McLaren hoopt op regen in resterende Grands Prix

Het team van McLaren gaat sinds afgelopen weekend aan kop in beide kampioenschappen. Bij de constructeurs ging de Britse renstal concurrent Ferrari voorbij. Lewis Hamilton staat eerste bij de coureurs, met zeven punten voorsprong. Dat betekent dat hij met drie tweede plaatsen in de resterende races kampioen wordt.

Dat valt echter niet te regisseren en daarom hoopt McLaren op regen in Japan, China of Brazilië. De Engelse renstal gaat daar dit jaar veel beter mee om dan rivaal Ferrari. McLaren-teambaas Ron Dennis: “We geloven dat wij een superieur tempo hebben in de regen en hopelijk komt onze verwachting van nog een, twee natte Grands Prix uit.” Directeur Martin Whitmarsh vult hem aan: “We hebben wel vaker regenraces meegemaakt in Japan, China en Brazilië, we zijn er in ieder geval op voorbereid.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Beetje trieste uitspraak: we hopen dat het gaat regenen, anders hebben we teveel tegenstand. Althans, daar komt het in mijn ogen op neer. Niet dat de uitspraak van Ferrari: we gaan voor 3 dubbelzeges meer zoden aan de dijk zet. Maar die getuigt tenminste wel van inzet.

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 09:29
    • Tommieeee

      Posts: 774

      Het is toch logisch dat je op weersomstandigheden hoopt waarvan is gebleken dat jij excelleert en je grootste rivaal er letterlijk en figuurlijk in verzuipt? Natuurlijk moet je van je eigen kracht uitgaan en niet van de zwakte van anderen maar alle beetjes helpen, zeker in dit kampioenschap waarin de ene race Ferrari beter is, en in de andere McLaren.

      • + 0
      • 30 sep 2008 - 09:40
  • je wilt toch altijd de meest gunstige vooruitzichten voor jezelf. Bij ferrari hopen ze op een hitte golf en dat ze niet hoeven te tanken tijdens de race. Dan maken ze meer kans op een overwinning...

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 09:33
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Dan mogen ze bij Ferrari daar wel op hopen, maar dat schreeuwen ze nu niet van de daken. Ik verwacht eigenlijk van een F1 kampioen meer een instelling van: wat de rest kan/doet maakt me niets uit, ik haal de titel gewoon binnen.

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 10:55
    • Tommieeee

      Posts: 774

      Even een paar weken terug in de tijd. Een bericht met dezelfde strekking, maar dan van het rode kamp.

      www.f1today.nl/nie(...)inde-in-hockenheim/

      Dit mocht toen zeker wel gezegd worden zonder dat het op kritiek van jou kwam te staan?

      • + 0
      • 30 sep 2008 - 11:44
      • nick1084

        Posts: 273

        Heb jij niets te doen, ouwe koeien uit de sloot halen. Hou het ff bij dit bericht, daar mag toch iedereen zijn mening over geven.
        Jij hebt er blijkbaar niets over te zeggen.

        Om Mclaren nu een f1 kampioen te noemen, dat is alweer 9 jaar geleden. Ze zitten er dicht bij dit jaar. Je hoopt om gunstige weersomstandigheden voor je team. Of dat nu regen is of een hittegolf maakt voor Mclaren volgens mij niets uit. Ik heb Mclaren nog geen grote fouten zien maken bij droog weer. Dit heb ik Ferrari wel zien doen bij nat weer en bij bij droog weer. Ik ben Ferrari fan en hoop uiteraard dat Massa kampioen wordt, maar dan moeten ze stoppen domme fouten te maken.

        • + 0
        • 30 sep 2008 - 13:15
        • Tommieeee

          Posts: 774

          Ouwe koeien uit de sloot halen?? Ik vind het best relevant. Het is namelijk precies dezelfde uitspraak, alleen dan gedaan door iemand van McLaren\'s rivaal. En dan mag het blijkbaar wel gezegd worden...

          Inderdaad, je hoopt op gunstige weersomstandigheden voor je team. Maar als dan iemand van McLaren zegt dat hij hoopt dat het gaat regenen tijdens de komende Grand Prix\' dan wordt hij meteen beticht van \'bang zijn om anders te veel tegenstand te hebben\' terwijl Raikkonen een tijdje geleden een soortgelijke uitspraak deed (maar dan dat hij hoopt dat het mooi weer wordt).

          Dat is alles wat ik wilde aangeven met die link in mijn vorige bericht. Niets meer, niets minder.

          En jij vind blijkbaar dat je McLaren geen f1 kampioen kunt noemen omdat het alweer 9 jaar geleden is dat ze het voor het laatst waren? Grappig hoor :-)........

          • + 0
          • 30 sep 2008 - 14:14
  • glenn1

    Posts: 40

    Ik denk dat ze wel hebben ingezien dat ferrari erg sterk is en dat ze als het regent meer kans hebben om de titels te winnen.

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 13:33
  • Ze zijn gewoon realistisch. Bij warm (normaal) weer is de Ferrari gewoon een stuk sneller dan de McLaren. Hamilton maakt daar wel weer iets van goed, maar goed dat scheelt natuurlijk ook maar een paar tienden.

    Bij nat weer scheelt de Hamilton factor gewoon veel meer en dan is hun auto ook beter dan die van Ferrari. Ook al hebben andere auto\'s misschien zelfs nog meer voordeel van de regen. Dat kan ze verder uiteraard niet zoveel schelen. Alleen maar des te beter lijkt me.

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 14:28
    • kaaskop

      Posts: 178

      Wat is in god\'s naam de Hamelton factor? en sinds waneer is de Ferrari schneller De McL Mercedes is en blijft sinds 2 jaar de schnelste en betroubaarste auto

      • + 0
      • 30 sep 2008 - 16:09
      • nick1084

        Posts: 273

        De Ferrari is over het algemeen de snelste. Hoogste topsnelheid en de meeste snelle rondes in een race. Dat de Mclaren dit jaar betrouwbaar is ben ik het mee eens. Dat heeft Ferrari goed verkloot. Wat de Hamilton factor is weet ik ook niet, waarschijnlijk goed in de regen kunnen rijden, met het nemen van grote risico\'s.

        • + 0
        • 30 sep 2008 - 17:27
      • sanderndk

        Posts: 586

        Basisschool zeker overgeslagen...

        • + 0
        • 1 okt 2008 - 10:54
        • Lijkt me meer de basisschool in een duitstalig land.

          • + 0
          • 1 okt 2008 - 18:43
  • kieko

    Posts: 435

    gewoon een teken dat de snelheid van ferrari onder normale weersomstandigheden beter is dan maclaeren, terecht omn te roepen dat regenraces voor het kampioenschap beter bij hun snelheid past.
    Vreemd is wel dat maclaeren enkele races geleden riep dat de maclaren een betere racepace heeft dan ferrari, dan zou een droge race ook niets moeten uitmaken.

    Voor het kampioenschap moet maclaeren uitkijken dat het zoals vorig jaar in de laaste races niet mis gaat.

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 15:18
  • Met de Hamilton factor bedoel ik wat ik in de alinea daarvoor schreef dat hij gewoon wat sneller is dan een gemiddelde coureur. In de regen komt dat nog meer tot uiting

    Hamilton, Alonso en Raikkonen (in goede doen) zijn coureurs die gewoon net een tik harder kunnen rijden als het moet.

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 20:31

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar