VT2: Alonso verpest feestje voor Braziliaanse fans
- Gepubliceerd op 31 okt 2008 18:32
-
12
- Door: Rob Veenstra
De dreiging van regen hing de hele tweede training boven het circuit van Interlagos, maar meer dan een paar druppeltjes kwam er niet naar beneden. Toch hadden de coureurs moeite om de auto op het circuit te houden, vooral Sebastien Bourdais en Mark Webber. Bourdais vecht in Brazilië voor lijfsbehoud bij Scuderia Toro Rosso, maar wist vandaag niet te overtuigen. In de middagtraining ging de Fransman maar liefst drie keer op identieke wijze rechtdoor in bocht 1.
Webber spreidde zijn momentjes meer, maar ook hij schoot drie keer van de baan. Eerst ging hij aan de buitenkant van bocht 3 iets te wijd en kort door het gras, vervolgens brak zijn Red Bull Racing-auto uit bij het aanremmen voor bocht 4 waardoor hij daar rechtdoor moest en daarna had hij nog de uitloopstrook in bocht 8 nodig. Lewis Hamilton ging op hetzelfde punt rechtdoor, Adrian Sutil ging nog iets te wijd in de voorgaande bocht 7.
De enige twee spins van de middagsessie komen op naam van het Toyota-duo Jarno Trulli en Timo Glock. Trulli spinde eerst bij in bocht 12, Glock deed dat een paar minuten later na in bocht 4. Dat de snelheid wel in orde zit bij de Japanse renstal bewijst de derde plek van Trulli. De eerste zeventien man zaten vanmiddag binnen een seconde en het verschil tussen de snelste tijd van Alonso en de langzaamste tijd van Giancarlo Fisichella bedroeg slechts 1,395 seconde.
Trending nieuws
-
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46 -
Viaplay-rel gaat verder: Provider verwijdert F1-concurrent uit zenderlijst
De Grand Prix van Monaco was afgelopen weekend door het ingrijpen van de FOM toch niet gratis te zien in Nederland. D...
08 jun 2026 16:09 -
Sainz woedend op Hülkenberg: "Misschien moeten we maar eens praten"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Monaco hard uitgehaald naar Nico Hülkenberg. De Williams-coureur zag een...
08 jun 2026 18:06 -
Hadjar neemt het met Verstappen op tegen Ferrari: "We zitten erbij"
Isack Hadjar heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco meer duidelijkheid gegeven over de problemen die hij tijden...
08 jun 2026 17:22 -
Antonelli omarmt de druk: "Vorig jaar bezweek ik nog daaronder"
Andrea Kimi Antonelli blijft indruk maken in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Mercedes-coureur pakte in Monaco ...
08 jun 2026 16:46
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 198
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.609 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (12)
Login om te reagerenJermaine
Posts: 7.176
Mooi ronde heb het gezien.
Trouwens Hamilton en bourdais maakte aardig wat fouten...
patrickl
Posts: 11.414
Zag het staartje nog. Hamilton reed inderdaad knudde. Heeft volgens mij geen snelle ronde kunnen zetten omdat hij iedere keer in bocht 1 in de fout ging.
Wat was dat voor ongein dat die Renaults de hele tijd zo\'n beetje laatste staan en dat Alonso dan de baan op gaat en even een P1 pakt. Echt maf. Zouden ze voor 1 stop gaan ofzo?
Ramshoek
Posts: 1.016
Hamilton maakte aardig wat fouten? Er is dus nog hoop ;-) ...
Ramshoek
Posts: 1.016
In zijn Renault kampioenschapsjaren en zijn jaar bij McLaren, vond ik Alonso de grootste piemel van het hele startveld (en ver daarbuiten).
Na het jaartje character building dat hij dit jaar heeft moeten doorstaan, moet ik bekennen dat ik een beetje een fan van hem aan het worden ben.
.
.
.
Ligt het aan mij of staat Alonso tegenwoordig voornamelijk lachend op de foto? Dat was toch vroeger heel anders? Zelfs als winnaar stond \'ie nog geregeld met een gefrustreerd en verongelijkt smoelwerk op het podium...
glenn1
Posts: 40
Massa en Alonso goed als hamilton te voorzichtig gaat rijden dan kan het nog spannend worden. Voor dat er commentaar is voorzichtig rijden, heb ik gelezen toen het ging regenen moest die gelijk naar binnen. Hoop dat massa het word.
kieko
Posts: 435
Lijkt me zo dat massa zondag gaat winnen, dan wordt het wereldkampioenschap afhankelijk van de plaats van hamilton.
Als ferrari sterk begint in het weekend dan geeft dat meestal wel een goede zondag, laat maar komen die wedstrijd
JogT arnhem
Posts: 259
jermaine, hoe kan jij de vrije training zien? er word teweinig uitgezonden in nederland!!
die alonso, leuk voor hem, doet de laate races leuke dingen met de reneult! ik ben nieuwschierig naar de kwalificatie! :)
patrickl
Posts: 11.414
Je kunt live feeds vinden op internet. We mogen hier geen links plaatsen naar andere sites, maar met google moet je er wel iets op kunnen vinden.
Naar formula1.com mogen we volgens mij wel linken en daar moet je als echte fan ook zeker kijken naar de live timing:
www.formula1.com/s(...)ng/live_timing.html
Ik heb tijdens de race en trainingen mijn laptop erbij aan met livetiming. Kan ik tenminste zelf zien wat er gebeurt zonder al teveel van het geblaat van Olav Mol afhankelijk te zijn.
Jermaine
Posts: 7.176
haay, hier kan je dta zien ;)
http://www.soccer-live.pl/ITVF1/formulajeden.php
glenn1
Posts: 40
waar heb je de beelden kunnen zien?
Maximo
Posts: 9.885
McLaren zegt dan wel dat ze dit weekend net als ieder ander weekend benaderen, maar daar heeft toch niet de schijn van. Lewis moet het morgen al met wat minder PK\'s doen dan de meeste wagens vanwege de nieuwe \"one race\" motoren waar die mee rond kunnen rijden. Het zou verstandig zijn als Lewis toch gewoon voor pole gaat, want vanaf p4 tot p14 is het echt feest bij die 1e bocht op dit circuit.
felix50
Posts: 5.792
Ben benieuw naar volgend jaar als alonso dit kan vast houden zie ik hem wel weer kampioen worden.[Dat hij nu weer lacht is niet gek als je zo bedonderd bent door dennis zou iedereen het lachen vergaan dus is het een opluchting dat hij weer bij renault zit en kan laten zien wat voor vakman hij is