Hamilton ziet Kubica en Alonso als meest geduchte tegenstanders
- Gepubliceerd op 27 okt 2008 12:10
-
21
- Door: Rob Veenstra
Dit jaar kreeg Hamilton de meeste tegenstand van Ferrari-coureur Felipe Massa, maar voor de toekomst ziet hij de Braziliaan of diens teamgenoot Kimi Raikkonen niet als de meest geduchte tegenstrevers. Ik vrees niemand. Ik denk dat Robert Kubica zich als een serieuze uitdager ontpopt voor de komende jaren. Hij en Fernando Alonso worden volgens mij de twee moeilijkste concurrenten die ik in de nabije toekomst tegenkom, aldus de Engelsman in The Observer.
Trending nieuws
-
Sky Sports-panel vreest voor Verstappen: "Red Bull loopt achter"
Red Bull Racing lijkt nog niet helemaal op snelheid voor de kwalificatie van de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens Sk...
27 jun 2026 14:52 -
Wolff overtuigd van Russell: "George hoeft zich niet te bewijzen"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich ondanks de eerste nederlaag van het seizoen geen zorgen. Volgens de Oostenrij...
27 jun 2026 14:22 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Hamilton en Ferrari luiden alarmbellen voor kwalificatie in Oostenrijk
Lewis Hamilton heeft zich nadrukkelijk gemeld in de strijd om de poleposition voor de Grand Prix van Oostenrijk, maar...
27 jun 2026 15:29 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 10
en daarom moet ik die hamilton niet, waar is ie nu mee bezig?
alsof die titel al binnen is, heeft ie vorig jaar dan niets geleerd, ik lach me kapot als ie weer een blunder maakt en Massa alsnog kampioen word......
Posts: 774
Door de strekking van het bericht lijkt het inderdaad alsof hij al kampioen is, maar het enige wat daadwerkelijk uit zijn mond is opgetekend is:
\"Ik vrees niemand. Ik denk dat Robert Kubica zich als een serieuze uitdager ontpopt voor de komende jaren. Hij en Fernando Alonso worden volgens mij de twee moeilijkste concurrenten die ik in de nabije toekomst tegenkom.
Wat miszegt hij daar nou helemaal mee?
Posts: 181
Stel je liever de vraag waar hij niet mee bezig is, hij is er ieder geval niet mee bezig om uit te stralen naar Ferrari dat ze hem ook maar in wat voor zin ook maar iets kunnen maken .. En weet je wat bgraafland, ze kunnen hem in Brazilie ook helemaal niets maken! Als Lewis\'s materiaal hem niet in de steek laat gaat Lewis er gewoon verdient met de titel vandoor. Wat Lewis bedoelt is dat Massa en Kimi gewoon niet constant genoeg zijn, had Kubica of Alonso dit jaar in een van de 2 Ferrari\'s gezeten dan was een van beide heren al 2/3 wedstrijden geleden kampioen geweest. Indirect zegt Lewis dat hij Renault en BMW de komende jaren, misschien al vanaf 2009 voor de winst ziet gaan.
Daarom mag ik Lewis wel, hij zet zijn geld niet op één paard omdat dat nu eenmaal een \'history\' heeft.
Ik zie overigens Lewis totaal niet! de suggestie wekken dat de titel al binnen is, heb je het artikel überhaupt wel gelezen?
Posts: 1.016
Ons mediagetrainde Duracel konijn heeft kennelijk goed opgelet bij de lessen psychologische oorlogsvoering.
Was het Lewis\' adoptievader Ron zelf die deze lessen gaf?
Posts: 28
Eh.....Lewis, wat als Vettel ooit jou teamgenoot wordt. Of ook in een top team rijdt.
Posts: 36
wat als in 2010 de motoren worden vervangen voor trappers?
Posts: 118
Slicks heeft hier duidelijk gelijk. Als Red Bull Vettel niet aan zijn contract had gehouden, had niet Kovlainen, maar Vettel in de andere Mclaren gezeten. En dan had het \'r heel anders uitgezien voor meneer dit seizoen. Dat hebben we wel in Monza kunnen zien. Ok, Hamilton starte daar van P 15 meen ik, maar kwam ook 29 seconden later over de streep. Als hij dan zo vreselijk goed is dan had hij dat gaatje toch wel gedicht. Zou voor Senna of Schumacher geen probleem geweest zijn. Maar we zullen zien in 2010 als Vettel in een Ferrari zit of hij dan nog steeds Kubica en Alonso tot z\'n grootste tegenstanders rekend. Want aangezien Shumacher bij Ferrari zit denk ik niet dat Vettel 2 jaar bij Red Bull blijft.
En dat van die trappers, Misschien komt er dan wel een plaatsje vrij voor Jermaine.
Posts: 774
Als Hamilton in Monza bij z\'n enige geplande stop goed had gegokt met zijn banden dan had hij fluitend naar de overwinning gereden en had Vettel \'slechts\' 2e geworden.
Als, als, als...Blijft leuk natuurlijk, alleen we kunnen er helemaal niks mee. Dus is het onmogelijk om te zeggen dat het er heel anders zou hebben uitgezien voor Hamilton als Vettel z\'n teamgenoot was. Misschien was hij dan al lang kampioen geweest...
Tom
Posts: 7.177
Hahaha zou ik niet erg vind lol:P
Posts: 28
Dan kan Jos Verstappen weer aaan de bak, hij bleek altijd goed tegaan als ze het circuit met de fiets aflegde.
Posts: 586
Lewis weer met zijn grootspraak, neej ferrari en zijn coureurs zijn geen geducht tegenstanders voor mij wat een arrogante kwal is het toch. Alonso in een renault en kubica in een bmw verwacht hij tegenstaand van bah bah wat een uitspraak weer.
Posts: 414
Hoezo grootspraak? Lewis geeft gewoon z\'n mening, bovendien heb heb ik niet gelezen dat hij het over renault en BMW heeft gehad. Misschien weet Lewis wel dingen die wij nog niet weten, wie zal het zeggen?
Posts: 181
Ik wil niet veel zeggen, maar als Ferrari de trend door blijft zetten waar ze mee geëindigd zijn dit jaar, een italiaans zooitje (zie het aantal blunders Ferrari / Massa en Kimi) dan zal Ferrari inderdaad een enkele keer meestrijden om de winst van een wedstrijd. Maar als ze nog verder durven afzwakken op fundamenteel gebied ( lees Management ) dan zie ik Ferrari weer in de positie schuiven waar ze in hebben gezeten begin jaren 90 - mid jaren 90, de positie waar de chaos groter was dan het aantal overwinningen.
Posts: 36
Wat jij van ferrari verwacht , verwacht hij van alonso of kubica!
Wie is er hier dan de arrogante kwal?
Posts: 848
... een echte kampioen houdt zich bezig met het binnenhalen van de overwinning van een GP en zeker niet met de vraag of hij in staat zal zijn om een 4e plek zeker te stellen ...
Posts: 181
Het gaat hier niet over de uitslag van Interlagos ...
Posts: 413
Waarom wordt iedereen hier steeds uitgekakt als hij zijn mening geeft? Als Alonso iets zegt is hij arrogant, als Massa het zegt ook of Hamilton...t\'is een mening en ik denk trouwens wel dat hij gelijk heeft, hij is niet mijn lieveling maar zijn rijderskunst vind ik super...
Posts: 2.567
hij heeft gelijk
massa kan niet rijden
kimi heet totaal geen zin meer
wat nog meer.........
Posts: 281
Wat een gezeur weer. Hamilton heeft waarschijnlijk een persconferentie of interview gehad van misschien wel 50 vragen. Vervolgens wordt alleen één antwoord er uit gepakt en geciteerd. Hoe kun je dan oordelen of hij op basis van deze vraag arrogant is? De media kan op heel wat subtiele manieren een bepaald beeld in een artikel zetten wat iedere lezer weer op zijn manier kan interpreteren.
Posts: 11.414
Denk dat er wel meer mensen zijn die vinden dat Kubica en Alonso betere coureurs zijn dan Kimi (in zijn huidige doen) en Massa.
Zie eigenlijk niet hoe die gedachte Hamilton arrogant maakt.
Wel een beetje vreemd dat hij Ferrari blijkbaar niet als dreiging ziet voor de toekomst, of hij gaat er vanuit dat Alonso en/of Kubica daar uiteindelijk ook terechtkomen.
Aan de andere kant, als je ziet hoe Renault zich dit jaar ontwikkeld heeft en Ferrari van hun ongenaakbare positie aan het begin van het seizoen (minus de eerste race dan) toch juist wat afgezakt zijn. Dan zou hij ook kunnen denken dat dat zich doortrekt naar 2009.
Posts: 1.748
hamilton waar ben je mee bezig wie zegt dat je ooit wereldkampioen wordt als je het nu weer niet haalt. Een beetje dom Lewis kom op doe niet zo arro en blijf jezelf.