Ongelijk criticasters doet Felipe Massa goed
- Gepubliceerd op 24 okt 2008 10:57
-
26
- Door: Rob Veenstra
Dat deelde Massa op een persconferentie in Brazilië mede. Ik denk dat als je mensen iets laat zien dat ze niet kunnen geloven, het extra goed voelt. Men schrijft mij altijd al voor het seizoen af. Niemand verwacht dat ik het goed ga doen, en als je dat dan wel doet, dan haal je daar nog meer voldoening uit. Ik weet zeker dat wanneer ik mijn loopbaan als Ferrari-testcoureur was begonnen, de perceptie heel anders zou zijn. Maar omdat mijn eerste seizoen slecht was heb ik ook jarenlang een slechte reputatie gehad.
Ik was een wilde coureur, dat is waar. Maar ik kreeg ook een auto die heel moeilijk te besturen was. Ik was bovendien heel jong, misschien wel te jong voor de Formule 1. Sauber had in 2001 hun beste jaar met Nick Heidfeld en Kimi Raikkonen. Een jaar later kwam ik en de verwachting was dat ik hetzelfde als Kimi zou presteren. Alleen was de auto niet zo goed als een jaar eerder en dat probeerde ik te compenseren met mijn rijden. Ik had een paar goede races met punten, maar er zaten ook een paar hele slechte Grands Prix tussen. Dat heeft mijn imago geen goed gedaan. Ik heb jarenlang moeten werken om dat beeld te veranderen. Gelukkig denk ik dat het me gelukt is.
Trending nieuws
-
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Hahah hij weet hoe patrickl, s vettel enz over hem denken. Zulke mensen doelt hij gewoon vet op:P
Posts: 774
Ja, ik denk ook dat Massa altijd de reacties hier leest...
;-)
Posts: 7.177
Hahaha nee bedoeld van ZULKE mensen. Mensen die maar telkens niet geloven dat hij kan rijden enz ;)
Posts: 323
Mooi dat hij het zo goed doet! Lekker genieten ervan! Nog 1 race en eens kijken wat de koppen dán brengen....
Persoonlijk kan ik niet wachten tot volgend seizoen. Dit seizoen was écht bagger...
Posts: 178
Here we go again.....
Hij geeft hier wel mooi weer waarom ik fan van hem ben geworden. Een wilde onervaren coureur bij Sauber, hij was eens iemand die niet braaf zijn rondjes reed, maar vaak geweldige inhaalacties liet zien, maar ook vaak dingen die niet konden en dan compleet de fout in ging. Samen met Montoya Eau Rouge in duiken en hem dan als broekie gewoon laten staan, met middelvingers in de lucht langs Coulthard rammen, zijn race acties op Monaco door op volle snelheid 360 graden te draaien bij het uitkomen van de tunnel en niets te raken, een paar geweldige races in canada en belgie in 2004. Daarom snap ik het \"niet kunnen racen\" ook niet. Omdat hij misschien niet altijd strak foutloos zijn rondjes rijdt? Ik ben juist blij met een rijder als Massa, zo is het racen tenminste niet saai.
Ik hou er altijd wel van om fan te zijn van de underdog, iemand die niet zo gehyped wordt en daardoor zoveel fans heeft.
\"Men schrijft mij altijd al voor het seizoen af. Niemand verwacht dat ik het goed ga doen, en als je dat dan wel doet, dan haal je daar nog meer voldoening uit.\"
Hier zullen we weer veel reacties op komen, maar het is toch een feit dat hij tot de laatste race mee doet om de titel. Dan doe je het gewoon goed, dat valt zelfs voor de fanatiekste Mclaren fan niet te ontkennen.
Posts: 7.177
Helemaal met je eens. EN hij heeft wel gelijk met die zin die je neerzette. De meeste zeggen van hij moet gewoon weg snap niet wat hij bij ferrari doet enz. maar ondertussen strijd hij wel voor de titel en houd hij heikkie en kimi achter zich.
Daar wil ik aan toevoegen dat meerdere dachten dat heikki het Hamilton moeilijk ging maken... 8-) (hij heeft trouwens wel veel pech mag gezegd worden maar hij heeft nooit gewonnen zonder wel heel veel geluk te hebben dan val je wel een beetje tegen. Ik hoop dta hij het volgend jaar beter doet.)
Posts: 848
Noem het maar bagger, maar het is tenminste wel nog spannend met de eerste vooruitzicht in het verschiet...
Posts: 277
Aan de Massa fans... ik wil jullie feetsje niet verknallen maar indien Hamilton wereldkampioen wordt (en geef toe dat ie de beste papieren heeft) dan herinnert het grote publiek zich volgend jaar niet meer dat Massa de verwachtingen overtrof... En wordt zijn reputatie van de goede coureur die net niet tot de absolute top behoort, enkel bevestigd...
Maar het is natuurlijk nog net iets te vroeg voor die conclusie, dus ... Laat die Braziliaanse GP maar komen!
Posts: 178
Het scheelt dat 9 van de 10 er toch al vanuit gaan dat Massa volgend jaar niet mee doet voor de titel, het kan dus alleen maar meevallen ;) Ik snap wat je bedoelt, zoalang hij geen titel wint zal niemand hem lang herinneren, maar, bv Kimi heeft er ook aardig wat jaren over gedaan en is ook eerst twee keer vice-kampioen geweest. Er is dus nog hoop haha.
Posts: 273
De echte fans van Massa zullen dat onthouden. Hamilton zal altijd de boeken ingaan als de man, die 17 punten voorsprong had in de laatste twee races. En deze alsnog verloor en geen kampioen werd. HAHAHAHAHA
Posts: 181
Wat een bak! ... not
Lewis gaat bij mij de boeken in als een jonge knul die zijn eerste jaar een 2 voudig WDC te kakken gezet heeft en in zijn 2de jaar in zijn eentje de druk zo gigantisch heeft kunnen opvoeren bij Ferrari, zo hoog! dat we Massa met benzineslangen rond hebben zien rijden, we bijzonder gevaarlijke situaties tijdens de pitstops gezien hebben, dat zowel Ferrari als Kimi als Massa knullige gouten hebben zien maken, dat we een Ferrari hebben kunnen zien dat totaal ontwricht is geworden, zoals we Ferrari kennen zoals het was begin jaren 90. En dat doet Lewis Hamilton, een jonge dat in zijn 2e jaar sowieso al voor de 2de keer vice WDC is!
Zo gaat Lewis voor mij nu (al) de boeken in, en deze jonge begaafde getalenteerde rijder zal véél meer laten zien de komende jaren. :)
Posts: 214
ik ben het totaal met je eens!, alleen denkt de tieftosi daar waarschijnlijk anders over:P
Posts: 273
Je bent erg goed in opsommen, mijn complimenten(;
Ferrari heeft geen sterk jaar daar ben ik het helemaal mee eens, maar ondanks dat heeft Hamilton maar 7 punten voorsprong. Of Massa nu kampioen wordt of Hamilton het is allebei niet overweldigend.
En over het opsommen van de fouten van Ferrari. Dan kan ik ook veel opsommen over Mclaren tussen de jaren 2000 tot heden.
Posts: 507
en ik zie het hamrolletje van jou achter op twee stilstaande wagens rijden en een soort ram gevecht in de eerste ronde van een paar kamikaze races de boeken in gaan met alweer 3 punten achter massa :wat is het toch lullig om altijd weer iemand af tezijken zoals jij altijd doe silvershadow echt lullig
Posts: 1.748
Kijk wat Massa zegt lees ik heel veel op deze site hij heeft deels gelijk alleen moet hij soms nog wat meer de rust kunnen bewaren net als Hamilton trouwens.
Posts: 11.414
Hoezo laat hij dan zien dat de criticasters ongelijk hebben?
Hij zou kunnen laten zien dat hij geen arrogante onsportieve huilebalk meer is, maar hij laat duidelijk zien dat hij dat juist wel is. Hij bedankt Raikkonen niet en doet zelfs net alsof hij ineens sneller was. Als er weer eens iets mis gaat ligt het aan: de auto/het team/het weer/andere rijders. Als hij een keer een goed resultaat boekt komt het door: Massa/Massa/Massa/FIA.
Irvine deed ook ooit mee om het kampioenschap. Was dat omdat Irvine ineens enorm gegroeid was?
Posts: 7.177
Arrogant is onzin! Als hij arrogant is dan zou hij heel anders zijn. Volgens mij moet jij nog eerst leren wat het is 8-)
Hij bedankt kimi niet openbaar vanwege die regel van FIA Dúh heel simpel dat jij dit gelijk weer gebruikt tegen massa is puur omdat je wat slechts over Massa wilt zeggen
En wat een onzin Massa massa massa FIA.
Kijk eens gewoon naar de race je begint echt irri te worden want je hebt alleen maar onzin praat als het over Massa gaat! kap daar eens mee wil je. Mij hoor je ook niet een rijder aanvallen!
