Berger: "Er worden teveel straffen uitgedeeld"

  • Gepubliceerd op 12 okt 2008 21:40
  • 12
  • Door: Dennis Roke
Toro Rosso-eigenaar Gerhard Berger heeft zijn kritiek geuit op de wedstrijdleiding in Fuji. Volgens de Oostenrijker worden er teveel straffen uitgedeeld. Lewis Hamilton en Felipe Massa werden vandaag bestraft voor hun acties op de baan. Berger: "Vooral die van Hamilton trek ik in twijfel. We hebben vroeger soortgelijke acties gezien in de eerste ronde van een race die niet bestraft werden."

Ook Bergers eigen coureur Sebastian Bourdais (foto) zag zich beroofd worden van drie wk-punten. De Oostenrijkse ex-Formule 1-coureur deed het af met een cynische opmerking: "Wat moet ik dan doen? De rode loper uitleggen?"

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Nou inderdaad. Echt onverklaarbaar waarom Bourdais en Hamilton ineens een straf moeten krijgen voor iets wat voorheen nog nooit bestraft is.

    Het was dom van Hamilton om zoveel risico te nemen en dom om zich te verremmen, maar dat deden ze allemaal.

    Bourdais deed al helemaal niets fout. Als iemand daar een straf had moeten krijgen dan was het Massa.

    Het moet voor een team leider toch ook vreselijk frusterend zijn als een stelletje incompetenten/partijdige stewards om de haverklap een race verkloten.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 22:39
    • felix50

      Posts: 5.792

      IEDEREEN VERREMDE ZICH?NIET RAIKONNNEN HOOR JA LATER TOEN HIJ VAN DE BAAN AFGETIKT WERD.

      • + 0
      • 13 okt 2008 - 06:00
      • Benz

        Posts: 368

        Afgetikt? Hij werd niet eens geraakt dus lul niet zo stom!

        • + 0
        • 13 okt 2008 - 15:54
    • Oh wacht kan me heugen dat hetzelfde gebeurde bij hamilton en Glock weet je nog;)
      En wat was het daar racen en Hamilton rijd voor en toen mocht het nog van je mmm....

      • + 0
      • 13 okt 2008 - 11:59
  • jass

    Posts: 281

    Toch byzonder, ga je nog eens beelden uit de oude doos kijken, zie je 2x Senna en Prost op Suzuka elkaar eruit rammen en Schumacher die Hill er uit ramt, allemaal zonder straf.
    Maar vanaf Schumacher vs Villeneuve in 1997 is er veel veranderd en dat terwijl Schumacher toen in een zogenaamde FIArari rijdt (zoals sommigen het hier noemen). En dit seizoen slaat de FIA gewoon een beetje door.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 22:54
  • Kijk even korter terug. In 2007 op Spa \"verremt\" Alonso zich bij de start om Hamilton voorbij te steken in de eerste bocht.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 23:38
  • s vettel

    Posts: 118

    Dan moet je \'ns op you tube kijken, tussen het gevecht van Rene Arnoux en Gilles Villeneuve. Want wat er de laatste tijd gebeurd,met al die straffen om echt helemaal niks is niet normaal meer. De straf van Bourdais is helemaal het toppunt. Ze zijn de sport gewoon kapot aan \'t maken.

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 02:37
  • felix50

    Posts: 5.792

    Hij moet eens bedenken als ze alleemaal gaan rijden op de agressieve manier als Ham doet komen er dan nog wel wagens aan de finisch.Dat Bourdais gestrafdt werd vind ik ook niet terecht

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 06:19
  • Felix,

    Je caps lock zit vast. Raikkonen verremde zich inderdaad ook. Minder dan Hamilton, maar toch. Vooraan kwam alleen Kubica de eerste bocht goed door.

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 10:46
  • Nee ik weet niet dat hetzelfde gebeurde bij Hamilton en Glock. Ik geloof niet dat daar iemand mekaar raakte. Dat is volgens jou toch altijd het grote verschil?

    Of was het verschil misschien dat Bourdais gewoon VOOR lag op Massa voordat ze de bocht ingingen. Of ga je me nu vertellen dat Raikkonen Hamilton voorbij had moeten laten op Spa?

    Of was het verschil misschien dat Massa sowieso niemand voorbij komt als ze niet zelf net van de baan vlogen of door Massa van de baan geramd worden.

    Hetzelfde was de situatie absoluut niet.

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 14:51
    • In de bocht zelf zaten ze naast elkaar en massa net voor. En Hamilton raakte Glock niet omdat Glock vrij gras had... Het is allebei een bocht ze zitten allebei naast elkaar en 1 van de twee net voor. Nou kan bijna niet meer hetzelfde zijn.

      \\
      Massa heeft genoeg mensen ingehaald zonder dat iemand van de baan vloog op dat hij ze aftikte dat is weer puur zo\'n kinderachtige reactie die totaal niet nodig is

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 15:19
      • Het verschil is dat Massa dwars DOOR bourdais heen probeert te rijden. Bourdais kan niet achteruit. Glock kon gewoon remmen en achter Hamilton blijven.

        Snap je het verschil nu eindelijk? Zag je misschien ook het verschil op TV? In het ene geval ramde een auto bovenop de andere en in het andere geval moest er eentje iets minder gas geven.

        Massa haalt inderdaad een heel enkele keer ook wel eens een auto in zonder dat deze al van de baan vloog en zonder dat Massa er tegenaan rijdt. Dat is helaas toch wel heel erg zeldzaam. Dat zul je toch echt toe moeten geven.

        • + 0
        • 14 okt 2008 - 20:20

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar