Niki Lauda teleurgesteld in Lewis Hamilton

McLaren-coureur Lewis Hamilton heeft met zijn optreden op de Fuji Speedway een van zijn trouwste fans in de steek gelaten. Drievoudig wereldkampioen Niki Lauda verklaarde tegenover n-tv.de teleurgesteld te zijn in de Engelsman.

Normaal gesproken neemt de Oostenrijker het voor Hamilton op en geniet hij van de agressieve rijstijl van de McLaren-rijder. Nu zegt Lauda: “Ik ben teleurgesteld in Lewis. Vorig jaar gooide hij op dezelfde manier het kampioenschap weg en nu neemt hij weer absoluut onnodige risico’s.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Tifoso

    Posts: 3.007

    Helemaal mee eens...moet je eens voorstellen wat de kloof zou zijn tussen Massa en Lewis als Kimi in eerste bocht \'gewoon\' had ingestuurd? Dan had Massa ook geen straf gekregen omdat Lewis er toch niet meer zou zijn. Echt onnodige risico aangezien Massa nog altijd achter hem was op de grid en dat is toch zijn directe concurrent en niet Kimi. Het is wel als als als...maar met deze als moet je wel rekening houden zeker als je zegt berekenend te gaan rijden.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 09:30
  • dre

    Posts: 43

    De eerste keer dat ik die kerel iets goeds hoor zeggen.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 09:44
  • Ja maar dat doen ze allebei meneer lauda.
    Ze kennen allebei behoorlijk veel druk nu. Ik bedoel het is wel een kampioenschap.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 09:50
  • Tsja, Hamilton is gewoon een racer. Hij ziet een gat en gaat ervoor. Dat krijg je er niet zomaar uit en dat moet je ook niet willen ook.

    Dit was precies dezelfde move als hij op Spa wel met goed gevolg op Kimi toepaste. Als Hamilton een paar meter eerder had geremd was het gewoon gelukt en dan had Lauda weer de loftrompet over Hamilton opgestoken.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 10:34
    • kaaskop

      Posts: 178

      Zou Hamelton dan niet beter Stockcar gaan doen?
      Als hij een paar meter eerder had geremd zou hij achter Kimi zitten, hij moest en zou er voorbij om iedere preis dus weer Straf de 6de keer overigens racen heeft ook iets met verstand te maaken en dat mis ik bij Hamelton ( goed zo Adm ? ) net als vorig jaar heeft hij het naar mijn mening weer met de zenuen

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 11:38
      • jjgend

        Posts: 155

        Niet Hamelton maar Hamilton.

        Ik denk ook dat hij een beetje verstand mist. Anders had hij wat minder risico genomen.

        • + 0
        • 14 okt 2008 - 12:08
        • Fresh-T

          Posts: 461

          Het is ook nooit goed met jullie f1 fans! Sinds het vertrek van Schumacher loopt men te zeuren dat er te weinig gebeurd op het circuit. Nu gebeurt er wat en is het weer zonder verstand. Weet ook eens wat je wil! Ik geniet nu eindelijk weer van de F1! zouden jullie ook moeten doen! toch wel jammer dat alle straffen de pret weer drukken.. Ik heb al zin in de volgende gp\'s!

          • + 0
          • 14 okt 2008 - 12:35
          • Helemaal mee eens Tristan, laat ze maar rijden met het mes tussen hun tanden (zonder het mes te gebruiken natuurlijk) ;)

            • + 0
            • 14 okt 2008 - 12:38
          • felix50

            Posts: 5.792

            Tuurlijk willen we actie maar we willen geen botsauto`s.Als ham niemand raakt en of zelf wel op de baan blijft zou het harstikke mooi zijn. wat hij doet is gewoon iemand van de baan drukken of de weg af snijden ,nee daar zitten we niet op te wachten.Wij houden van mooie actie`s maar wel met regels

            • + 0
            • 15 okt 2008 - 05:59
  • Smitju

    Posts: 442

    Ach ik ben blij dat raikkonen zich niet verremde in Monaco 2008.
    Daarvan was hebben ze beiden een straf gekregen, dus op naar de volgende race.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 10:45
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @Tristan & Realcomrad:
    Het is niet zozeer het probleem dat het nooit goed is voor F1 fans. Het probleem is dat je niet iets verkeerd mag zeggen over bijv. een Hamilton. Natuurlijk is het een goede coureur, maar er heerst zo\'n sfeer dat je niets dan goeds mag vertellen over deze \"boy wonder\". Ook een goed coureur kan domme dingen doen: en dan mag dat in mijn ogen ook gezegd worden.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 12:44
  • Tja, je hebt natuurlijk altijd van die kerels die alles door hun team-brilletje kijken, maar een echte fan durft natuurlijk toegeven dat \"zijn\" team/coureur een fout maakt

