VT2: Alonso verpest feestje voor Braziliaanse fans
- Gepubliceerd op 31 okt 2008 18:32
-
12
- Door: Rob Veenstra
De dreiging van regen hing de hele tweede training boven het circuit van Interlagos, maar meer dan een paar druppeltjes kwam er niet naar beneden. Toch hadden de coureurs moeite om de auto op het circuit te houden, vooral Sebastien Bourdais en Mark Webber. Bourdais vecht in Brazilië voor lijfsbehoud bij Scuderia Toro Rosso, maar wist vandaag niet te overtuigen. In de middagtraining ging de Fransman maar liefst drie keer op identieke wijze rechtdoor in bocht 1.
Webber spreidde zijn momentjes meer, maar ook hij schoot drie keer van de baan. Eerst ging hij aan de buitenkant van bocht 3 iets te wijd en kort door het gras, vervolgens brak zijn Red Bull Racing-auto uit bij het aanremmen voor bocht 4 waardoor hij daar rechtdoor moest en daarna had hij nog de uitloopstrook in bocht 8 nodig. Lewis Hamilton ging op hetzelfde punt rechtdoor, Adrian Sutil ging nog iets te wijd in de voorgaande bocht 7.
De enige twee spins van de middagsessie komen op naam van het Toyota-duo Jarno Trulli en Timo Glock. Trulli spinde eerst bij in bocht 12, Glock deed dat een paar minuten later na in bocht 4. Dat de snelheid wel in orde zit bij de Japanse renstal bewijst de derde plek van Trulli. De eerste zeventien man zaten vanmiddag binnen een seconde en het verschil tussen de snelste tijd van Alonso en de langzaamste tijd van Giancarlo Fisichella bedroeg slechts 1,395 seconde.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
909.575 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Mooi ronde heb het gezien.
Trouwens Hamilton en bourdais maakte aardig wat fouten...
Posts: 11.414
Zag het staartje nog. Hamilton reed inderdaad knudde. Heeft volgens mij geen snelle ronde kunnen zetten omdat hij iedere keer in bocht 1 in de fout ging.
Wat was dat voor ongein dat die Renaults de hele tijd zo\'n beetje laatste staan en dat Alonso dan de baan op gaat en even een P1 pakt. Echt maf. Zouden ze voor 1 stop gaan ofzo?
Posts: 1.016
Hamilton maakte aardig wat fouten? Er is dus nog hoop ;-) ...
Posts: 1.016
In zijn Renault kampioenschapsjaren en zijn jaar bij McLaren, vond ik Alonso de grootste piemel van het hele startveld (en ver daarbuiten).
Na het jaartje character building dat hij dit jaar heeft moeten doorstaan, moet ik bekennen dat ik een beetje een fan van hem aan het worden ben.
.
.
.
Ligt het aan mij of staat Alonso tegenwoordig voornamelijk lachend op de foto? Dat was toch vroeger heel anders? Zelfs als winnaar stond \'ie nog geregeld met een gefrustreerd en verongelijkt smoelwerk op het podium...
Posts: 40
Massa en Alonso goed als hamilton te voorzichtig gaat rijden dan kan het nog spannend worden. Voor dat er commentaar is voorzichtig rijden, heb ik gelezen toen het ging regenen moest die gelijk naar binnen. Hoop dat massa het word.
Posts: 435
Lijkt me zo dat massa zondag gaat winnen, dan wordt het wereldkampioenschap afhankelijk van de plaats van hamilton.
Als ferrari sterk begint in het weekend dan geeft dat meestal wel een goede zondag, laat maar komen die wedstrijd
Posts: 259
jermaine, hoe kan jij de vrije training zien? er word teweinig uitgezonden in nederland!!
die alonso, leuk voor hem, doet de laate races leuke dingen met de reneult! ik ben nieuwschierig naar de kwalificatie! :)
Posts: 11.414
Je kunt live feeds vinden op internet. We mogen hier geen links plaatsen naar andere sites, maar met google moet je er wel iets op kunnen vinden.
Naar formula1.com mogen we volgens mij wel linken en daar moet je als echte fan ook zeker kijken naar de live timing:
www.formula1.com/s(...)ng/live_timing.html
Ik heb tijdens de race en trainingen mijn laptop erbij aan met livetiming. Kan ik tenminste zelf zien wat er gebeurt zonder al teveel van het geblaat van Olav Mol afhankelijk te zijn.
Posts: 7.177
haay, hier kan je dta zien ;)
http://www.soccer-live.pl/ITVF1/formulajeden.php
Posts: 40
waar heb je de beelden kunnen zien?
Posts: 9.887
McLaren zegt dan wel dat ze dit weekend net als ieder ander weekend benaderen, maar daar heeft toch niet de schijn van. Lewis moet het morgen al met wat minder PK\'s doen dan de meeste wagens vanwege de nieuwe \"one race\" motoren waar die mee rond kunnen rijden. Het zou verstandig zijn als Lewis toch gewoon voor pole gaat, want vanaf p4 tot p14 is het echt feest bij die 1e bocht op dit circuit.
Posts: 5.792
Ben benieuw naar volgend jaar als alonso dit kan vast houden zie ik hem wel weer kampioen worden.[Dat hij nu weer lacht is niet gek als je zo bedonderd bent door dennis zou iedereen het lachen vergaan dus is het een opluchting dat hij weer bij renault zit en kan laten zien wat voor vakman hij is