user icon

Alonso: "Het liefst zie ik Kubica kampioen worden"

  • Gepubliceerd op 16 okt 2008 13:17
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Renault-coureur Fernando Alonso heeft in de aanloop naar de Grand Prix van China nogmaals laten blijken dat wat hem betreft de titel niet in handen van McLaren en Lewis Hamilton mag vallen. De Spanjaard gaat proberen om de Engelsman punten afhandig te maken en zodoende zijn concurrenten Felipe Massa en Robert Kubica te helpen.

Van die twee krijgt Kubica de voorkeur van Alonso om kampioen te worden. “Mijn relatie met Robert is het best en het liefst zie ik hem de titel pakken. Maar dat wordt lastig aangezien zijn auto niet van die kwaliteit is dat hij zomaar een gat van twaalf punten goed kan maken. Ik ga mijn eigen werk doen en kijkend naar de resultaten heb ik wel een voorkeur voor bepaalde teams die mogen winnen. Maar ik speel geen sleutelrol in het kampioenschap, degene die zich uiteindelijk kampioen mag noemen heeft het beste werk geleverd in de laatste twee races.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • De laatste 2 races en het hele seizoen heb ik steeds meer respect voor hem gekregen, maar met deze uitspraken laat hij weer zien dat hij nog steeds het misselijke mannetje van vorig jaar is.

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 13:24
    • eek35

      Posts: 94

      Beste rink,
      Waarom nou een misselijk mannetje?
      Mag iemand zijn eigen mening niet ventileren? Jij hebt toch ook zo je favorieten? Hij komt er tenminste eerlijk voor uit, moeten meerderen doen en niet steeds van die politiek correcte antwoorden geven.

      • + 0
      • 16 okt 2008 - 14:03
  • Krommeduim

    Posts: 50

    Kubica en Alonso zijn vrienden. Daarom steunt hij Kubica meer dan wie dan ook op de baan. Dat Hamilton en Alonso elkaar niet mogen is toch geen geheim? Tot nog toe heeft Alonso in elk geval niemand van de baan gereden en met een inferieure auto 2x alsnog gewonnen. Terwijl Hamilton het zichzelf moeilijk maakt.

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 13:41
  • Ja Alonso mag best zijn eigen voorkeur hebben en die desnoods ventileren.

    Alleen zijn claim dat hij Hamilton punten afhandig gaat maken om zo Kubica te helpen gaat wat mij betreft ook wel wat te ver.

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 14:27
    • De claim van het afhandig maken van punten is een conclusie die de auteur van bovenstaand stukje zelf heeft getrokken, wat mij betreft onterecht...Ik geloof nooit dat welke coureur dan ook het op die manier zou brengen...Overigens gaat mijn voorkeur ook uit naar Kubica, de underdog....Alonso mag gewoon zijn mening geven wat mij betreft.

      • + 0
      • 16 okt 2008 - 15:18
  • Welk probleem hebben de duitse coureurs dan met Heidfeld? Of bedoel je hem niet met \"DHr H.\"?

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 15:11
  • dude

    Posts: 322

    Wederom... Dit artikel gaat om Alonso die van de drie overgebleven kandidaten het liefst Kubica kampioen ziet worden, niet over de troep die hier nu weer gepost wordt.

    Ik ben het met Alonso eens, ik heb zelf niets met Massa, en Hamilton heeft het dit jaar ook wel een beetje verschoten.

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 16:53
  • dude,

    Afgezien van dat gemekker van kaaskop, wat is dan de \"troep\" die niets met het artikel te maken heeft?

    Als je troep vindt, herlees dan het artikel en kijk of het echt geen reactie is op wat letterlijk in het artikel staat.

    Even kort:
    - “Het liefst zie ik Kubica kampioen worden”
    - De Spanjaard gaat proberen om de Engelsman punten afhandig te maken

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 17:32
  • silver shadow,

    Ik ben het helemaal met je eens.
    Als massa en hamilton in brazilie naast elkaar op de eerste rij zouden staan en hij zou genoeg hebben aan allebei dnf laat en maar op zijn senna\'s massa eraf rijden. Het mag best een paar ronden duren hoor, arnoux/villeneuve achtige beelden, ik snak ernaar en dan een actie hero or zero. Ik ben de afgelopen jaren te vaak halverwege inslaap gedonderd. Ik wil op het puntje van me stoel zittend, knagend op mijn nagels van spanning

    • + 0
    • 16 okt 2008 - 17:50

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park