Posts: 11.414
Jermaine ik heb je al uitgelegd dat die uitspraak van Massa na de race hoe dan ook onsportief is. Of Massa moet echt zo ongelovelijk dom zijn dat hij denkt dat hij met zo\'n uitspraak de FIA om de tuin kan leiden. Dan is hij dus onsportief, arrogant en ongelovelijk dom, of \"alleen\" onsportief en arrogant. Kies jij maar.
Of misschien is verwaand een beter woord. Whatever. Je snapt wat ik bedoel. Hij vindt zichelf zo geweldig dat hij nooit wat fout kan doen.
Massa beweert dat hij zijn criticasters ongelijk heeft gegeven, maar dat is dus klinklare onzin. Alle vooroordelen tegen Massa houdt hij dit seizoen volledig in stand. Veel onnodige fouten, veel verwaand/arrogant en onsportief gedrag en ditto uitlatingen.
Het enige verschil is dat hij iets minder fouten maakte dan zijn blunderende teamgenoot. Daarmee toont Massa zelf toch niet dat zijn criticasters ongelijk hebben?
Er is geen race waar ik naar kan kijken. Alleen dit soort geneuzel van Massa. Massa valt zelf aan dus dan kan hij de klappen toch terug verwachten?
Posts: 7.177
Ok kies jij hier uit!
Jij hebt een hekel aan massa en daaroma kan je hem alleen maar afkraken
jij bent jaloers omdat hij er wel in zit en jij niet! (f1)
Je stelt je erg aan
je verveelt je
je wilt aandacht?
Kies ma?
en mijn keuzeu staat er neit in. Maar wat hij zei heeft helemaal niks met dom te maken ten tweede heeft hij kimi echt wel bedankt!
Dat jij dit niet ziet betekent niet dat het niet zo is! Kom op zeg wordt volwassen
Posts: 178
Volgens mij ga jij het niet trekken als Hamilton zondag geen kampioen wordt. Het begint vrij zielig te worden...
Posts: 11.414
Lol, in plaats van steeds op mij te vitten, kom liever eens met wat onderbouwing.
Leg eens uit wat heeft massa dan gedaan om het ongelijk van zijn criticasters te bewijzen?
Je moet toch toegeven dat Massa zat fouten gemaakt heeft dit seizoen (nou ja het was Massa natuurlijk niet, maar je snapt wat ik bedoel).
Je moet toch toegeven dat Massa continu de fout uitsluitend bij auto/team/andere rijders legt als er wat met Massa mis gaat
Je moet toch toegeven dat hij nooit publiekelijk erkent dat bij een goede prestatie auto/team/andere rijders hem daar ook bij geholpen hebben
Je moet toch toegeven dat Massa het dit seizoen gewoon slechter doet dan vorig seizoen (minder punten in hetzelfde aantal races en zelfs met een duidelijk competitiever auto dan in 2007)
Wat heeft Massa dan gedaan om het ongelijk van zijn criticasters te bewijzen?
Posts: 7.177
Jongen waar heb ik niet toegeven dat Massa fouten heeft gemaakt? Hoe kwam hij anders niet aan de finish in sepang? 8-)
Ik ben misschien wel fan maar ik weet heus wel dat hij fouten maakt. Het is een mens. Daarnaast reageer ik heel erg anders als Massa een fout maakt dan jullie. Dat betekent niet dat ik de fouten niet zie. Maar ik ga niet gelijk zo van domme fout man wat doet hij toch en weet ik veel wat allemaal.
Zo reageer ik gewoon niet. Dus snap ik je punt niet. Moet ik hem afzeiken voordat jij uit mijn berichten lees dat ik vind dat hij fouten maakt?
En Massa heeft bewezen dat hij mee kan en dat hij nu 2e staat dat heeft hij behoorlijk bewezen want bijna iedereen hier zei bij het begin 2e rijder 2e rijder en Massa doet toch niet mee aan de titel en Massa gaat zo veel fouten maken en ligt er al vroeg tijdig uit enz. En hij heeft bewezen dat hij mee kan rijden.
En sorry maar volgens mij is Massa 2 keer op een win positie door het team buiten de punten gekomen en 1 keer moest hij helemaal van achteren beginnen door het het team.
Slechter doet dan vorig seizoen waar kijk jij na :S Waarom denk je dat Massa van F1 on de indruk waren door Massa? Omdta hij slechter gaat dan 2007? Onzin.
En meer compatief nou sorry maar ze verliezen dit jaar toch wat meer door de auto!
Jij wil echt elke smoes die je maar kan bedenken neerzetten om daardoor te zeggen dat Massa niet goed is. Al zou de wagen van afgelope jaar makkelijk hebben gewonnen zou je nog zeggen dat deze auto die ze nu hebben meer comaptief is 8-) Je moet echt elke keer een smoes gebruiken om je eige ego te strelen omdat je het fout had over massa bij het begin!!!
