Niki Lauda teleurgesteld in Lewis Hamilton
- Gepubliceerd op 14 okt 2008 09:16
-
19
- Door: Rob Veenstra
Normaal gesproken neemt de Oostenrijker het voor Hamilton op en geniet hij van de agressieve rijstijl van de McLaren-rijder. Nu zegt Lauda: Ik ben teleurgesteld in Lewis. Vorig jaar gooide hij op dezelfde manier het kampioenschap weg en nu neemt hij weer absoluut onnodige risicos.
Trending nieuws
-
Sainz woedend op Hülkenberg: "Misschien moeten we maar eens praten"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Monaco hard uitgehaald naar Nico Hülkenberg. De Williams-coureur zag een...
08 jun 2026 18:06 -
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46 -
Hadjar neemt het met Verstappen op tegen Ferrari: "We zitten erbij"
Isack Hadjar heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco meer duidelijkheid gegeven over de problemen die hij tijden...
08 jun 2026 17:22 -
Antonelli omarmt de druk: "Vorig jaar bezweek ik nog daaronder"
Andrea Kimi Antonelli blijft indruk maken in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Mercedes-coureur pakte in Monaco ...
08 jun 2026 16:46 -
Viaplay-rel gaat verder: Provider verwijdert F1-concurrent uit zenderlijst
De Grand Prix van Monaco was afgelopen weekend door het ingrijpen van de FOM toch niet gratis te zien in Nederland. D...
08 jun 2026 16:09
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.623
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.246 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.354 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (19)
Login om te reagerenTifoso
Posts: 3.007
Helemaal mee eens...moet je eens voorstellen wat de kloof zou zijn tussen Massa en Lewis als Kimi in eerste bocht \'gewoon\' had ingestuurd? Dan had Massa ook geen straf gekregen omdat Lewis er toch niet meer zou zijn. Echt onnodige risico aangezien Massa nog altijd achter hem was op de grid en dat is toch zijn directe concurrent en niet Kimi. Het is wel als als als...maar met deze als moet je wel rekening houden zeker als je zegt berekenend te gaan rijden.
dre
Posts: 43
De eerste keer dat ik die kerel iets goeds hoor zeggen.
Jermaine
Posts: 7.176
Ja maar dat doen ze allebei meneer lauda.
Ze kennen allebei behoorlijk veel druk nu. Ik bedoel het is wel een kampioenschap.
patrickl
Posts: 11.414
Tsja, Hamilton is gewoon een racer. Hij ziet een gat en gaat ervoor. Dat krijg je er niet zomaar uit en dat moet je ook niet willen ook.
Dit was precies dezelfde move als hij op Spa wel met goed gevolg op Kimi toepaste. Als Hamilton een paar meter eerder had geremd was het gewoon gelukt en dan had Lauda weer de loftrompet over Hamilton opgestoken.
kaaskop
Posts: 178
Zou Hamelton dan niet beter Stockcar gaan doen?
Als hij een paar meter eerder had geremd zou hij achter Kimi zitten, hij moest en zou er voorbij om iedere preis dus weer Straf de 6de keer overigens racen heeft ook iets met verstand te maaken en dat mis ik bij Hamelton ( goed zo Adm ? ) net als vorig jaar heeft hij het naar mijn mening weer met de zenuen
Smitju
Posts: 442
Ach ik ben blij dat raikkonen zich niet verremde in Monaco 2008.
Daarvan was hebben ze beiden een straf gekregen, dus op naar de volgende race.
Roy-NL
Posts: 848
@Tristan & Realcomrad:
Het is niet zozeer het probleem dat het nooit goed is voor F1 fans. Het probleem is dat je niet iets verkeerd mag zeggen over bijv. een Hamilton. Natuurlijk is het een goede coureur, maar er heerst zo\'n sfeer dat je niets dan goeds mag vertellen over deze \"boy wonder\". Ook een goed coureur kan domme dingen doen: en dan mag dat in mijn ogen ook gezegd worden.
Realcomrad
Posts: 224
Tja, je hebt natuurlijk altijd van die kerels die alles door hun team-brilletje kijken, maar een echte fan durft natuurlijk toegeven dat \"zijn\" team/coureur een fout maakt
nick1084
Posts: 273
100% mee eens, ik ben geen Lewis fan, maar hij had voor aanvang van de race zeven punten voor sprong. Het is niet erg als Massa iedere race een plaats voor ligt. Hamilton vergooit zelf bijna weer het kampioenschap. Hier heb ik overigens geen problemen mee.
Gard
Posts: 863
Wat was de stand geweest als Massa Hamilton niet had aangetikt?
Jermaine
Posts: 7.176
Dit vind kubica:
Kubica valt Hamilton aan
Uitgegeven: 14 oktober 2008 11:40
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2008 12:39
AMSTERDAM - Was het eerst Lewis Hamilton die zijn collega Felipe Massa een te agressieve rijstijl verweet, nu is de McLaren-coureur zelf de gebeten hond.
De Brit lijkt steeds minder populair bij zijn collegas. Robert Kubica stoort zich al langer aan zijn tegenstander en vindt dat Hamilton het afgelopen weekend op de Fuji Speedway in Japan ook weer te bont maakte.
De Pool heeft liever Felipe Massa als wereldkampioen dan Hamilton. De Brit kwam de laatste tijd in opspraak door Timo Glock, Kimi Räikkönen en Fernando Alonso af te snijden.
Agressief
Het AD tekende uit Kubicas mond op: Er zijn twee mogelijkheden: óf iemand rijdt hard maar fair, óf iemand rijdt te agressief en te zelfverzekerd. Wat hij deed op Monza door Glock het gras in te dwingen, of dat Alonso op de rem moest trappen om een botsing te voorkomen, dat is veel te gevaarlijk.
De anderen denken er hetzelfde over, zegt de coureur van BMW-Sauber. Dat geldt in ieder geval voor Alonso, die al aangaf dat hij Massa graag helpt Hamilton te verslaan. Maar uiteindelijk kunnen we er alleen over praten. Wanneer iemand ervan overtuigd is dat hij zulke dingen mag doen, dan hebben we verder geen invloed, aldus Kubica.
Asfalt
De hoofdpersoon wil niets kwijt over de aantijgingen. Ik praat wel op het asfalt. Ik denk dat iedereen hierover een eigen mening heeft en dat respecteer ik. Verder wil ik er niet op ingaan.
Hamilton heeft zijn concentratie hard nodig in de strijd om de F1-titel. Met nog twee races te gaan staat hij bovenaan met Massa vijf punten achter zich.
(c)NU.nl/NUsport
patrickl
Posts: 11.414
Tsja dat op Glock was wat hard en nu op Fuji was ook duidelijk te optmistisch, maar om op basis daarvan dan ineens te gaan roepen dat Hamilton *altijd* te aggressief rijdt is wel een beetje overdreven.
Hamilton haalt juist in 90% van de gevallen zeer clean in. Bij Massa is dat misschien 10%.
Kubica moet al helemaal niet zeiken. De manier waarop hij Raikkonen iedere keer van de baan duwde als Raikkonen naast hem reed was ook echt asocicaal. Het levert een leuk gevecht op misschien, maar ik vindt echt dat dat soort overdreven verdedigen gewoon niet moet mogen (inderdaad ook niet die actie van Hamilton op Glock)
felix50
Posts: 5.792
Als Ham zo wil blijven rijden is prima , jank dan niet als je weer gestraft word.