user icon

Ferrari gaat voor drie dubbelzeges in Japan, China en Brazilië

  • Gepubliceerd op 29 sep 2008 16:31
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari wil op imponerende wijze alsnog beide wereldtitels van dit jaar naar Maranello halen. De Italiaanse renstal heeft zich namelijk ten doel gesteld om de coureurs in de resterende races telkens als eerste twee over de finish te laten komen.

Teambaas Stefano Domenicali: “We hebben drie Grands Prix te gaan en we gaan die allemaal benaderen met de gedachte dat we eerste en tweede willen worden. We hebben de potentie om dat ook te doen, dus het doel is voor ons duidelijk.”

“Makkelijk wordt het allerminst, maar we stonden de afgelopen jaren wel vaker voor hete vuren. Soms overwonnen we die, een enkele keer lukte ons dat ook niet, maar de motivatie blijft hetzelfde. We kijken uit naar de race in Japan om daar weer aan te vallen.”

Reacties (26)

Login om te reageren
  • kan me niet voorstellen dat ze de al gereden races anders benaderd zullen hebben.....

    en ja, ik denk dat mclaren hetzelfde doel zal hebben..

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 16:34
  • glenn1

    Posts: 40

    Moet zeker kunnen lukken als alles maar goed verloopt, want de snelheid hebben ze zeker.
    Massa 1e Raikkonen 2e dan is Massa Kampioen

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 16:38
  • Ik denk dat elk topteam hier wel wilt voor gaan...

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 16:39
  • Iceman90

    Posts: 167

    Ik als Kimi/Ferrari fan zeg dat dit niet gaat gebeuren.

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 16:39
  • germain

    Posts: 1.748

    Mooi Japan komt eerst dan komen China en Brazilie Massa moet en Kimi moeten de laatste races kunnen domineren vooral China en Brazilie

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 16:52
  • Het lijkt me dat de grootste kans die ze nu nog hebben is dat Kimi een keer tegen Hamilton aanrijdt ofzo.

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 16:56
  • f 1

    Posts: 303

    en toen schrokken ze ineens wakker.... maar met wat hulp van de FIA moet dat wel lukken

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 17:01
    • jjgend

      Posts: 155

      Zeg dan niks! Ga lekker een andere sport kijken als je geen vertrouwen hebt in de FIA.

      Het is in ieder geval de juiste instelling van Ferrari en het is ook mogelijk, alleen denk ik zelf ook niet dat ze 3x 1 en 2 worden.
      Ik denk dat het wel nog spannend word tussen Massa en Hamilton.

      • + 0
      • 29 sep 2008 - 19:26
    • Eerste beetje hulp hebben ze al gehad, bijv. geen verdere vervolging van massa.

      • + 0
      • 29 sep 2008 - 22:12
  • enzo

    Posts: 71

    Als Ferrari-fan moet me dit even van het hart:

    Ferrari heeft twee coureurs met potentie en meer dan dat. Massa heeft dat dit jaar echt wel laten zien en al is Raikkonen een stuk minder dan vorig jaar, het is toch een vent om rekening mee te houden.

    Als de baasjes van Ferrari nou eens zorgen voor betrouwbaar materiaal, een fatsoenlijke set-up van de auto en Pits-personeel wat zijn zenuwen in bedwang kan houden dan komt het misschien nog goed. Laat stupide opmerkingen over drie dubbelzeges achterwege!!!!

    Mijn bloed is echt Ferrari-rood maar dit soort domme, en misschien wel veel te late reacties zijn zinloos. Ga vanaf de eerste race met dit gevoel aan de slag en de resultaten komen vanzelf.

    Ciao

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 17:53
  • Met de kenmerken van Japan en Interlagos zeg ik dat Ferrari kan fluiten naar \'n 1-2 daar. Voor beide circuits heb je veel mechanische grip nodig, en dat is juist waar McLaren goed in is. Als Ron Dennis maar enige twijfel zou hebben bij deze circuits dan had Lewis wel lopen pushen afgelopen zondag om maar zoveel mogelijk puntjes binnen te halen.

    En hoevaak hebben we Ferrari geen uitspraken horen doen dit seizoen over de betrouwbaarheid, de pitcrew, strategie dat ze die elke keer weer op orde zouden hebben?

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 18:54
  • giovanni505

    Posts: 5

    inderdaad Fia zorgt er wel voor dat Ferrari op de meest oneervolle manier weer kampioen word.... diep triest het is geen racen meer

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 19:26
    • Als je het zo irriteert en denkt dat het zo is ga dan lekker geen F1 kijken. Stel je niet zo aan.

      • + 0
      • 30 sep 2008 - 07:39
  • tellen dan ook torro rosso en force india mee als ferrari want zoals ze afgelopen race werkten dan kunnen ze het echt wel vergeten een al jaren lange ferrari fan

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 19:36
  • Dimii

    Posts: 177

    dat zie ik zowiso niet gebeuren, ookal zou ik het graag willen.
    dat massa kampioen wordt gaat vel afhangen van raikkonen.
    als hij hamilton achter zich kan houden, kan hij punten afsnoepe van hem. zoalang massa dan maar voor raikkonen rijd ;)

    maar ik zie nog veel kansen voor ferrari hoor. het is zeker nog niet over en uit!!

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 19:48
  • kieko

    Posts: 435

    ze moeten het van race tot race bekijken, waarbij brazillie de baan is waar massa vorig de race had gewonnen, moest echter kimi voor laten, hamilton heeft aan tweede plaatsen genoeg, kimi zal een cruciale rol gaan spelen, dat zie ik nog niet gebeuren

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 20:52
  • Benz

    Posts: 368

    Want normaal gaan ze voor plaats 5 en 6 ofzo? Wat een onnozel bericht is dit zeg!

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 22:12
  • Falkor

    Posts: 91

    Een goed gedacht is veel waard. Denk dat Kubica nu hoop dat Hami en Massa elkaar 3x van het circuit tikken en dat hij 3x wint.

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 22:14
  • 125ms

    Posts: 40

    Tuurlijk! en ik neem zaterdagavond 3 mooie meiden mee naar huis....

    • + 0
    • 29 sep 2008 - 22:23
    • Kijk!! that\'s the spirrit..... Dat is waarschijnlijk de eerste stelling waar iedereen (mannelijk) het mee eens moet zijn!!

      • + 0
      • 30 sep 2008 - 07:37
  • Ik denk dt mclaren hier ook voor gaat ferrari.

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 07:43
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Hulde voor hun vechtlust, maar ik heb toch het gevoel dat dit een geval \"Ken je die mop van die naakte nonnen?\" is ...

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 09:23
    • Koen

      Posts: 277

      ... dat was de mop die ze aan de pitmuur bij Ferrari aan het vertellen waren toen Massa aan het tanken was?

      • + 0
      • 30 sep 2008 - 09:40
  • Apollo

    Posts: 79

    Ik denk dat dit heel zeker mogelijk is, theoretisch gezien toch, iedereen moet toegeven dat Ferrari de snelste auto heeft. Tijdens qualifying kan McLaren en ook BMW enigsinds wel weerstand bieden, maar in het raceritme is Ferrari superieur. Maar ja, als ze domme fouten blijven maken dan lukt het natuurlijk niet.

    • + 0
    • 30 sep 2008 - 12:29

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar