Niki Lauda teleurgesteld in Lewis Hamilton
- Gepubliceerd op 14 okt 2008 09:16
-
19
- Door: Rob Veenstra
Normaal gesproken neemt de Oostenrijker het voor Hamilton op en geniet hij van de agressieve rijstijl van de McLaren-rijder. Nu zegt Lauda: Ik ben teleurgesteld in Lewis. Vorig jaar gooide hij op dezelfde manier het kampioenschap weg en nu neemt hij weer absoluut onnodige risicos.
Trending nieuws
-
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.767 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.591 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 3.007
Helemaal mee eens...moet je eens voorstellen wat de kloof zou zijn tussen Massa en Lewis als Kimi in eerste bocht \'gewoon\' had ingestuurd? Dan had Massa ook geen straf gekregen omdat Lewis er toch niet meer zou zijn. Echt onnodige risico aangezien Massa nog altijd achter hem was op de grid en dat is toch zijn directe concurrent en niet Kimi. Het is wel als als als...maar met deze als moet je wel rekening houden zeker als je zegt berekenend te gaan rijden.
Posts: 43
De eerste keer dat ik die kerel iets goeds hoor zeggen.
Posts: 7.177
Ja maar dat doen ze allebei meneer lauda.
Ze kennen allebei behoorlijk veel druk nu. Ik bedoel het is wel een kampioenschap.
Posts: 11.414
Tsja, Hamilton is gewoon een racer. Hij ziet een gat en gaat ervoor. Dat krijg je er niet zomaar uit en dat moet je ook niet willen ook.
Dit was precies dezelfde move als hij op Spa wel met goed gevolg op Kimi toepaste. Als Hamilton een paar meter eerder had geremd was het gewoon gelukt en dan had Lauda weer de loftrompet over Hamilton opgestoken.
Posts: 178
Zou Hamelton dan niet beter Stockcar gaan doen?
Als hij een paar meter eerder had geremd zou hij achter Kimi zitten, hij moest en zou er voorbij om iedere preis dus weer Straf de 6de keer overigens racen heeft ook iets met verstand te maaken en dat mis ik bij Hamelton ( goed zo Adm ? ) net als vorig jaar heeft hij het naar mijn mening weer met de zenuen
Posts: 155
Niet Hamelton maar Hamilton.
Ik denk ook dat hij een beetje verstand mist. Anders had hij wat minder risico genomen.
Posts: 461
Het is ook nooit goed met jullie f1 fans! Sinds het vertrek van Schumacher loopt men te zeuren dat er te weinig gebeurd op het circuit. Nu gebeurt er wat en is het weer zonder verstand. Weet ook eens wat je wil! Ik geniet nu eindelijk weer van de F1! zouden jullie ook moeten doen! toch wel jammer dat alle straffen de pret weer drukken.. Ik heb al zin in de volgende gp\'s!
Posts: 224
Helemaal mee eens Tristan, laat ze maar rijden met het mes tussen hun tanden (zonder het mes te gebruiken natuurlijk) ;)
Posts: 5.792
Tuurlijk willen we actie maar we willen geen botsauto`s.Als ham niemand raakt en of zelf wel op de baan blijft zou het harstikke mooi zijn. wat hij doet is gewoon iemand van de baan drukken of de weg af snijden ,nee daar zitten we niet op te wachten.Wij houden van mooie actie`s maar wel met regels
Posts: 442
Ach ik ben blij dat raikkonen zich niet verremde in Monaco 2008.
Daarvan was hebben ze beiden een straf gekregen, dus op naar de volgende race.
Posts: 848
@Tristan & Realcomrad:
Het is niet zozeer het probleem dat het nooit goed is voor F1 fans. Het probleem is dat je niet iets verkeerd mag zeggen over bijv. een Hamilton. Natuurlijk is het een goede coureur, maar er heerst zo\'n sfeer dat je niets dan goeds mag vertellen over deze \"boy wonder\". Ook een goed coureur kan domme dingen doen: en dan mag dat in mijn ogen ook gezegd worden.