Hou daar gewoon eens mee op. Als ik iets fout heb geef ik het tenminste eerlijk toe.
Posts: 11.414
Dat is het dus, dat nu Massa tweede staat? Dat is alles?
Daar was ik al bang voor. Dan zie ik dus niet in waar het ongelijk van de criticasters is bewezen.
Nogmaals, hij maakt nog steeds dezelfde fouten en is nog steeds even onsportief. Geen verbetering in zijn prestatie dus.
Dat Massa ondanks dat nog meedoet om het kampioenschap geeft hooguit aan dat Raikkonen heel erg tegenvalt inderdaad.
Ik heb geen smoezen nodig. Kom nou, ik ben Massa niet.
Posts: 7.177
Dat heeft ie wel want hij zet zichzelf constanter neer en bijna iedereen dacht bij het begin dat hij neit mee zou doen maar dit doet hij wel dus heeft ie juist die mensen ongelijk gegeven zoals bijv jou!
Hij is niet onsportief hoe kom je daar toch bij:S Iemand die niet sportief is zou ook niet iemand voorbij laten gaan om een kampioenschap te laten winnen wel dan!!!!
En dat heeft niks met kimi te maken wnat Hamilton is wel sterk! Het verschil in punten komt (vergeleken vorig jaar) komt omdat de teams veel dichter bij elkaar zijn gekomen!
Voordat je wat neer zet daar eens overd enken.
En geen smoezen nodig man je probeert alles om eronder uit te komen dat Massa vooruit is gegaan. Maar dan ook echt ALLES!
Als je dat geen smoesen maken noemt wat jij zegt:S
Ja kimi valt tegen ja en hij heeft de betere wagen dan mclaren (wat onzin is)
zulk soort dingen!
Ja kimi valt tegen maar verandert niet dat Massa het sterk doet. En dit zeggen ze zelfs ook bij gewoon andere teams. Nadat hij 2 keer uitgevallen was kwam hij terug en had vaak achter elkaar podium en toen zeiden ze ook dat ze verbaast waren over de constantheid van Massa. Dus ja.
Posts: 7.177
Verder ga ik vandaag ooke cht niet meer op je reageren want elke keer heb je wel wat op massa aan te merken zelfs als hij makkelijk wint.
Posts: 11.414
Ja kom nou, na die eerste twee races kwamen Massa\'s favoriete banen. Nog al wiedes dat hij toen goed presteerde. De snelste auto EN zijn favoriete banen.
Eerlijk gezegd is dat precies het punt van de criticasters. Die wijzen erop dat Massa alleen op een handje vol banen snel is. Dat is dit jaar niet anders en ook weer op dezelfde banen als vorig jaar (+ de nieuwe baan van hetzelfde type). Dus wederom het gelijk van de criticasters. Nou ja hij heeft Spa \'gewonnen\'. Daar hebben de criticasters dan \"ongelijk\" inderdaad ...
Dan doet Massa het een paar races goed zijn favoriete banen en dan heb je inderdaad mensen die er niet veel verstand van hebben die dan ineens beginnen over hoe constant Massa is of hoe geweldig hij terugkomt na twee blunders. Zelfde mensen waarschijnlijk die Raikkonen in 2007 na diezelfde serie races afschreven.
Achteraf gezien hadden die mensen het dus duidelijk ook gewoon fout, want Massa was in 2007 echt een stuk constanter dan dit jaar. Je hoort er na de eerste helft van dit seizoen ook helemaal niemand (buiten de fanboys) meer over hoe constant Massa wel niet is. Hij is na die 3 races ook niet meer constant geweest. Hooguit constant wisselend.
Hamilton is op zich sterk ja (maakt overigens ook teveel fouten), maar met name de McLaren is duidelijk een stuk minder snel ten op zichte van de Ferrari vergeleken met vorig jaar. Je gaat me toch niet serieus vertellen dat je dat verschil niet ziet?
Er is echt niet meer concurrentie dan vorig jaar. Alonso is weggevallen en daarvoor in de plaats is Kovalainen gekomen. Niet echt hetzelfde toch? OK, Kubica en Alonso steken af en toe hun neus er nog tussen, maar toch eigenlijk alleen als de jongens van Ferrari en McLaren het laten afweten.
Ik zie gewoon echt niet waar Massa vooruit gegaan is. Ik verzin geen smoezen. Hij doet het gewoon evident slechter dan vorig jaar. Minder slechter dan zijn teamgenoot misschien, maar toch.