Vettel: "Ik wist niet dat ik me met de titelstrijd bemoeide"
- Gepubliceerd op 03 nov 2008 00:06
-
10
- Door: Jules van der Leeuw
Mijn concentratie ging volledig naar het op de baan houden van mijn auto. Voordat ik mijn laatste pitstop maakte, zat Lewis nog achter me. In de slotfase had ik geen idee op welke positie ik lag. Ik probeerde Lewis voorbij te gaan, net zoals ik bij iedere andere coureur zou doen. En dat lukte me. Daarna passeerde ik ook Glock, die het verschrikkelijk moeilijk had op zijn droogweerbanden., zegt de Toro Rosso-rijder.
Lange tijd lag Vettel tweede achter Felipe Massa en voor Fernando Alonso. Toch is hij allerminst teleurgesteld met zijn uiteindelijke vierde plaats. Het was een moeilijke en chaotische race en mijn vierde plaats is een prima resultaat. We maakten geen grote fouten en verdienden dit resultaat, en misschien zelfs wel een podiumplek.
Teamgenoot Sebastien Bourdais had ervoor kunnen zorgen dat beide Toro Rossos in de punten waren geeindigd. Hij verloor echter veel terrein na een fel gevecht met Jarno Trulli en eindigde slechts als veertiende. Nadat ik Fisichella had ingehaald, kwam ik slecht weg bij het opkomen van het rechte stuk. Jarno probeerde me in te halen. Dat was niet eens zo erg, maar hij verremde zich en dwong me op het gras, waardoor ik zes plaatsen verloor. Dit is al de tweede keer dat Jarno mijn race verstiert.
Trending nieuws
-
Uitslag VT3 Barcelona: Russell deelt nieuwe tik uit, balende Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Barcelona is een feit. De snelste tijd werd genoteerd door George Russell. Daar...
13 jun 2026 13:30 -
'Red Bull voerde topoverleg met FIA-president over spraakmakende zaak'
Red Bull-kopstuk Oliver Mintzlaff bracht afgelopen week een opvallend bezoek aan FIA-president Mohammed Ben Sulayem i...
13 jun 2026 12:09 -
FIA-stewards openen onderzoek naar gedrag Antonelli
Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli moet zich na afloop van de derde vrije training melden bij de stewards. De Ita...
13 jun 2026 13:46 -
Red Bull komt met duidelijke reactie op woede Verstappen
Max Verstappen was gisteren allesbehalve tevreden met de prestaties van zijn Red Bull-bolide. Hij mopperde over de bo...
13 jun 2026 11:10 -
Albon moet lachen om Red Bull: "Die spelen altijd politieke spelletjes"
Alexander Albon kijkt met enige verbazing naar de discussie rond de nieuwe krachtbronnen voor 2026. De Williams-coure...
13 jun 2026 10:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 198
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.651 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.453 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (10)
Login om te reagerendude
Posts: 335
@Redactie: In de derde alinea staat dat hij teleurgesteld is met zijn uiteindelijke zesde plaats, waar in de quotes vierde staat. Quotes correct.
Verder, alle hulde voor deze knul, hij heeft ervoor gezorgd dat de laatste ronde zo stervens spannend was, en al helemaal mooi dat hij geen idee had wat hij aan het doen was, met het zicht op het kampioenschap!
SilverShadow
Posts: 181
Hmm Vettel, je kan mij alles wijs maken maar dit echt niet, je hebt in principe een Ferrari achterin je auto liggen. Kleine rotzakje, mij een beetje een hartverzakking bezorgen. ;-)
Je bent een fantastisch coureur en ik mag hopen dat je in 2010 bij een topteam zit, Ferrari / McLaren.
MrOrange
Posts: 193
Hoop Ferrari. The new German legacy returns to Ferrari. Of zal ik zeggen A new German Legacy. De Kans lijkt me realistisch gezien groter dat hij naar Mcclaren gaat omdat Heiki niet echt het neusje van de zalm is, en eerder gewipt word.
Ramshoek
Posts: 1.016
In afgelopen jaren hoorden we voor aanvang van de race nog wel eens dat de heren coureurs werd gevraagd zich absoluut niet met de titelstrijd te bemoeien. Dat resulteerde nog wel eens in races waar de toppers niet werden aangevallen en redelijk makkelijk voorbij gelaten werden.
Dit jaar heb ik voorafgaande aan de race geen waarschuwingen gehoord en klaarblijkelijk heeft een man als Vettel zich ook niet laten weerhouden gewoon zijn eigen race te rijden.
En zo moet het ook zijn; alle races tellen. Word je door een van de andere rijders verslagen dan is dat zo. Dat geldt voor de eerste race net zo goed als voor de laatste.
Persoonlijk vind ik het jammer dat het gokje van Glock mislukte.
Maar het kampioenschap is met 1 puntje verschil beslist, een groter verschil, in het voordeel van de een of de ander, was misschien ook niet op z\'n plaats geweest...
Kubica
Posts: 5.744
Mee eens!
Koen
Posts: 277
en wat ik ook fantastisch vind is dat noch Ferrari noch McLaren dubieuze strategieën hebben gebruikt. Echt een eerlijk gevecht in die laatste race! halverwege de race dacht ik echt dat Raikkonen iets zou gaan vertragen en proberen om Hamilton tijdsverlies aan te smeren... maar nee, ze speelden het correct! klasse van beide teams.
rafael
Posts: 2.567
@ramshoek
Wie had gedacht dat Glock buiten zou blijven op zijn slicks?
Maximo
Posts: 9.887
Wat is dit een top courreur zeg! Vettel werd een aantal jaren geleden al door Schumacher als absoluut toptalent gezien en dat was goed gezien. TR had dit jaar het kleinste budget van alle teams, maar met Vettel wist het zich op te werken tot een gevaarlijke outsider. Ik had Vettel graag komend jaar al bij Ferrari gezien, maar misschien dat Red Bull het met een sterkere Renault motor het ook wel erg goed doet.
patrickl
Posts: 11.414
Wat me overigens verbaasde was dat Bourdais zo ver naar achteren was gevallen. Bourdais zat na de eerste stops vlak achter Hamilton. Aan het eind van de rit was hij nergens en werd hij op een ronde gezet door Hamilton.
Hij spint in ronde 21 ofzo en zit dan ineens achter een hele zooi andere rijders. Maar dan nog.
kombatunit
Posts: 859
Trulli...