andere activiteiten willen doen.

“Dat is het traditionele standpunt van dit team over onze coureurs”, begint de Italiaan. “We proberen om altijd open te staan voor andere dingen die zij willen doen. Ik zie deze rally als twee extra testdagen voor Kimi.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Tommieeee

    Posts: 767

    Logisch. Hij zal met de Ferrari ook wel weer het nodige aan off-road rijden gaan doen en dan kan je maar beter goed voorbereid zijn! ;-)

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 14:24
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Totdat hij tijdens deze Rally onverhoopt verongelukt en met zijn wagen over de kop slaat en zich daardoor blesseert ...

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 14:27
    • Bah bah moet dit nou, jullie doen net of hij helemaal nix kan, hij heeft al in het geheim getest in de bossen van Finland.

      Jullie zullen nog verbaasd staan hoe goed hij het doet..

      • + 0
      • 13 jan 2009 - 14:53
    • Paul

      Posts: 626

      Als je verongelukt, ben je wel wat meer dan geblesseert...

      Vind het opzich wel prima van Ferrari, maar inderdaad: als er iets gebeurt zullen ze wel zuur zijn. Helemaal naarmate de start van het seizoen dichterbij komt!

      • + 0
      • 13 jan 2009 - 15:04
  • BV

    Posts: 135

    @ Roy-NL
    Wat moet je dan gaan doen, beetje depressief thuis gaan zitten.
    Dat is anders ook niet goed voor je gezonheid.
    De straat oversteken naar de plaatselijke bakker kan al gevaarlijk zijn :-)

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 15:36
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @RS-Motorsport & BV:
    Heb ik met mijn statement beweert dat Raikonen niet kan rijden en/of maar beter thuis kan blijven zitten?!?

    Ik dacht het niet! Maar om toch op jullie opmerkingen in te gaan: er zijn wel al eens betere Rally coureurs verongelukt ... dus waarom dit Raikonen niet zou kunnen overkomen is mij een raadsel. En NEE, hij hoeft van mij niet thuis te blijven zitten, je kunt namelijk al geblesseerd raken tijdens een potje voetbal...

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 16:25
    • Dat Bah Bah was voor jou bedoelt, en dat andere voor die Tommieeee.

      Misschien beter erbij kunnen zetten:$

      Bij een potje tennis of schaak kan je al blesseren:p

      • + 0
      • 13 jan 2009 - 17:33
  • Ik ben echt wel een Kimi fan .maar ik schat zijn kansen toch niet zo hoog in hoor.rally rijden is ff wat anders als f1.en ik denk dat ie het meer voor de lol doet.en hopelijk om vast een beetje te wennen voor na de f1.

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 16:51
    • sjakiepp

      Posts: 4

      Ik denk dat je gelijk hebt. Rossi heeft hetzelfde ook gedaan tijdens de Rally van Engeland.

      • + 0
      • 14 jan 2009 - 10:57
  • 125ms

    Posts: 40

    Ik moet zeggen dat ik het inderdaad niet slim vindt om net voor de start van het seizoen voor het eerst aan een rally wedstrijd mee te doen. Kijk tuurlijk zijn er meer dingen gevaarlijk en zal ferrari hem gewaarschuwt hebben, maar in dit soort situaties gebeuren er altijd lullige dingen, we zullen zien..

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 17:03
  • Raikkonen rijdt toch ook in een auto van een van de hoofdsponsors? Het is dus ook een soort reclame uitje.

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 17:38
  • sanderndk

    Posts: 586

    Sterk voorgevoel als Ferrari fan dat Raikonen maar beter meteen in dat artic gebied kan blijven, voorzie een waardeloos seizoen weer voor Kimi. Alleen als Ferrari alles zo goed voormekaar heeft kan Raikonen uit de voeten. Of de slicks moeten voor zijn rijstijl het verschil brengen voor de rest zie ik toch het liefst Kimi aan het eind van het seizoen vertrekken. Coureurs horen te branden van de motivatie, niet hoort het een vraagstuk te zijn rondom een coureur of hij liever iets anders gaat doen.

    • + 0
    • 14 jan 2009 - 15:18
    • Paul

      Posts: 626

      Wat een onzin!
      De enige bij wie denkt dat hij geen motivatie heeft zijn \'zijn fans\'

      • + 0
      • 14 jan 2009 - 16:54
  • ch3izs

    Posts: 56

    ik vind dat Roy-NL zijn commentaar is een keer voor zich moet houden. Elk commentaar van hem is negatief en hij is het nooit met het nieuws op deze site eens. Nu ook weer: Kimi doet mee aan een rally en wat denkt meneer Roy: Hij zal wel weer bezeren. Wees is blij voor \'m en reageer je frustraties dat jij geen coureur bent geworden niet op hen af die dat wel zijn!

    • + 0
    • 14 jan 2009 - 17:20

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar