user icon
user icon

Webber: "Hamilton verdient de titel meer dan Massa"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2008 15:55
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Mark Webber heeft zijn licht laten schijnen op de naderende titelontknoping. Van de twintig coureurs maken alleen Felipe Massa en Lewis Hamilton nog kans op het kampioenschap. Van die twee verdient Hamilton de titel het meest, aldus Webber.

“Van Hamilton en Massa verdient Hamilton de titel het meest, moet ik toegeven”, zegt de Australiër op de site van de BBC. Webber had liever Robert Kubica als kampioen gezien. “Hij is waarschijnlijk de meest constante coureur met de minste fouten geweest dit seizoen.”

In het thuisland van de Red Bull Racing-coureur is Hamilton nog geen held. “Voor autosportfans in Australië komt zijn abruptheid en zelfverzekerdheid niet over als briljant. Ze zouden graag zien dat hij zich soms wat meer bescheiden opstelt. Aan de andere kant houden Australiërs van winnaars en winnen doet Lewis regelmatig.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Dat is logisch. Dat weet iedereen in de paddock.

    • + 0
    • 21 okt 2008 - 16:17
  • Jeffers

    Posts: 115

    Volledig mee eens.

    • + 0
    • 21 okt 2008 - 16:28
  • Jonne

    Posts: 178

    Het deel over Kubica ben ik het niet mee eens. Ja hij heeft weinig fouten gemaakt en constant gereden, maar dat heeft bijvoorbeeld Rosberg ook, verdient hij de titel dan ook?

    Hamilton en Massa blijken dit jaar gewoon de beste/snelste dus verdienen zij de titel, nu verdient Hamilton hem meer omdat hij de meeste punten heeft, maar wie weet wat er in Brazilië gebeurt....

    • + 0
    • 21 okt 2008 - 18:25
    • Ik ben het niet eens over Massa. Hamilton is duidelijk beter. Massa moet het hebben van de pole posities. Hamilton raced.

      Nee, geen Hamilton fan.

      • + 0
      • 21 okt 2008 - 21:33
  • Ik snap dat consistentie argument ook nooit zo. Dan zou Heidfeld misschien nog wel beter scoren ;)

    Het is ook een stuk makkelijker om consistent te zijn als je niet zoveel risico hoeft te nemen om te vechten voor de overwinning.

    • + 0
    • 21 okt 2008 - 21:34
  • felix50

    Posts: 5.792

    dat van dat arrogante gedrag vind ik ook irritant maar dat hebben winnaars allemaal.Dus moet je dat maar met een korreltje zout nemen net als mijn reacties soms

    • + 0
    • 22 okt 2008 - 06:27
  • Kubica

    Posts: 3.893

    Ik zou zeggen dat degene met de meeste punten aan het eind van de rit de titel het meest heeft verdiend. Op dit moment heeft HAM duidelijk de beste papieren. Wint MAS uiteindelijk, dan heeft MAS het het meest verdiend.

    • + 0
    • 22 okt 2008 - 09:03
    • germain

      Posts: 1.748

      juist Kubica zo is dat.

      • + 0
      • 23 okt 2008 - 10:55
  • Ik snap dat gedoe over dat Lewis zo arrogant is niet... Sommige van zijn uitspraken en daden kun je misschien als \"arrogant\" beschouwen, maar dat vind ik van coureurs als van Raikkonen, Massaen Alonso ook. Raikkonen duwt een fotograaf om en geen haan kraait er naar. Het had Hamilton moeten wezen die een fotograaf omver duwt...

    Overigens bedoel ik niet dat ik bovengenoemde coureurs arrogant vind, en dat incident met die fotograaf was ook maar een voorbeeld, interesseert mij verder ook niet zo.

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 21:41

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar