user icon
user icon

Grand Prix van China volgend jaar in april

  • Gepubliceerd op 05 nov 2008 16:42
  • comments 7
  • Door: Danny Sosef
De Grand Prix van China zal volgend jaar niet meer in oktober maar in april verreden worden. Daarmee is China in 2009 na Australië en Maleisië de derde Grand Prix van het jaar.

De reden van het verplaatsen van de Grand Prix van China is dat het seizoen hierdoor eerder afsluit. Doordat de race nu één week voor de Grand Prix van Bahrein verreden wordt, zullen de laatste twee Grands Prix van Brazilië en Abu Dhabi ook van datum veranderen zodat het laatste evenement van het jaar nu op 1 november zal worden verreden. Dat is twee weken eerder dan op de vorige kalender.

Ook heeft de FIA besloten om de tijden van de eerste twee Grands Prix van het jaar aan te passen. Beide races zullen nu worden verreden om 17:00 uur plaatselijke tijd. Ook de Grand Prix van Japan zal later beginnen. Die race zal nu om 15:00 uur plaatselijke tijd beginnen.

De Grand Prix van Canada staat ondanks alle pogingen ook dit keer niet op de kalender waardoor er volgend jaar zeventien Grands Prix op de kalender staan.

Kalender 2009:
29 maart Australië
5 april Maleisië
19 april China
26 april Bahrein
10 mei Spanje
24 mei Monaco
7 juni Turkijë
21 juni Engeland
12 juli Duitsland
26 juli Hongarijë
23 augustus Europa (Valencia)
30 augustus België
13 september Italië
27 september Singapore
4 oktober Japan
18 oktober Brazilië
1 november Abu Dhabi

Reacties (7)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    eerste indruk, weinig regen races, tot en met italie is het zomer in europa en daarna gaan we naar op het eind naar een woestijn race.

    • + 0
    • 5 nov 2008 - 16:58
    • Kubica

      Posts: 3.762

      Het was ook erg droog en heet op Monza dit jaar. Dat klopt...

      • + 0
      • 6 nov 2008 - 13:39
  • hb

    Posts: 29

    Het is nu goed voor ferrari want ze zijn niet te verslaan in de hitte :P

    • + 0
    • 5 nov 2008 - 17:37
    • ilCovano

      Posts: 214

      ja dat is ook het eerste waar ik aan dacht.

      • + 0
      • 5 nov 2008 - 18:00
    • Kees

      Posts: 46

      Zullen we eerst maar afwachten of het ook echt het hele jaar mooi weer is ;) Je weet het maar nooit wat het weer doet. Want volgens mij maakt het niet zo veel uit kwa regenraces.

      En dan nog iets. Ferrari was dit jaar vrij snel tijdens warme omstandigheden. Maar dat betekend niet dat het volgend jaar ook zo is. En met al die nieuwe regels denk ik daar nog helemaal niet aan. Zullen we eerst gewoon lekker afwachten met zn allen.

      • + 0
      • 5 nov 2008 - 18:12
  • Jeffers

    Posts: 115

    Beetje jammer dat Valencia er op staat, dat vond ik echt waardeloos. Verder geen Frankrijk...Magny cours is ook redelijk kansloos, maar zijn er geen alternatieven daar? En wat mij betreft moet Zandvoort weer een keer terug komen :-D Laat Balkie er ff wat geld inpompen, die is toch zo\'n racefanaat.

    • + 0
    • 5 nov 2008 - 18:50
  • zandvoort is kansloos. Een jaar of 4 geleden ben ik op zondag naar DTM geweest. Toen moesten er 30.000 man via 2 wegen terug \"het land in\". Heb toen iets van 3 uur helemaal stil gestaan in de auto. Gewoon motor uit......

    Dit jaar naar Hockenheim geweest op zondag rijd je zo het circuit af, de snelweg op, en ik heb een heel klein beetje file gehad, al reed het nog steeds iets van 70 (voor 5 minuten ofzo).....

    Dat zegt genoeg voor dit kikkerlandje....helaas ;)

    Er is geen infrastructuur in dit land helaas

    • + 0
    • 6 nov 2008 - 09:51

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar