user icon

Hamilton ziet Kubica en Alonso als meest geduchte tegenstanders

  • Gepubliceerd op 27 okt 2008 12:10
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Lewis Hamilton kan komend weekend zijn eerste wereldtitel Formule 1 veiligstellen. Daarvoor moet hij minstens vier punten scoren. Voor iemand die op basis van de snelheid van zijn auto normaal gesproken bij de eerste vier moet kunnen eindigen, is dat geen onmogelijke opgave.

Dit jaar kreeg Hamilton de meeste tegenstand van Ferrari-coureur Felipe Massa, maar voor de toekomst ziet hij de Braziliaan of diens teamgenoot Kimi Raikkonen niet als de meest geduchte tegenstrevers. “Ik vrees niemand. Ik denk dat Robert Kubica zich als een serieuze uitdager ontpopt voor de komende jaren. Hij en Fernando Alonso worden volgens mij de twee moeilijkste concurrenten die ik in de nabije toekomst tegenkom”, aldus de Engelsman in The Observer.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • bgraafland

    Posts: 10

    en daarom moet ik die hamilton niet, waar is ie nu mee bezig?
    alsof die titel al binnen is, heeft ie vorig jaar dan niets geleerd, ik lach me kapot als ie weer een blunder maakt en Massa alsnog kampioen word......

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 13:30
    • Tommieeee

      Posts: 770

      Door de strekking van het bericht lijkt het inderdaad alsof hij al kampioen is, maar het enige wat daadwerkelijk uit zijn mond is opgetekend is:
      \"Ik vrees niemand. Ik denk dat Robert Kubica zich als een serieuze uitdager ontpopt voor de komende jaren. Hij en Fernando Alonso worden volgens mij de twee moeilijkste concurrenten die ik in de nabije toekomst tegenkom”.

      Wat miszegt hij daar nou helemaal mee?

      • + 0
      • 27 okt 2008 - 14:51
    • Stel je liever de vraag waar hij niet mee bezig is, hij is er ieder geval niet mee bezig om uit te stralen naar Ferrari dat ze hem ook maar in wat voor zin ook maar iets kunnen maken .. En weet je wat bgraafland, ze kunnen hem in Brazilie ook helemaal niets maken! Als Lewis\'s materiaal hem niet in de steek laat gaat Lewis er gewoon verdient met de titel vandoor. Wat Lewis bedoelt is dat Massa en Kimi gewoon niet constant genoeg zijn, had Kubica of Alonso dit jaar in een van de 2 Ferrari\'s gezeten dan was een van beide heren al 2/3 wedstrijden geleden kampioen geweest. Indirect zegt Lewis dat hij Renault en BMW de komende jaren, misschien al vanaf 2009 voor de winst ziet gaan.

      Daarom mag ik Lewis wel, hij zet zijn geld niet op één paard omdat dat nu eenmaal een \'history\' heeft.

      Ik zie overigens Lewis totaal niet! de suggestie wekken dat de titel al binnen is, heb je het artikel überhaupt wel gelezen?

      • + 0
      • 27 okt 2008 - 15:15
  • Ons mediagetrainde Duracel konijn heeft kennelijk goed opgelet bij de lessen psychologische oorlogsvoering.
    Was het Lewis\' adoptievader Ron zelf die deze lessen gaf?

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 14:47
  • Slicks

    Posts: 28

    Eh.....Lewis, wat als Vettel ooit jou teamgenoot wordt. Of ook in een top team rijdt.

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 15:10
    • mika

      Posts: 36

      wat als in 2010 de motoren worden vervangen voor trappers?

      • + 0
      • 27 okt 2008 - 16:10
  • sanderndk

    Posts: 586

    Lewis weer met zijn grootspraak, neej ferrari en zijn coureurs zijn geen geducht tegenstanders voor mij wat een arrogante kwal is het toch. Alonso in een renault en kubica in een bmw verwacht hij tegenstaand van bah bah wat een uitspraak weer.

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 15:18
    • Hoezo grootspraak? Lewis geeft gewoon z\'n mening, bovendien heb heb ik niet gelezen dat hij het over renault en BMW heeft gehad. Misschien weet Lewis wel dingen die wij nog niet weten, wie zal het zeggen?

      • + 0
      • 27 okt 2008 - 16:00
    • Ik wil niet veel zeggen, maar als Ferrari de trend door blijft zetten waar ze mee geëindigd zijn dit jaar, een italiaans zooitje (zie het aantal blunders Ferrari / Massa en Kimi) dan zal Ferrari inderdaad een enkele keer meestrijden om de winst van een wedstrijd. Maar als ze nog verder durven afzwakken op fundamenteel gebied ( lees Management ) dan zie ik Ferrari weer in de positie schuiven waar ze in hebben gezeten begin jaren 90 - mid jaren 90, de positie waar de chaos groter was dan het aantal overwinningen.

      • + 0
      • 27 okt 2008 - 16:03
    • mika

      Posts: 36

      Wat jij van ferrari verwacht , verwacht hij van alonso of kubica!

      Wie is er hier dan de arrogante kwal?

      • + 0
      • 27 okt 2008 - 16:06
  • Roy-NL

    Posts: 848

    ... een echte kampioen houdt zich bezig met het binnenhalen van de overwinning van een GP en zeker niet met de vraag of hij in staat zal zijn om een 4e plek zeker te stellen ...

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 15:26
    • Het gaat hier niet over de uitslag van Interlagos ...

      • + 0
      • 27 okt 2008 - 15:58
  • FA1903

    Posts: 413

    Waarom wordt iedereen hier steeds uitgekakt als hij zijn mening geeft? Als Alonso iets zegt is hij arrogant, als Massa het zegt ook of Hamilton...t\'is een mening en ik denk trouwens wel dat hij gelijk heeft, hij is niet mijn lieveling maar zijn rijderskunst vind ik super...

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 15:32
  • rafael

    Posts: 2.155

    hij heeft gelijk
    massa kan niet rijden
    kimi heet totaal geen zin meer

    wat nog meer.........

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 17:32
  • jass

    Posts: 281

    Wat een gezeur weer. Hamilton heeft waarschijnlijk een persconferentie of interview gehad van misschien wel 50 vragen. Vervolgens wordt alleen één antwoord er uit gepakt en geciteerd. Hoe kun je dan oordelen of hij op basis van deze vraag arrogant is? De media kan op heel wat subtiele manieren een bepaald beeld in een artikel zetten wat iedere lezer weer op zijn manier kan interpreteren.

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 18:38
  • Denk dat er wel meer mensen zijn die vinden dat Kubica en Alonso betere coureurs zijn dan Kimi (in zijn huidige doen) en Massa.

    Zie eigenlijk niet hoe die gedachte Hamilton arrogant maakt.

    Wel een beetje vreemd dat hij Ferrari blijkbaar niet als dreiging ziet voor de toekomst, of hij gaat er vanuit dat Alonso en/of Kubica daar uiteindelijk ook terechtkomen.

    Aan de andere kant, als je ziet hoe Renault zich dit jaar ontwikkeld heeft en Ferrari van hun ongenaakbare positie aan het begin van het seizoen (minus de eerste race dan) toch juist wat afgezakt zijn. Dan zou hij ook kunnen denken dat dat zich doortrekt naar 2009.

    • + 0
    • 27 okt 2008 - 23:32
  • germain

    Posts: 1.748

    hamilton waar ben je mee bezig wie zegt dat je ooit wereldkampioen wordt als je het nu weer niet haalt. Een beetje dom Lewis kom op doe niet zo arro en blijf jezelf.

    • + 0
    • 28 okt 2008 - 08:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar