Berger: "Er worden teveel straffen uitgedeeld"
- Gepubliceerd op 12 okt 2008 21:40
-
12
- Door: Dennis Roke
Ook Bergers eigen coureur Sebastian Bourdais (foto) zag zich beroofd worden van drie wk-punten. De Oostenrijkse ex-Formule 1-coureur deed het af met een cynische opmerking: "Wat moet ik dan doen? De rode loper uitleggen?"
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Nou inderdaad. Echt onverklaarbaar waarom Bourdais en Hamilton ineens een straf moeten krijgen voor iets wat voorheen nog nooit bestraft is.
Het was dom van Hamilton om zoveel risico te nemen en dom om zich te verremmen, maar dat deden ze allemaal.
Bourdais deed al helemaal niets fout. Als iemand daar een straf had moeten krijgen dan was het Massa.
Het moet voor een team leider toch ook vreselijk frusterend zijn als een stelletje incompetenten/partijdige stewards om de haverklap een race verkloten.
Posts: 5.792
IEDEREEN VERREMDE ZICH?NIET RAIKONNNEN HOOR JA LATER TOEN HIJ VAN DE BAAN AFGETIKT WERD.
Posts: 368
Afgetikt? Hij werd niet eens geraakt dus lul niet zo stom!
Posts: 7.177
Oh wacht kan me heugen dat hetzelfde gebeurde bij hamilton en Glock weet je nog;)
En wat was het daar racen en Hamilton rijd voor en toen mocht het nog van je mmm....
Posts: 281
Toch byzonder, ga je nog eens beelden uit de oude doos kijken, zie je 2x Senna en Prost op Suzuka elkaar eruit rammen en Schumacher die Hill er uit ramt, allemaal zonder straf.
Maar vanaf Schumacher vs Villeneuve in 1997 is er veel veranderd en dat terwijl Schumacher toen in een zogenaamde FIArari rijdt (zoals sommigen het hier noemen). En dit seizoen slaat de FIA gewoon een beetje door.
Posts: 11.414
Kijk even korter terug. In 2007 op Spa \"verremt\" Alonso zich bij de start om Hamilton voorbij te steken in de eerste bocht.
Posts: 118
Dan moet je \'ns op you tube kijken, tussen het gevecht van Rene Arnoux en Gilles Villeneuve. Want wat er de laatste tijd gebeurd,met al die straffen om echt helemaal niks is niet normaal meer. De straf van Bourdais is helemaal het toppunt. Ze zijn de sport gewoon kapot aan \'t maken.
Posts: 5.792
Hij moet eens bedenken als ze alleemaal gaan rijden op de agressieve manier als Ham doet komen er dan nog wel wagens aan de finisch.Dat Bourdais gestrafdt werd vind ik ook niet terecht
Posts: 11.414
Felix,
Je caps lock zit vast. Raikkonen verremde zich inderdaad ook. Minder dan Hamilton, maar toch. Vooraan kwam alleen Kubica de eerste bocht goed door.
Posts: 11.414
Nee ik weet niet dat hetzelfde gebeurde bij Hamilton en Glock. Ik geloof niet dat daar iemand mekaar raakte. Dat is volgens jou toch altijd het grote verschil?
Of was het verschil misschien dat Bourdais gewoon VOOR lag op Massa voordat ze de bocht ingingen. Of ga je me nu vertellen dat Raikkonen Hamilton voorbij had moeten laten op Spa?
Of was het verschil misschien dat Massa sowieso niemand voorbij komt als ze niet zelf net van de baan vlogen of door Massa van de baan geramd worden.
Hetzelfde was de situatie absoluut niet.
Posts: 7.177
In de bocht zelf zaten ze naast elkaar en massa net voor. En Hamilton raakte Glock niet omdat Glock vrij gras had... Het is allebei een bocht ze zitten allebei naast elkaar en 1 van de twee net voor. Nou kan bijna niet meer hetzelfde zijn.
\\
Massa heeft genoeg mensen ingehaald zonder dat iemand van de baan vloog op dat hij ze aftikte dat is weer puur zo\'n kinderachtige reactie die totaal niet nodig is
Posts: 11.414
Het verschil is dat Massa dwars DOOR bourdais heen probeert te rijden. Bourdais kan niet achteruit. Glock kon gewoon remmen en achter Hamilton blijven.
Snap je het verschil nu eindelijk? Zag je misschien ook het verschil op TV? In het ene geval ramde een auto bovenop de andere en in het andere geval moest er eentje iets minder gas geven.
Massa haalt inderdaad een heel enkele keer ook wel eens een auto in zonder dat deze al van de baan vloog en zonder dat Massa er tegenaan rijdt. Dat is helaas toch wel heel erg zeldzaam. Dat zul je toch echt toe moeten geven.