user icon

Webber: "Hamilton verdient de titel meer dan Massa"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2008 15:55
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Mark Webber heeft zijn licht laten schijnen op de naderende titelontknoping. Van de twintig coureurs maken alleen Felipe Massa en Lewis Hamilton nog kans op het kampioenschap. Van die twee verdient Hamilton de titel het meest, aldus Webber.

“Van Hamilton en Massa verdient Hamilton de titel het meest, moet ik toegeven”, zegt de Australiër op de site van de BBC. Webber had liever Robert Kubica als kampioen gezien. “Hij is waarschijnlijk de meest constante coureur met de minste fouten geweest dit seizoen.”

In het thuisland van de Red Bull Racing-coureur is Hamilton nog geen held. “Voor autosportfans in Australië komt zijn abruptheid en zelfverzekerdheid niet over als briljant. Ze zouden graag zien dat hij zich soms wat meer bescheiden opstelt. Aan de andere kant houden Australiërs van winnaars en winnen doet Lewis regelmatig.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Dat is logisch. Dat weet iedereen in de paddock.

    • + 0
    • 21 okt 2008 - 16:17
  • Jeffers

    Posts: 115

    Volledig mee eens.

    • + 0
    • 21 okt 2008 - 16:28
  • Jonne

    Posts: 178

    Het deel over Kubica ben ik het niet mee eens. Ja hij heeft weinig fouten gemaakt en constant gereden, maar dat heeft bijvoorbeeld Rosberg ook, verdient hij de titel dan ook?

    Hamilton en Massa blijken dit jaar gewoon de beste/snelste dus verdienen zij de titel, nu verdient Hamilton hem meer omdat hij de meeste punten heeft, maar wie weet wat er in Brazilië gebeurt....

    • + 0
    • 21 okt 2008 - 18:25
    • Ik ben het niet eens over Massa. Hamilton is duidelijk beter. Massa moet het hebben van de pole posities. Hamilton raced.

      Nee, geen Hamilton fan.

      • + 0
      • 21 okt 2008 - 21:33
  • Ik snap dat consistentie argument ook nooit zo. Dan zou Heidfeld misschien nog wel beter scoren ;)

    Het is ook een stuk makkelijker om consistent te zijn als je niet zoveel risico hoeft te nemen om te vechten voor de overwinning.

    • + 0
    • 21 okt 2008 - 21:34
  • felix50

    Posts: 5.792

    dat van dat arrogante gedrag vind ik ook irritant maar dat hebben winnaars allemaal.Dus moet je dat maar met een korreltje zout nemen net als mijn reacties soms

    • + 0
    • 22 okt 2008 - 06:27
  • Kubica

    Posts: 3.953

    Ik zou zeggen dat degene met de meeste punten aan het eind van de rit de titel het meest heeft verdiend. Op dit moment heeft HAM duidelijk de beste papieren. Wint MAS uiteindelijk, dan heeft MAS het het meest verdiend.

    • + 0
    • 22 okt 2008 - 09:03
    • germain

      Posts: 1.748

      juist Kubica zo is dat.

      • + 0
      • 23 okt 2008 - 10:55
  • Ik snap dat gedoe over dat Lewis zo arrogant is niet... Sommige van zijn uitspraken en daden kun je misschien als \"arrogant\" beschouwen, maar dat vind ik van coureurs als van Raikkonen, Massaen Alonso ook. Raikkonen duwt een fotograaf om en geen haan kraait er naar. Het had Hamilton moeten wezen die een fotograaf omver duwt...

    Overigens bedoel ik niet dat ik bovengenoemde coureurs arrogant vind, en dat incident met die fotograaf was ook maar een voorbeeld, interesseert mij verder ook niet zo.

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 21:41

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar