McLaren hoopt op regen in resterende Grands Prix
- Gepubliceerd op 30 sep 2008 09:26
-
15
- Door: Rob Veenstra
Dat valt echter niet te regisseren en daarom hoopt McLaren op regen in Japan, China of Brazilië. De Engelse renstal gaat daar dit jaar veel beter mee om dan rivaal Ferrari. McLaren-teambaas Ron Dennis: We geloven dat wij een superieur tempo hebben in de regen en hopelijk komt onze verwachting van nog een, twee natte Grands Prix uit. Directeur Martin Whitmarsh vult hem aan: We hebben wel vaker regenraces meegemaakt in Japan, China en Brazilië, we zijn er in ieder geval op voorbereid.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.732 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 848
Beetje trieste uitspraak: we hopen dat het gaat regenen, anders hebben we teveel tegenstand. Althans, daar komt het in mijn ogen op neer. Niet dat de uitspraak van Ferrari: we gaan voor 3 dubbelzeges meer zoden aan de dijk zet. Maar die getuigt tenminste wel van inzet.
Posts: 774
Het is toch logisch dat je op weersomstandigheden hoopt waarvan is gebleken dat jij excelleert en je grootste rivaal er letterlijk en figuurlijk in verzuipt? Natuurlijk moet je van je eigen kracht uitgaan en niet van de zwakte van anderen maar alle beetjes helpen, zeker in dit kampioenschap waarin de ene race Ferrari beter is, en in de andere McLaren.
Posts: 2.267
je wilt toch altijd de meest gunstige vooruitzichten voor jezelf. Bij ferrari hopen ze op een hitte golf en dat ze niet hoeven te tanken tijdens de race. Dan maken ze meer kans op een overwinning...
Posts: 848
Dan mogen ze bij Ferrari daar wel op hopen, maar dat schreeuwen ze nu niet van de daken. Ik verwacht eigenlijk van een F1 kampioen meer een instelling van: wat de rest kan/doet maakt me niets uit, ik haal de titel gewoon binnen.
Posts: 774
Even een paar weken terug in de tijd. Een bericht met dezelfde strekking, maar dan van het rode kamp.
www.f1today.nl/nie(...)inde-in-hockenheim/
Dit mocht toen zeker wel gezegd worden zonder dat het op kritiek van jou kwam te staan?
Posts: 273
Heb jij niets te doen, ouwe koeien uit de sloot halen. Hou het ff bij dit bericht, daar mag toch iedereen zijn mening over geven.
Jij hebt er blijkbaar niets over te zeggen.
Om Mclaren nu een f1 kampioen te noemen, dat is alweer 9 jaar geleden. Ze zitten er dicht bij dit jaar. Je hoopt om gunstige weersomstandigheden voor je team. Of dat nu regen is of een hittegolf maakt voor Mclaren volgens mij niets uit. Ik heb Mclaren nog geen grote fouten zien maken bij droog weer. Dit heb ik Ferrari wel zien doen bij nat weer en bij bij droog weer. Ik ben Ferrari fan en hoop uiteraard dat Massa kampioen wordt, maar dan moeten ze stoppen domme fouten te maken.
Posts: 774
Ouwe koeien uit de sloot halen?? Ik vind het best relevant. Het is namelijk precies dezelfde uitspraak, alleen dan gedaan door iemand van McLaren\'s rivaal. En dan mag het blijkbaar wel gezegd worden...
Inderdaad, je hoopt op gunstige weersomstandigheden voor je team. Maar als dan iemand van McLaren zegt dat hij hoopt dat het gaat regenen tijdens de komende Grand Prix\' dan wordt hij meteen beticht van \'bang zijn om anders te veel tegenstand te hebben\' terwijl Raikkonen een tijdje geleden een soortgelijke uitspraak deed (maar dan dat hij hoopt dat het mooi weer wordt).
Dat is alles wat ik wilde aangeven met die link in mijn vorige bericht. Niets meer, niets minder.
En jij vind blijkbaar dat je McLaren geen f1 kampioen kunt noemen omdat het alweer 9 jaar geleden is dat ze het voor het laatst waren? Grappig hoor :-)........
Posts: 40
Ik denk dat ze wel hebben ingezien dat ferrari erg sterk is en dat ze als het regent meer kans hebben om de titels te winnen.
Posts: 11.414
Ze zijn gewoon realistisch. Bij warm (normaal) weer is de Ferrari gewoon een stuk sneller dan de McLaren. Hamilton maakt daar wel weer iets van goed, maar goed dat scheelt natuurlijk ook maar een paar tienden.
Bij nat weer scheelt de Hamilton factor gewoon veel meer en dan is hun auto ook beter dan die van Ferrari. Ook al hebben andere auto\'s misschien zelfs nog meer voordeel van de regen. Dat kan ze verder uiteraard niet zoveel schelen. Alleen maar des te beter lijkt me.
Posts: 178
Wat is in god\'s naam de Hamelton factor? en sinds waneer is de Ferrari schneller De McL Mercedes is en blijft sinds 2 jaar de schnelste en betroubaarste auto
Posts: 273
De Ferrari is over het algemeen de snelste. Hoogste topsnelheid en de meeste snelle rondes in een race. Dat de Mclaren dit jaar betrouwbaar is ben ik het mee eens. Dat heeft Ferrari goed verkloot. Wat de Hamilton factor is weet ik ook niet, waarschijnlijk goed in de regen kunnen rijden, met het nemen van grote risico\'s.
Posts: 586
Basisschool zeker overgeslagen...
Posts: 11.414
Lijkt me meer de basisschool in een duitstalig land.
Posts: 435
gewoon een teken dat de snelheid van ferrari onder normale weersomstandigheden beter is dan maclaeren, terecht omn te roepen dat regenraces voor het kampioenschap beter bij hun snelheid past.
Vreemd is wel dat maclaeren enkele races geleden riep dat de maclaren een betere racepace heeft dan ferrari, dan zou een droge race ook niets moeten uitmaken.
Voor het kampioenschap moet maclaeren uitkijken dat het zoals vorig jaar in de laaste races niet mis gaat.
Posts: 11.414
Met de Hamilton factor bedoel ik wat ik in de alinea daarvoor schreef dat hij gewoon wat sneller is dan een gemiddelde coureur. In de regen komt dat nog meer tot uiting
Hamilton, Alonso en Raikkonen (in goede doen) zijn coureurs die gewoon net een tik harder kunnen rijden als het moet.