Posts: 224
Tja, je hebt natuurlijk altijd van die kerels die alles door hun team-brilletje kijken, maar een echte fan durft natuurlijk toegeven dat \"zijn\" team/coureur een fout maakt
Posts: 273
100% mee eens, ik ben geen Lewis fan, maar hij had voor aanvang van de race zeven punten voor sprong. Het is niet erg als Massa iedere race een plaats voor ligt. Hamilton vergooit zelf bijna weer het kampioenschap. Hier heb ik overigens geen problemen mee.
Posts: 863
Wat was de stand geweest als Massa Hamilton niet had aangetikt?
Posts: 11.414
Dat is inderdaad een interessante vraag. Jammer dat daar geen artikel over gepost is.
Het eenvoudige antwoord zou zijn dat Hamilton dan later in de race zijn drive through had gekregen en dat Massa misschien alsnog voor hem geeindigd was.
Ik zelf echter sterk van mening dat als Massa Hamilton niet aangereden had, dat dan Hamilton ook geen drive through gehad had voor zijn stunt in de eerste bocht.
Er moet toch iemand in het F1 wereldje geweest zijn die zich dit ook afgevraagd heeft.
Posts: 7.177
Dat weten we niet als HAmilton alsnog een drive trough kreeg had massa hier veel voordeel aan
Posts: 7.177
Dit vind kubica:
Kubica valt Hamilton aan
Uitgegeven: 14 oktober 2008 11:40
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2008 12:39
AMSTERDAM - Was het eerst Lewis Hamilton die zijn collega Felipe Massa een te agressieve rijstijl verweet, nu is de McLaren-coureur zelf de gebeten hond.
De Brit lijkt steeds minder populair bij zijn collegas. Robert Kubica stoort zich al langer aan zijn tegenstander en vindt dat Hamilton het afgelopen weekend op de Fuji Speedway in Japan ook weer te bont maakte.
De Pool heeft liever Felipe Massa als wereldkampioen dan Hamilton. De Brit kwam de laatste tijd in opspraak door Timo Glock, Kimi Räikkönen en Fernando Alonso af te snijden.
Agressief
Het AD tekende uit Kubicas mond op: Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand rijdt hard maar fair, óf iemand rijdt te agressief en te zelfverzekerd. Wat hij deed op Monza door Glock het gras in te dwingen, of dat Alonso op de rem moest trappen om een botsing te voorkomen, dat is veel te gevaarlijk.
De anderen denken er hetzelfde over, zegt de coureur van BMW-Sauber. Dat geldt in ieder geval voor Alonso, die al aangaf dat hij Massa graag helpt Hamilton te verslaan. Maar uiteindelijk kunnen we er alleen over praten. Wanneer iemand ervan overtuigd is dat hij zulke dingen mag doen, dan hebben we verder geen invloed, aldus Kubica.
Asfalt
De hoofdpersoon wil niets kwijt over de aantijgingen. Ik praat wel op het asfalt. Ik denk dat iedereen hierover een eigen mening heeft en dat respecteer ik. Verder wil ik er niet op ingaan.
Hamilton heeft zijn concentratie hard nodig in de strijd om de F1-titel. Met nog twee races te gaan staat hij bovenaan met Massa vijf punten achter zich.
(c)NU.nl/NUsport
Posts: 11.414
Tsja dat op Glock was wat hard en nu op Fuji was ook duidelijk te optmistisch, maar om op basis daarvan dan ineens te gaan roepen dat Hamilton *altijd* te aggressief rijdt is wel een beetje overdreven.
Hamilton haalt juist in 90% van de gevallen zeer clean in. Bij Massa is dat misschien 10%.
Kubica moet al helemaal niet zeiken. De manier waarop hij Raikkonen iedere keer van de baan duwde als Raikkonen naast hem reed was ook echt asocicaal. Het levert een leuk gevecht op misschien, maar ik vindt echt dat dat soort overdreven verdedigen gewoon niet moet mogen (inderdaad ook niet die actie van Hamilton op Glock)
Posts: 5.792
Als Ham zo wil blijven rijden is prima , jank dan niet als je weer gestraft word.