McLaren hoopt op regen in resterende Grands Prix
- Gepubliceerd op 30 sep 2008 09:26
-
15
- Door: Rob Veenstra
Dat valt echter niet te regisseren en daarom hoopt McLaren op regen in Japan, China of Brazilië. De Engelse renstal gaat daar dit jaar veel beter mee om dan rivaal Ferrari. McLaren-teambaas Ron Dennis: We geloven dat wij een superieur tempo hebben in de regen en hopelijk komt onze verwachting van nog een, twee natte Grands Prix uit. Directeur Martin Whitmarsh vult hem aan: We hebben wel vaker regenraces meegemaakt in Japan, China en Brazilië, we zijn er in ieder geval op voorbereid.
Trending nieuws
-
Ferrari en Verstappen gewaarschuwd: "Mercedes gaat terugkomen"
Ferrari heeft tijdens de tweede vrije training voor de Grand Prix van Monaco een sterke indruk achtergelaten. De Ital...
06 jun 2026 10:46 -
Hamilton laat zich uit over Ferrari-toekomst en contractverlenging Leclerc
Lewis Hamilton maakt zich geen zorgen over zijn toekomst bij Ferrari. Terwijl Charles Leclerc zich met een nieuw cont...
06 jun 2026 12:46 -
McLaren achterhaalt oorzaak problemen Norris: geen gridstraf
Het team van McLaren heeft de oorzaak van de problemen van Lando Norris achterhaald. De Brit viel gisteren stil in de...
06 jun 2026 12:09 -
Audi waarschuwt Verstappen: "Onze auto is beter dan die van Red Bull"
Audi maakt volgens teambaas Mattia Binotto sneller stappen dan velen hadden verwacht. De Italiaan is bijzonder tevred...
06 jun 2026 11:22 -
Vasseur ontbreekt in Monaco vanwege medische redenen
Het team van Ferrari heeft nieuws gedeeld over de toestand van teambaas Frederic Vasseur. De Fransman zal vandaag van...
06 jun 2026 10:09
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.603
- Podiums 134
- Grand Prix 237
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.150 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.779 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (15)
Login om te reagerenRoy-NL
Posts: 848
Beetje trieste uitspraak: we hopen dat het gaat regenen, anders hebben we teveel tegenstand. Althans, daar komt het in mijn ogen op neer. Niet dat de uitspraak van Ferrari: we gaan voor 3 dubbelzeges meer zoden aan de dijk zet. Maar die getuigt tenminste wel van inzet.
Tommieeee
Posts: 774
Het is toch logisch dat je op weersomstandigheden hoopt waarvan is gebleken dat jij excelleert en je grootste rivaal er letterlijk en figuurlijk in verzuipt? Natuurlijk moet je van je eigen kracht uitgaan en niet van de zwakte van anderen maar alle beetjes helpen, zeker in dit kampioenschap waarin de ene race Ferrari beter is, en in de andere McLaren.
mitchell
Posts: 2.267
je wilt toch altijd de meest gunstige vooruitzichten voor jezelf. Bij ferrari hopen ze op een hitte golf en dat ze niet hoeven te tanken tijdens de race. Dan maken ze meer kans op een overwinning...
Roy-NL
Posts: 848
Dan mogen ze bij Ferrari daar wel op hopen, maar dat schreeuwen ze nu niet van de daken. Ik verwacht eigenlijk van een F1 kampioen meer een instelling van: wat de rest kan/doet maakt me niets uit, ik haal de titel gewoon binnen.
Tommieeee
Posts: 774
Even een paar weken terug in de tijd. Een bericht met dezelfde strekking, maar dan van het rode kamp.
www.f1today.nl/nie(...)inde-in-hockenheim/
Dit mocht toen zeker wel gezegd worden zonder dat het op kritiek van jou kwam te staan?
glenn1
Posts: 40
Ik denk dat ze wel hebben ingezien dat ferrari erg sterk is en dat ze als het regent meer kans hebben om de titels te winnen.
patrickl
Posts: 11.414
Ze zijn gewoon realistisch. Bij warm (normaal) weer is de Ferrari gewoon een stuk sneller dan de McLaren. Hamilton maakt daar wel weer iets van goed, maar goed dat scheelt natuurlijk ook maar een paar tienden.
Bij nat weer scheelt de Hamilton factor gewoon veel meer en dan is hun auto ook beter dan die van Ferrari. Ook al hebben andere auto\'s misschien zelfs nog meer voordeel van de regen. Dat kan ze verder uiteraard niet zoveel schelen. Alleen maar des te beter lijkt me.
kaaskop
Posts: 178
Wat is in god\'s naam de Hamelton factor? en sinds waneer is de Ferrari schneller De McL Mercedes is en blijft sinds 2 jaar de schnelste en betroubaarste auto
kieko
Posts: 435
gewoon een teken dat de snelheid van ferrari onder normale weersomstandigheden beter is dan maclaeren, terecht omn te roepen dat regenraces voor het kampioenschap beter bij hun snelheid past.
Vreemd is wel dat maclaeren enkele races geleden riep dat de maclaren een betere racepace heeft dan ferrari, dan zou een droge race ook niets moeten uitmaken.
Voor het kampioenschap moet maclaeren uitkijken dat het zoals vorig jaar in de laaste races niet mis gaat.
patrickl
Posts: 11.414
Met de Hamilton factor bedoel ik wat ik in de alinea daarvoor schreef dat hij gewoon wat sneller is dan een gemiddelde coureur. In de regen komt dat nog meer tot uiting
Hamilton, Alonso en Raikkonen (in goede doen) zijn coureurs die gewoon net een tik harder kunnen rijden als het moet.