user icon

Alonso: "Niet gefaald als ik niet op het podium kom"

  • Gepubliceerd op 11 sep 2008 10:55
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het seizoen is voor Renault-coureur Fernando Alonso niet mislukt als hij in de resterende vijf races niet minstens één keer de gang naar het podium mag maken. In tegenstelling tot teammaat Nelson Piquet jr eindigde de tweevoudig wereldkampioen dit jaar nog niet in de top drie. En Alonso zit er niet echt mee als dat er in 2008 niet meer van komt.

“Het wordt heel moeilijk om dit jaar nog een podiumplek te behalen”, begint de Spanjaard. “Mocht dat niet meer lukken, dan vind ik niet dat ik dit jaar gefaald heb. Dit is mijn beste seizoen ooit als je me afzet tegenover mijn stalgenoot. Ik stond tot nu toe altijd voor hem. Alleen in Duitsland werd hij tweede na een geweldige race en met het nodige geluk.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Weer ontzettend jammer van die laatste twee zinnen. Het begon zo mooi.....

    • + 0
    • 11 sep 2008 - 11:04
    • helemaal eens. en in france was zijn teamgenoot ook voor hem.

      • + 0
      • 11 sep 2008 - 11:16
    • Jenssie

      Posts: 736

      Het zijn toch de feiten?

      Ga aub niet zeggen dat Piquet beter is...

      • + 0
      • 11 sep 2008 - 11:35
  • BV

    Posts: 135

    Het is wel makkelijk om nu te zeggen als je een rookie als teamgenoot hebt.
    Daarnaast bevestigd zijn laatste uitspraak weer zijn ego.
    Jezelf de hemel inprijzen door iemand anders de grond in te boren. Dat is het makkelijkste wat er is.

    Daarom was Duitsland gewoon lekker voor Alonso.

    • + 0
    • 11 sep 2008 - 11:48
  • Hallo, hij zegt dat Piquet een GEWELDIGE RACE reed, met het nodige geluk (= safety car)....op het podium kwam.Waar moet ik dan uit opmaken dat hij hem de grond in boort??Alles wat Alonso zegt, wordt door velen beschouwd als EGO enz...Kom op zeg, zoals Jermaine zegt, het is feitelijk gewoon zo.

    • + 0
    • 11 sep 2008 - 11:59
    • De twee zinnen ervoor misschien?

      \"Dit is mijn beste seizoen ooit als je me afzet tegenover mijn stalgenoot. Ik stond tot nu toe altijd voor hem\"

      En die \"ene\" keer dat hij ervoor staat dan? Ja dat is volgens Alonso dan een mazzeltje.

      Het is echt bizar hoe wanhopig mensen zoeken naar iets \"aardigs\" / menselijks in de woorden van Alonso.

      Sorry, maar Alonso is gewoon een arrogante kwast. Om eerlijk te zijn neem ik aan dat alle coureurs zichzelf waarschijnlijk wel de beste vinden, maar de anderen zijn meestal wat diplomatischer.

      • + 0
      • 11 sep 2008 - 19:09
  • Paul

    Posts: 626

    Pfff die uitleg die iedereen toch altijd geeft aan de woorden van Alonso, dat is echt jammer!
    De man spreekt hier toch gewoon echt ware woorden!

    • + 0
    • 11 sep 2008 - 13:37
  • Zelfs als hij zou praten over konijntjes zal je nog wel reacties krijgen dat hij een groot ego heeft.

    Hij spreekt gewoon de waarheid, Piquet heeft nodige geluk gehad in Duitsland.

    Voor de rest zitten ze allemaal Piquet de grond in te boren, maar als alonso zegt hoe hij het ziet, dan heeft hij een groot ego.

    • + 0
    • 11 sep 2008 - 17:47

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar