user icon
user icon

Piquet jr vreest dat Romain Grosjean zijn stoeltje overneemt

  • Gepubliceerd op 30 okt 2008 10:32
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Renault-coureur Nelson Piquet jr begint het gezaag aan zijn stoelpoten te voelen. De Braziliaan is bang dat hij zijn racestoeltje voor volgend jaar kwijtraakt aan Romain Grosjean, testrijder bij de Franse renstal. De nationaliteit van Grosjean kan de doorslag geven, volgens Piquet jr. “Renault staat onder druk, het is te lang geleden sinds ze een Franse coureur hadden”, aldus de Braziliaan tegenover Reuters.

Hij gelooft ook niet dat het resultaat van zondag op Interlagos nog meegenomen wordt door de teamleiding. “We hebben al zeventien races gehad, dat zal geen verschil maken. Het is niet het jaar geworden waarop ik hoopte, maar ik heb wel veel geleerd. Verder weet ik niet wat er speelt. Het is aan Renault om de knoop door te hakken en misschien hebben ze dat al gedaan, maar ze hebben mij nog niets verteld.”

Piquet jr is ook in gesprek met Honda, al zwakt hij die onderhandelingen af. “Er zijn altijd gesprekken. De paddock is klein: we praten met elkaar. Iedereen weet wat er bij de andere teams speelt en ze wachten allemaal op de beslissing van de ander.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • MMm hij heeft zich aardig herstelt moet ik zeggen. Alleen we weten allemaal dat je bij renault gewoon niet moet beginnen vooral als je Alonso naast je hebt want ze leggen alle aandacht naar alonso toe..

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 10:33
    • oh, ja natuurlijk dat weten we allemaal ja........

      als het aan jou ligt zou Renault dus maar met 1 auto rijden?

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 11:43
  • Was het niet zo dat Piquet z\'n stoeltje kwijt zou kunnen raken aan een andere Brazo? Hoe heet \'ie ook alweer?

    In ieder geval, Alonso mag weer een naampje bijschrijven op het lijstje mensen dat door hem \'Ge-Schumacherd\' zijn...

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 11:37
    • Je bedoelt Di Grassi zeker ;)

      • + 0
      • 30 okt 2008 - 14:02
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ja, en het ligt natuurlijk aan het feit dat het een Fransman is en niet zozeer aan de teleurstellende prestaties van Nelsinho zelf...

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 12:45
  • Tijdens de FIA persconferentie zojuist zei Piquet nog dat hij dacht dat zijn positie veilig was.

    \"I think I have a good chance. The team is quite happy. I mean all the boys are on my side, so I don’t see any reasons why I would be under threat. It has been a tough season obviously but I am learning a lot and improving a lot and discovering a lot of new things. It has been a tough year but I am sure we will be okay.\"

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 23:14
  • renzo

    Posts: 929

    Ik weet zo langzamerhand niet meer wat je wel en niet moet geloven of wat je als redelijke waarheid mag aannemen. Eerst werd er gesproken over Di Grassi, nu Grosjean en morgen Senna ?? Ik denk dat Piquet zich prima hersteld heeft en heeft laten zien dat hij de racepace wel heeft. Bekijk het eens van de andere kant. Hij is een debutant die nu al 19 punten heeft. In 2 races aan de leiding heeft gereden een podiumplaats gescoord, welke debutant deed dat hem dat na in zijn 1e volle seizoen, noem er 10 zou ik zeggen.
    De eerste heb je al Jacques Villeneuve, Hamilton, M Schumacher, S Vettel, Senna .......................

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 08:54
  • Kom op Renzo, dat er niet veel rijders zijn die met een mazzeltje van een safety car situatie zo ver naar voren komen in een race zegt natuurlijk ook weer niet zo heel veel. Dat is eigenlijk ook iets wat pas de laatste paar jaar mogelijk is.

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 11:12
  • Beetje flauw om het een \'mazzeltje\' te noemen... als je terug kijkt naar die race dan had Nelson net zo goed kunnen terugvallen, maar hij reed toen gewoon erg sterk, hij reed goede rondetijden en was zelfs een tijd de snelste coureur op de baan. Je kan het een mazzeltje noemen, maar zonder zijn talent was hij niet blijven rijden op die tweede positie. En als je zegt dat de \'mazzel\' van de safety-car pas de laatste jaren kan (wat ik niet geheel met je eens ben, want ook voor de huidige regels kon je \'geluk\' hebben), dan zeg ik dat je vroeger veel meer kans had om punten te halen omdat de auto\'s voorheen minder betrouwbaar waren en tijdens iedere race vielen er toch altijd wel een behoorlijk aantal rijders uit.... Tegenwoordig heb je Ferrari, McLaren en ip BMW die normaal gesproken in de top 8 rijden en niet zo snel uitvallen. Daarnaast zitten de coureurs erg dicht bij elkaar en klagen de coureurs erover dat inhalen moeilijker is....
    Het is dus niet makkelijk om in de top 6 te rijden (om maar even de eerste 6 aan te houden, anders krijg je de discussie dat voorheen alleen de eerste 6 mensen punten kregen).

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 12:05
  • Beetje flauw? Hij zat voor de safetycar situatie 81 seconden achter Hamilton. Piquet ging hierdoor van de 12e plek naar de 1e. Dat is geen mazzeltje? (vanaf de 14e naar de 1e overigens, maar hij was dus net 2 plekken kwijt geraakt door zijn stop)

    Hou er even rekening mee dat de anderen pas een stop mogen maken als het hele veld bij elkaar zit. Het voordeel van net pitten vlak voor een safety car is echt heel erg groot.

    Hij reed op zich sterk ja, maar zonder die gratis 11 plekken winst had hij hooguit een \"mooie 10e plek\" behaald ofzo.

    Piquet reed de 9e snelste tijd. Heidfeld was een seconde sneller.

    Dit jaar is het eerlijk gezegd ook redelijk makkelijk voor rijders buiten Ferrari, Mclaren en BMW om punten te halen. Ik kan me niet heugen dat de rijders van de 3 grote teams ooit zoveel steken lieten vallen. Echt niet normaal hoeveel fouten er dit jaar gemaakt zijn door de heren. Naast ook nog best veel technische uitval.

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 12:31

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 111
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar