Barrichello: "Ik wil voor twee of drie jaar bijtekenen"
- Gepubliceerd op 19 dec 2008 08:26
-
14
- Door: Rob Veenstra
Barrichello: Ik ben helemaal klaar om door te gaan. Ik vertelde Ross Brawn (teambaas, red.) dat dit een ideale mogelijkheid was om te stoppen en slechte dingen over iedereen te gaan roepen, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik wil racen. Ik zit bijna op mijn streefgewicht en ben vastberaden om door te gaan. Het is volgens mij geen toeval dat ik het kartevenement van Felipe Massa in Brazilië won. Natuurlijk, het niveau was anders dan de Formule 1, maar ik liet wel even zien dat ik nog mijn mannetje sta.
Ik denk dat ik voor het team van waarde kan zijn door mijn mentaliteit, snelheid en focus. En ik wil geen nieuw contract voor slechts één jaar. Ik wil bijtekenen voor twee of drie jaar. Ik ben mijn loopbaan begonnen op slicks en ik wil hem ook afsluiten op slicks.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Honda
- Basis Brackley, Japan
- Jenson Button 7
- Jenson Button 12
- Jenson Button 16
129.452 reacties op Honda
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Honda

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 193
Bull shit chello. Schumacher kwam van heel ver en ging je voorbij op het kartevent(helaas spinde hij enkele ronden later) En de tweede heat had hij een kapotte uitlaat. Ms was beter dan Rb. Met talent heeft hij niet gewonnen daar was hij te langzaam voor
Posts: 848
RB:
\"Ik vertelde Ross Brawn (teambaas, red.) dat dit een ideale mogelijkheid was om te stoppen en slechte dingen over iedereen te gaan roepen, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik wil racen.\"
Uh, waar is hij dan de afgelopen tijd mee bezig geweest?! Hij heeft volgens mij al genoeg modder gegooid richting Ferrari & Schumi...
Posts: 5.792
Precies laat die jankert maar naar de usa gaan want niemand zit nog op hem te wachten en als er wel een team komt ze een paar jaar later een veeg uit de pan van barri krijgen in zijn boek.Nee weg met die loser wat dat aan gaat wel de zaken vullen en nog steeds maar wel zeggen dat hij zo zich beledigd voelt .had zelf weg moeten gaan als hij dit zo erg vond en geen geld aanpakken .Dat heeft hij alleemaal wel gedaan en dan moet je nu niet zeiken.Team india zou Ross moeten binnen halen als dat zou kunnen en als Ross wil natuurlijk
Posts: 11.414
Richard,
Hoezo heeft Barichello dat kart event niet op talent gewonnen? Hij heeft gewonnen toch? Van zowel Massa als Schumacher. Dat Schumacher op eigen gelegenheid van de baan vliegt doet daar niets aan af.
Posts: 2.250
Bah, in 2 maanden tijd is Barrichello in mijn lijstje van favoriete rijders ferm gedaald, ik hoop dat ik nooit meer zijn helm op TV zie, en al helemaal niet in de F1. Barrichello, ga maar thuis zitten janken, je krijgt geen contractverlenging, laat staan voor 2 of 3 jaar...
Posts: 507
je heb alleen maar lopen zijken en nu wil je doen geloven dat je dat nog niet heb gedaan man hang je helm niet aan de wilgen en talent als je dat had gehad had je echt wel eens kampioen geweest lozer
Posts: 273
maar ik liet wel even zien dat ik nog mijn mannetje sta.
Ach jongen stop er toch gewoon mee, je moet het hele seizoen door laten zien dat je je mannetje staat.
Misschien idee voor je om terug te gaan naar de karts?
Posts: 1.966
lol!Een verdere reactie is niet noodzakelijk ;)
Posts: 336
Barri Barri Barri :( dit valt me zo van je tegen. Stop eens met dit gezeur en stop er alstublieft mee.
Posts: 275
Jammer dat jullie allemaal zo kortzichtig alleen naar de uitspraken van afgelopen tijd kijken, zoals iedereen weet worden quotes vrijwel ALTIJD verdraaid en verknipt en verplakt waardoor alles uit zijn verband gerukt wordt, of gewoonweg ranzig vertaalt.
Ook zouden de \'echte\' F1 fans moeten weten welke kwaliteiten Rubens bezit lijkt mij. Hij heeft afgelopen seizoen Jenson fair verslagen wat kwalificatie resultaten betreft én ook qua race resultaten.
Ook moeten we niet vergeten dat Rubens erg sterk was op slicks in het verleden, tijdens het seizoen 1994 voor Jordan liet hij een aantal zeer sterke races zien bijvoorbeeld. Net als in \'95 en \'96. In \'97 heeft hij in een aantal races, waar de nieuwe stewart het uithield, een paar prachtige races laten zien in het laatste jaar met de slicks.
In 1999 met de gegroefde banden was Rubens behoorlijk goed onderweg in verschillende races met de Stewart totdat de auto het meerdere malen begaf, en ja Herbert won de race van Europa ja, maar Rubens werd ook 3e ;)
2000 - 2005 bij Ferrari heeft hij ook zo zijn mooie races gekend, wie kan zich de race in Duitsland in 2000 niet meer herinneren, historisch was het.
Net als de races in Oosterijk een aantal jaren later.
En ja Schumacher was de \'betere\', maar zoals we allemaal weten van Schumacher(vraag maar aan Brundle, Herbert) hield Schumacher altijd zijn afstellingsgegevens en telemetrie gegevens voor zich om geen \'concurrentie\' in-huis te hebben.
Wie herinnert zich \'95 niet ;) Herbert was tijdens 1 raceweekend het gehele weekend de snellere, maar het weekend daarna opeens een aantal tiende langzamer. Schumacher deelde niets meer en alle resources gingen naar Schumacher.
Rubens heeft het wat dat betreft behoorlijk goed gedaan tegen Schumacher :)
Afgelopen seizoen heeft Rubens wat mij betreft laten zien dat hij nog zeer zeker thuishoort in de Formule 1, de beste man heeft het talent, de snelheid en de gedrevenheid nog altijd in zich.
Mansell won ook zijn laatste race na zijn veertigste!
Posts: 2.250
Ja, daar heb je zeker gelijk in, hij heeft mooi gereden. Maar nu ziet hij zijn carrière eindigen en begint hij Ferrari zwart te maken. Zeker niet symphatiek van hem, en daarom mag hij van mij meteen zijn boeltje pakken.
Posts: 941
Mensen kunnen en voorbeeld nemen aan Priyantha Bleeker, de enige jankers op deze side zijn ook weer zo als gewoonlijk de bekende Nederlandse zwartkijkers.Als ze maar kunnen zeiken over Barrichello of over Massa.Ayrton heeft eens gezegd \"Ondanks de velen problemen in ons land, onze vlag komt altijd boven \" Waar is onze Nederlandse vlag in de F1.
Posts: 5.792
daar moet je bij de nederlandse bedrijven voor zijn die gaan liever naar een buitenlandsteam.Williams b.v. maar is dat nu zo`n succes verhaal de laatste jaren nee.Ook niet te vergeten de ned,media en de rest hebben de zogenaamde fans gedaan bij Spyker.Spyker had natuurlijk ook niet zijn zaken inorde maar wij hebben ze wel de genade klap gegeven en zelf het bedrijf falliet gemaakt.Nee dat team heeft nooit een eerlijke kans gehad niet van de fans en zeer zeker niet van de media.
Posts: 152
Ga lekker naar huis, F1 is voorbij, je hebt je tijd gehad.