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 13:12
  • nick1084

    Posts: 273

    100% mee eens, ik ben geen Lewis fan, maar hij had voor aanvang van de race zeven punten voor sprong. Het is niet erg als Massa iedere race een plaats voor ligt. Hamilton vergooit zelf bijna weer het kampioenschap. Hier heb ik overigens geen problemen mee.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 13:35
    • Gard

      Posts: 863

      Wat was de stand geweest als Massa Hamilton niet had aangetikt?

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 20:39
      • Dat is inderdaad een interessante vraag. Jammer dat daar geen artikel over gepost is.

        Het eenvoudige antwoord zou zijn dat Hamilton dan later in de race zijn drive through had gekregen en dat Massa misschien alsnog voor hem geeindigd was.

        Ik zelf echter sterk van mening dat als Massa Hamilton niet aangereden had, dat dan Hamilton ook geen drive through gehad had voor zijn stunt in de eerste bocht.

        Er moet toch iemand in het F1 wereldje geweest zijn die zich dit ook afgevraagd heeft.

        • + 0
        • 15 okt 2008 - 00:42
      • Dat weten we niet als HAmilton alsnog een drive trough kreeg had massa hier veel voordeel aan

        • + 0
        • 15 okt 2008 - 08:25
  • Dit vind kubica:


    Kubica valt Hamilton aan
    Uitgegeven: 14 oktober 2008 11:40
    Laatst gewijzigd: 14 oktober 2008 12:39

    AMSTERDAM - Was het eerst Lewis Hamilton die zijn collega Felipe Massa een te agressieve rijstijl verweet, nu is de McLaren-coureur zelf de gebeten hond.


    De Brit lijkt steeds minder populair bij zijn collega’s. Robert Kubica stoort zich al langer aan zijn tegenstander en vindt dat Hamilton het afgelopen weekend op de Fuji Speedway in Japan ook weer te bont maakte.

    De Pool heeft liever Felipe Massa als wereldkampioen dan Hamilton. De Brit kwam de laatste tijd in opspraak door Timo Glock, Kimi Räikkönen en Fernando Alonso af te snijden.

    Agressief
    Het AD tekende uit Kubica’s mond op: “Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand rijdt hard maar fair, óf iemand rijdt te agressief en te zelfverzekerd. Wat hij deed op Monza door Glock het gras in te dwingen, of dat Alonso op de rem moest trappen om een botsing te voorkomen, dat is veel te gevaarlijk.”

    “De anderen denken er hetzelfde over”, zegt de coureur van BMW-Sauber. Dat geldt in ieder geval voor Alonso, die al aangaf dat hij Massa graag helpt Hamilton te verslaan. “Maar uiteindelijk kunnen we er alleen over praten. Wanneer iemand ervan overtuigd is dat hij zulke dingen mag doen, dan hebben we verder geen invloed”, aldus Kubica.

    Asfalt
    De hoofdpersoon wil niets kwijt over de aantijgingen. “Ik praat wel op het asfalt. Ik denk dat iedereen hierover een eigen mening heeft en dat respecteer ik. Verder wil ik er niet op ingaan.”

    Hamilton heeft zijn concentratie hard nodig in de strijd om de F1-titel. Met nog twee races te gaan staat hij bovenaan met Massa vijf punten achter zich.

    (c)NU.nl/NUsport

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 13:40
  • Tsja dat op Glock was wat hard en nu op Fuji was ook duidelijk te optmistisch, maar om op basis daarvan dan ineens te gaan roepen dat Hamilton *altijd* te aggressief rijdt is wel een beetje overdreven.

    Hamilton haalt juist in 90% van de gevallen zeer clean in. Bij Massa is dat misschien 10%.

    Kubica moet al helemaal niet zeiken. De manier waarop hij Raikkonen iedere keer van de baan duwde als Raikkonen naast hem reed was ook echt asocicaal. Het levert een leuk gevecht op misschien, maar ik vindt echt dat dat soort overdreven verdedigen gewoon niet moet mogen (inderdaad ook niet die actie van Hamilton op Glock)

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 14:57
  • felix50

    Posts: 5.792

    Als Ham zo wil blijven rijden is prima , jank dan niet als je weer gestraft word.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 06:32

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar