user icon
user icon

Barrichello: "Ik wil voor twee of drie jaar bijtekenen"

  • Gepubliceerd op 19 dec 2008 08:26
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Rubens Barrichello is nog lang niet klaar met de Formule 1. Dat valt op te maken uit een interview van de Braziliaan met autosport.com. Hij wil hoe dan ook doorgaan, het liefst bij het team van Honda dat te koop staat. En met een eenjarige contractverlenging neemt de ervaren rot geen genoegen, hij wil nog minstens twee seizoenen door.

Barrichello: “Ik ben helemaal klaar om door te gaan. Ik vertelde Ross Brawn (teambaas, red.) dat dit een ideale mogelijkheid was om te stoppen en slechte dingen over iedereen te gaan roepen, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik wil racen. Ik zit bijna op mijn streefgewicht en ben vastberaden om door te gaan. Het is volgens mij geen toeval dat ik het kartevenement van Felipe Massa in Brazilië won. Natuurlijk, het niveau was anders dan de Formule 1, maar ik liet wel even zien dat ik nog mijn mannetje sta.”

“Ik denk dat ik voor het team van waarde kan zijn door mijn mentaliteit, snelheid en focus. En ik wil geen nieuw contract voor slechts één jaar. Ik wil bijtekenen voor twee of drie jaar. Ik ben mijn loopbaan begonnen op slicks en ik wil hem ook afsluiten op slicks.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • MrOrange

    Posts: 193

    Bull shit chello. Schumacher kwam van heel ver en ging je voorbij op het kartevent(helaas spinde hij enkele ronden later) En de tweede heat had hij een kapotte uitlaat. Ms was beter dan Rb. Met talent heeft hij niet gewonnen daar was hij te langzaam voor

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 09:22
  • Roy-NL

    Posts: 848

    RB:
    \"Ik vertelde Ross Brawn (teambaas, red.) dat dit een ideale mogelijkheid was om te stoppen en slechte dingen over iedereen te gaan roepen, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik wil racen.\"

    Uh, waar is hij dan de afgelopen tijd mee bezig geweest?! Hij heeft volgens mij al genoeg modder gegooid richting Ferrari & Schumi...

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 09:44
    • felix50

      Posts: 5.792

      Precies laat die jankert maar naar de usa gaan want niemand zit nog op hem te wachten en als er wel een team komt ze een paar jaar later een veeg uit de pan van barri krijgen in zijn boek.Nee weg met die loser wat dat aan gaat wel de zaken vullen en nog steeds maar wel zeggen dat hij zo zich beledigd voelt .had zelf weg moeten gaan als hij dit zo erg vond en geen geld aanpakken .Dat heeft hij alleemaal wel gedaan en dan moet je nu niet zeiken.Team india zou Ross moeten binnen halen als dat zou kunnen en als Ross wil natuurlijk

      • + 0
      • 20 dec 2008 - 10:07
  • Richard,

    Hoezo heeft Barichello dat kart event niet op talent gewonnen? Hij heeft gewonnen toch? Van zowel Massa als Schumacher. Dat Schumacher op eigen gelegenheid van de baan vliegt doet daar niets aan af.

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 10:19
  • Kenney

    Posts: 2.161

    Bah, in 2 maanden tijd is Barrichello in mijn lijstje van favoriete rijders ferm gedaald, ik hoop dat ik nooit meer zijn helm op TV zie, en al helemaal niet in de F1. Barrichello, ga maar thuis zitten janken, je krijgt geen contractverlenging, laat staan voor 2 of 3 jaar...

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 12:08
  • je heb alleen maar lopen zijken en nu wil je doen geloven dat je dat nog niet heb gedaan man hang je helm niet aan de wilgen en talent als je dat had gehad had je echt wel eens kampioen geweest lozer

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 12:11
  • nick1084

    Posts: 273

    maar ik liet wel even zien dat ik nog mijn mannetje sta.”

    Ach jongen stop er toch gewoon mee, je moet het hele seizoen door laten zien dat je je mannetje staat.

    Misschien idee voor je om terug te gaan naar de karts?

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 12:33
  • lol!Een verdere reactie is niet noodzakelijk ;)

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 14:45
  • Smock

    Posts: 172

    Barri Barri Barri :( dit valt me zo van je tegen. Stop eens met dit gezeur en stop er alstublieft mee.

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 14:49
  • Jammer dat jullie allemaal zo kortzichtig alleen naar de uitspraken van afgelopen tijd kijken, zoals iedereen weet worden quotes vrijwel ALTIJD verdraaid en verknipt en verplakt waardoor alles uit zijn verband gerukt wordt, of gewoonweg ranzig vertaalt.

    Ook zouden de \'echte\' F1 fans moeten weten welke kwaliteiten Rubens bezit lijkt mij. Hij heeft afgelopen seizoen Jenson fair verslagen wat kwalificatie resultaten betreft én ook qua race resultaten.
    Ook moeten we niet vergeten dat Rubens erg sterk was op slicks in het verleden, tijdens het seizoen 1994 voor Jordan liet hij een aantal zeer sterke races zien bijvoorbeeld. Net als in \'95 en \'96. In \'97 heeft hij in een aantal races, waar de nieuwe stewart het uithield, een paar prachtige races laten zien in het laatste jaar met de slicks.
    In 1999 met de gegroefde banden was Rubens behoorlijk goed onderweg in verschillende races met de Stewart totdat de auto het meerdere malen begaf, en ja Herbert won de race van Europa ja, maar Rubens werd ook 3e ;)
    2000 - 2005 bij Ferrari heeft hij ook zo zijn mooie races gekend, wie kan zich de race in Duitsland in 2000 niet meer herinneren, historisch was het.
    Net als de races in Oosterijk een aantal jaren later.
    En ja Schumacher was de \'betere\', maar zoals we allemaal weten van Schumacher(vraag maar aan Brundle, Herbert) hield Schumacher altijd zijn afstellingsgegevens en telemetrie gegevens voor zich om geen \'concurrentie\' in-huis te hebben.

    Wie herinnert zich \'95 niet ;) Herbert was tijdens 1 raceweekend het gehele weekend de snellere, maar het weekend daarna opeens een aantal tiende langzamer. Schumacher deelde niets meer en alle resources gingen naar Schumacher.

    Rubens heeft het wat dat betreft behoorlijk goed gedaan tegen Schumacher :)
    Afgelopen seizoen heeft Rubens wat mij betreft laten zien dat hij nog zeer zeker thuishoort in de Formule 1, de beste man heeft het talent, de snelheid en de gedrevenheid nog altijd in zich.
    Mansell won ook zijn laatste race na zijn veertigste!

    • + 0
    • 19 dec 2008 - 21:43
    • Kenney

      Posts: 2.161

      Ja, daar heb je zeker gelijk in, hij heeft mooi gereden. Maar nu ziet hij zijn carrière eindigen en begint hij Ferrari zwart te maken. Zeker niet symphatiek van hem, en daarom mag hij van mij meteen zijn boeltje pakken.

      • + 0
      • 20 dec 2008 - 13:03
  • Mensen kunnen en voorbeeld nemen aan Priyantha Bleeker, de enige jankers op deze side zijn ook weer zo als gewoonlijk de bekende Nederlandse zwartkijkers.Als ze maar kunnen zeiken over Barrichello of over Massa.Ayrton heeft eens gezegd \"Ondanks de velen problemen in ons land, onze vlag komt altijd boven \" Waar is onze Nederlandse vlag in de F1.

    • + 0
    • 20 dec 2008 - 17:42
    • felix50

      Posts: 5.792

      daar moet je bij de nederlandse bedrijven voor zijn die gaan liever naar een buitenlandsteam.Williams b.v. maar is dat nu zo`n succes verhaal de laatste jaren nee.Ook niet te vergeten de ned,media en de rest hebben de zogenaamde fans gedaan bij Spyker.Spyker had natuurlijk ook niet zijn zaken inorde maar wij hebben ze wel de genade klap gegeven en zelf het bedrijf falliet gemaakt.Nee dat team heeft nooit een eerlijke kans gehad niet van de fans en zeer zeker niet van de media.

      • + 0
      • 21 dec 2008 - 09:55
  • Ga lekker naar huis, F1 is voorbij, je hebt je tijd gehad.

    • + 0
    • 21 dec 2008 - 09:38

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (38)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar