user icon
user icon

Raikkonen koning van de snelste raceronden

  • Gepubliceerd op 01 okt 2008 14:09
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Ferrari-coureur Kimi Raikkonen zijn vorig jaar gewonnen titel dit jaar prolongeert. De Fin staat met drie Grands Prix voor de boeg 27 punten achter. Qua punten wordt de regerend wereldkampioen dit jaar dus niet de beste, maar in een ander klassement staat hij wel eerste en kan zelfs niet meer ingehaald worden.

Raikkonen is dit jaar namelijk de koning van de snelste raceronden. In de vijftien races die tot nu toe verreden zijn noteerde hij al tien keer de snelste rondetijd. Daarmee evenaart hij het record van tien snelste raceronden per jaar, dat hij al samen met Michael Schumacher in handen had. Schumacher deed het in 2004 al, Raikkonen in 2005. Dat record kan hij nog scherper stellen, maar de wereldtitel kan hij na vier achtereenvolgende nulscores wel vergeten.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • dude

    Posts: 321

    Hij kan het wel... Volgend jaar wordt Kimi gewoon weer kampioen. Voorlopig heeft hij in oneven jaren goed gepresteerd (2003, 2005 vice en 2007 kampioen) en in de even jaren deed hij nooit eerder mee om de titel. Wel een leuk recordje voor hem als ie m pakt, nog het enige lichtpuntje van de laatste maanden voor hem.

    • + 0
    • 1 okt 2008 - 15:38
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Tja, racen hoef je hem niet te leren...Da\'s bekend. (al issie de laatse 4 wedstrijden wel aan het prutsen... )-:) Dit jaar McLaren kampioen met Hamilton, volgend jaar Kimi weer!

    • + 0
    • 2 okt 2008 - 08:03
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Misschien, als hij iets minder hard rijdt, komt hij ook niet in een muur terrecht? ;o)

    • + 0
    • 2 okt 2008 - 08:51
  • Falkor

    Posts: 91

    Misschien is dit wel zijn manier om te zeggen van ik kan wel winnen maar ik mag niet van de teamleiding.

    • + 0
    • 2 okt 2008 - 08:54
    • Sarcasties bedoeld neem ik aan? Wnat anders laat je reactie nergens op.

      • + 0
      • 2 okt 2008 - 09:20
  • Hij zal er niet veel aan hebben, maar het is tenminste iets...

    • + 0
    • 2 okt 2008 - 09:21
  • sanderndk

    Posts: 586

    Heb toch altijd gevoel gehad als ferrari fan, dat als Kimi nog bij Mclaren was gebleven dat ie alsnog wereldkampioen was geworden, en ook beter had gepresteerd. Zoals Hamilton die Mclaren kan smijten was het ideaale wagen voor Kimi geweest... Maar goed het is maar een hersenspinsel

    • + 0
    • 2 okt 2008 - 11:05
    • mbjkrab

      Posts: 323

      Benaderd mijn gedachte ook, maar ik ben blij dat Kimi, ondanks zijn \'gestuntel\' dit seizoen, voor Ferrari rijdt! Nu Vettel nog bij Ferrari en wat minder \'organisatorische problemen\' en je hebt weer een super combinatie!

      • + 0
      • 2 okt 2008 - 11:43
  • sanderndk

    Posts: 586

    Als Raikonen uberhaupt in staat is om te helpen... Bij helpen komt nogal niet wat kijken als je het goed wil doen. Continu je tempo aanpassen aan aan degene die je moet blokken of inhalen is het zelfde als een race gewoon winnen.... Zie kova hami de komende races ook niet helpen

    • + 0
    • 2 okt 2008 - 11:15
  • renzo

    Posts: 929

    Raikonen valt dit jaat vies tegen. Klaar, simpel, als je voorbij gereden wordt door Massa dan moet je jezelf toch gaan afvragen of je een groot kampioen bent.

    • + 0
    • 2 okt 2008 - 11:33
    • mbjkrab

      Posts: 323

      Dat is ook het probleem... je rijdt de snelste rondes in race-trim en de auto is in potentie supersnel, wat wordt bevestigd door de overwinningen van Massa, als 2e rijder. (nu idd noodgedwongen 1e, voor de Massa-idolaten onder ons...) In goede doen zou hij dus feitelijk met kop en schouders bovenaan moeten staan! Feit is dat dat niet zo is... dus ja, verloren seizoen, uithuilen, team-orders accepteren, schouders eronder en volgend seizoen weer scoren...

      • + 0
      • 2 okt 2008 - 11:52
  • Smock

    Posts: 172

    Ik vind Raikonen niet bij Ferrari passen? Ik zie hem liever bij een ander team.

    • + 0
    • 2 okt 2008 - 12:44

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar