user icon

Massa gelooft nog in titelkansen

  • Gepubliceerd op 12 okt 2008 05:57
  • comments 22
  • Door: Rhandy Biemans
Ondanks de redelijk flinke achterstand in het coureurkampioenschap op leider Hamilton en zijn pole position vergeleken met de vijfde startpositie voor Massa gelooft de Ferrari-coureur nog in een wereldtitel. Felipe Massa is hoopvol, en ziet nog dertig punten in het verschiet.

De Ferrari-coureur: "Goed, de kans is er zeker nog. Ik zie dat er nog dertig punten te scoren zijn. Gisteren zag er het resultaat nog niet zo goed uit, maar dat wil nog niet zeggen dat het zometeen in de race ook nog is."

"We zullen er heel hard voor moeten vechten, elke ronde die wij nog racen op de circuits. Ook hier dus. Ik wil zo snel mogelijk de situatie vooraan veranderen, ik wil me naar voren vechten en als het dan uiteindelijk niet lukt, dan proberen we het volgend jaar opnieuw", aldus een optimistisch gestemde Massa.

De Braziliaan denkt op de Fuji Speedway wel degelijk in te kunnen halen: "Hier is zeker in te halen, daarvoor zie ik wel kansen. De vorige race stond ik op pole position en scoorde ik niet eens één punt. Er kan van alles gebeuren. Aan het einde van de race kunnen we samenvatten of we een fantastische, een goede, of een slechte race hebben gereden."

Massa staat tweede in het kampioenschap voor coureurs met 77 punten, Lewis Hamilton heeft er tot op heden 84 gescoord. Achter Massa doet ook Kubica nog mee om de titel, hij scoorde 64 punten.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • \"als het dit jaar niet lukt proberen we het volgend jaar weer\" vind ik een goeie. Hij leert wel telkens meer vind ik maar nog denk ik dat de druk bij Massa en Hamilton toch een beetje begint.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 08:22
  • Nico

    Posts: 1

    Ferrari zal en moet winnen.
    We hebben het in grand van België gezien dat punten onterecht bij Vodafone McLaren Mercedes werden weggenomen door Lewis Hamilton onterecht te bestraffen.
    Vandaag in de Japanse Grand Prix was het hetzelfde verhaal.
    Hier werd Vodafone McLaren Mercedes opnieuw bestraft.
    Het lijkt er sterk op dat Ferrari en de Fia een en dezelfde organisatie zijn of opzijn mist financieel sterk verweven zijn.
    Indien het met zo\'n ondersteuning nog zou misgaan dan ben je het niet waard om mee te rijden bij de beste coureurs te wereld.

    Het lijkt er sterk op dat Ferrari en de Fia een en dezelfde organisatie zijn of opzijn mist sterk verweven zijn.
    Indien het met zo\'n ondersteuning nog zou misgaan dan ben je het niet waard om mee te rijden bij de beste coreurs te wereld.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 09:27
    • ontrecht in belgie ben ik het niet helemaal mee eens. Hij had daar en voordeel. Hij had hem later ook weer ingehaald bij het lange rechte stuk.

      Hij hield zijn RPM hoog dit geeft dat veel acceleratie en dan de slipstream erbij dat scheelt veel en dat maakte het een voordeel.

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 10:16
  • Prutser.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 10:18
    • Dimii

      Posts: 177

      wa een belachelijke reactie..

      ga toch wene jonge!

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 10:33
    • Doe jij het dan ff?
      Ik rij jou er al uit moet je na gaan wat Massa bij je doet;) Of al die andere;)

      Prutser nee dus.

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 10:36
  • Manon

    Posts: 313

    Nou ik ook, met dank aan de FIA!

    Want racen kan de man niet!

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 11:36
    • f 1

      Posts: 303

      Gelijk heb je 100% met de FIA achter achter je wordt je altijd wereldkampioen.heb al eerder geschreven FIAFERRARI haalt alle vieze truc\"s uit de kast om mclaren /lewis geen wereld kampioen te laten worden zo is tegenwoordig de f1

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 16:34
  • er zijn vandaag niet genoeg straffen gegeven...
    Alonso had gestraft moeten worden omdat hij te snel reed in bocht 11...(hoogste topsnelheid)
    Kubica omdat hij Pool is en in een BMW rijdt...
    Hierdoor komt Raikkonen op 1 en blijft hiermee kans maken op de titel...
    Massa klimt hiermee ook naar voren en krijgt 5 punten en staat nog gunstiger voor het kampioenschap...

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 21:44
  • Of misschien een kart met trappers?

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 10:51
  • s vettel

    Posts: 118

    Je denkt toch niet dat ik op zo\'n grasmaaier ga zitten he. Maar probeer jij eerst maar eens de kilometers te maken op de openbare weg, die ik al op diverse Europese circuit heb gemaakt

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 08:44
    • Nou het gaat hard genoeg(niet hard maar hard genoeg). Al zou die kart 100 gaan red hij dit amper.

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 09:04
    • Waar bij komt dat ik er binnenkort zelf 1 haal.

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 09:05

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar