Raikkonen: "Ferrari moet van fouten leren"

  • Gepubliceerd op 28 okt 2008 22:37
  • 15
  • Door: Dennis Roke
Kimi Raikkonen vindt dat Ferrari moet leren van de gemaakte fouten tijdens het afgelopen seizoen om komend jaar sterker voor de dag te komen. De wereldkampioen maakte een moeilijk seizoen door en won slechts twee races, de meest recente in Barcelona in april.

Raikkonen: "Ik kijk niet echt met een positief gevoel terug op het afgelopen seizoen. We moeten alles analyseren om volgend jaar sterker te presteren. Het reglement gaat sterk veranderen dus we zullen hard moeten blijven werken. Dit jaar lukte het niet om het kampioenschap te winnen, maar volgend jaar ga ik het zeker weer proberen."

Raikkonen verwacht dat McLaren sterk zal presteren tijdens het weekeinde in Interlagos. "We zullen tot de vrije trainingen moeten wachten om te zien hoe sterk we zullen zijn. De laatste twee races had ik een veel beter gevoel voor de auto met veel brandstof aan boord. Het gaf me het gevoel dat ik kon aanvallen en dat is heel belangrijk. In het begin van het seizoen ging het erg goed, maar daarna zijn we de weg kwijt geraakt. We focussen ons nu eerst op de laatste Grand Prix van 2008."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    ja jij ook Kimi

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 07:52
    • felix50

      Posts: 5.792

      Precies wat een arrogantie zeg

      • + 0
      • 29 okt 2008 - 09:59
  • nick1084

    Posts: 273

    Nou Raikkonen als jij dan belooft de auto niet zo vaak te crashen.

    Zoek ook het probleem bij jezelf en niet alleen bij het team

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 09:13
    • johan

      Posts: 985

      Hij zegt toch ook \'we\'.

      • + 0
      • 29 okt 2008 - 09:18
      • nick1084

        Posts: 273

        Hij zegt het in de zin \'we moeten alles analyseren\' wat valt er aan die crashes te analyseren, dat zijn echt zijn eigen fouten.

        • + 0
        • 29 okt 2008 - 10:11
        • johan

          Posts: 985

          Oorzaak en gevolg, vriend. Als Ferrari \'gewoon\' in de goede richting had ontwikkelt (voor Kimi dan). Hoeft hij niet zoveel risico\'s te nemen.
          Neemt niet weg dat die crashes dan nog steeds niet handig zijn. Maar je moet het mijn inziens wel wat breder zien.

          • + 0
          • 29 okt 2008 - 16:46
          • nick1084

            Posts: 273

            Begrijp mij niet verkeerd, maar ondanks dat de Ferrari van Raik. niet helemaal perfect was. Zijn die crashes in Belgie en Singapore niet te wijten aan de slechte prestaties van de auto.

            • + 0
            • 29 okt 2008 - 21:55
            • johan

              Posts: 985

              Je hebt natuurlijk gelijk, maar je snapt wel dat als Raikkonen zich beter op zijn gemakt voelt in een auto dat hij minder fouten maakt.

              Maar laten we niet gaan als als als-en, zoals bepaalde andere mensen hierzo.
              Gewoon dom van hem en een enorm k-seizoen. (en de k staat niet voor kimi)

              • + 0
              • 30 okt 2008 - 09:38
              • hahah lol. Ben het wel met je eens was best wel een saai seizoen... :S

                • + 0
                • 30 okt 2008 - 10:17
      • felix50

        Posts: 5.792

        We zegt hij ja maar moet je wel lezen hoe hij dat zegt.Hij was de weg kwijt en daarom moest hij terug grijpen op de wagen van 2007.Hij heef6t het over hard werken dat heeft hij volgens mij dit jaar niet gedaan.Als hij nog steeds zo gereden had als tijdens halverwege het seizoen had hij geen verlenging van zijn contract gehad.Ik had liever alonso bij ferarri gezien inplaats van Riak.

        • + 0
        • 29 okt 2008 - 10:42
        • johan

          Posts: 985

          En jij kunt dat beoordelen?

          • + 0
          • 29 okt 2008 - 16:47
        • Als of Alonso beter is dan Raikkonen, kom op zeg.

          • + 0
          • 29 okt 2008 - 22:39
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Terecht, de spijker op z\'n kop!

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 09:50
  • Ze hebben gewoon allebei fouten gemaakt en kimi had een moeilijk jaar. Dit kan iedereen overkomen. We kunnen alleen maar afwachten hoe of wat er gaat gebeuren in 2009, en ik hoop gewoon op een leuk spannend seizoen (waar massa van mij kampioen mag worden hehe ^^)

    Maar we zullen zien hoe het loopt en ik vind dat kimi misschien wat meer om hulp had moeten vragen. Misschien juist aan zijn teamgenoot omdat hij goed zijn banden kan opwarmen Maar dit behoort tot het verleden en we moeten gewoon afwachten:)

    • + 0
    • 29 okt 2008 - 11:00
  • Saai? Ik neem aan dat Johan een ander woord in gedachte had dat met een \"k\" begint.

    • + 0
    • 30 okt 2008 - 18:02

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar