Overwinnaar Massa behoudt zege, wel geldboete
- Gepubliceerd op 24 aug 2008 17:11
-
13
- Door: Jules van der Leeuw
De Stewards of the Meeting van de Europese Grand Prix zorgden na de race voor twijfel over de geldigheid van Massas zege. Ze besloten het pitincident tussen Massa en Force India-coureur Adrian Sutil te onderzoeken.
In ronde 37 kwamen de beide coureurs zij aan zij de pitstraat uitgereden. Volgens de stewards zou dit een gevaarlijke situatie hebben opgeleverd, die vooral door Massa zou zijn ontstaan. Een crash bleef echter uit. Sutil kreeg de ruimte van Massa en beide coureurs konden hun weg vervolgen.
Trending nieuws
-
'Red Bull weigert Monaco-trofee aan Alpine te geven'
Het lijkt er sterk op dat het team van Red Bull Racing de beker van Isack Hadjar uit Monaco nog niet heeft overgedrag...
15 jun 2026 16:09 -
Verstappen zucht na nieuwe FIA-plannen: "Liever dat dan deze onzin"
Max Verstappen is redelijk tevreden met de aangekondigde aanpassingen aan de motorregels. Verstappen is een uitgespro...
15 jun 2026 16:46 -
Wolff blij voor Hamilton: "Misschien komt het door Kardashian"
Toto Wolff heeft met warme woorden gereageerd op de eerste Grand Prix-overwinning van Lewis Hamilton voor Ferrari. De...
15 jun 2026 17:22 -
Ferrari-president bedankt Hamilton na eerste zege: "Emotioneel moment"
De eerste overwinning van Lewis Hamilton in Ferrari-kleuren heeft ook binnen de hoogste regionen van het Italiaanse m...
15 jun 2026 18:46 -
Formule 1 wil Alonso behouden: "We hebben helden nodig in de sport"
Stefano Domenicali heeft zich lovend uitgelaten over Fernando Alonso. De Formule 1-baas ziet de tweevoudig wereldkamp...
15 jun 2026 18:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 32
ja ferrari he! ......... die worden nooit ergens voor bestraft:(
Posts: 2.250
Massa verdiende het ook niet, hij heeft paats gemaakt en het zou oneerlijk zijn moest Hamilton op zo\'n manier winnen. De overwinning moet op de baan beslist worden. EN Massa verdiende de overwining.
Posts: 32
het gaat erom dat ze massa op een verkeerd moment weg sturen ....... als het niet veilig is. maar dat kan en mag als je voor ferrari rijd ze hadden geluk dat sutil het niet verneukte voor massa
Posts: 177
wat een zever seg. moest het een bmw, renault of mclaren zijn, was het ook zo beslist.
Posts: 21
ik kan me nog een gecht herinneren tussen alonso en kubica, meen dat het in 2006 was(help me als ik het fout heb) dat ze allebei de pitstraat uitreden naast elkaar. uiteindelijk was alonso sneller weg en hoorde je niemand daar over klagen, ze zijden allemaal dat het een geweldige actie was.
dus als ze massa hier voor hadden bestraft dan vond ik dat een beetje te zielig. en waarom massa naast sutil bleef rijden was denk ik, omdat massa sutil op een ronde ging zetten.
Posts: 5.746
Joh, zielepoot. Er was werkelijk NIETS aan de hand, ze hebben elkaar niet eens geraakt. Die 10k dollars is wisselgeld voor Massa, maar nog steeds belachelijk.
Posts: 1.748
gefeliciteerd met Kubica man hij reed snel maar echt eng van die monteur man
Posts: 1.966
Boete is terecht...het team wordt bestraft, ze moeten gewoon weer een lollipop man neerzetten ipv dat lampje.Gelukkig heeft Massa geen zwaardere straf gekregen, die had hij niet verdiend.
Posts: 11.414
Trouwens wel vreselijk triest dat Massa de schuld legt bij Sutil.
Posts: 7.177
Nee hij legt de schuld niet bij hem. Hij zegt dat het niet slim was van hem omdat hij hem toch weer voorbij moest laten gaan. Als hij had gezegd \"sutil had aan de kant moeten gaan het was zijn schuld dat we zo dichtbij elkaar kwamen\"
Dan gaf hij sutil de schuld.
Posts: 11.414
Hij geeft Sutil gewoon de schuld door te zeggen dat die had hem er maar even voorbij had moeten laten. Sutil zat daar al toen Massa aan kwam zetten. Er valt Sutil niets te verwijten. Massa had gewoon later moeten vertrekken of ze gas moeten loslaten.
Zat nog even dat filmpje na te kijken en nu ik het zo terug zie verandert mijn mening toch wel. Ik dacht eerst dat er niet veel aan de hand was, maar wat haalt Massa daar een levensgevaarlijk stunt uit zeg. Bizar dat hij daar geen straf voor heeft gekregen. Hij blaast echt vlak langs de safety car en medical car en nog een andere auto. Daar zitten toch gewoon mensen in?
Waarom houdt die gozer ze voet niet even van het gas dan? Echt absurd dat hij zo lang door blijft douwen.
Posts: 602
Wel op z\'n minst opmerkelijke en inconsequente strafoplegging door de FIA. Op andere (buitenlandse sites) en in diverse media wordt openlijk gediscusseerd of hier wel juist is gehandeld. De reglementen geven namelijk ondubbelzinnig aan dat bij een dergelijk incident de coureur een \"drive-thru penalty\" behoort te krijgen en wanneer uit onderzoek blijkt dat het team verantwoordelijk is er geen constructeurspunten worden toegekend. Dat laatste was zeker gebeurd wanneer een aanrijding had plaatsgevonden. Het bijna-ongeval is nu afgekocht, terecht of onterecht.
Posts: 5.746
Je geeft het zelf al aan: bijna-ongeval. Moeten ze dan ieder bijna ongeluk gaan bestraffen? Massa zetten niet door en voorkwam darmee een ongluk, waarvan de schuld wel bij hem (of beter bij zijn team) had gelegen. Er is niets gebeurd dus in mijn ogen is iedere straf onterecht.