McLaren profiteert van krachtige Mercedes-motor

Het team van McLaren rijdt momenteel zo hard omdat de nieuwste aerodynamische aanpassingen de MP4-23 in staat stellen om alle pk’s uit de motor te halen. Dat meldt Auto Motor und Sport. En McLaren zou de krachtigste motor van het veld hebben.

De V8 van Mercedes levert volgens het verhaal 25 pk meer dan welke andere Formule 1-motor van dit jaar dan ook. Willy Rampf, technisch directeur bij BMW Sauber, legt uit wat dat betekent. “Als die getallen kloppen, dan levert 25 pk extra je met dezelfde luchtweerstand ongeveer vier tienden van een seconde per ronde op.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Mag dit wel want het is een ontwikkeling.

    • + 0
    • 18 aug 2008 - 13:06
    • sorry te snel gelezen

      • + 0
      • 18 aug 2008 - 13:52
    • Kubica

      Posts: 5.746

      Het hoeft niet te betekenen dat de motor is ontwikkeld. De motor was wellicht aan het begin van het seizoen al zo sterk, maar bijv de aerodynamica relatief slecht. Met nieuwe (en blijkbaar werkende) areodynamische aanpassingen pak je, zoals in het artikel staat de winst... volgens de regels

      • + 0
      • 18 aug 2008 - 14:32
  • germain

    Posts: 1.748

    dat is veel en nog steeds kan Ferrari ze bijhouden

    • + 0
    • 18 aug 2008 - 13:21
    • rafael

      Posts: 2.567

      Zie GP van Duistland!!

      • + 0
      • 18 aug 2008 - 17:23
      • Iceman90

        Posts: 167

        Vergeet niet dat de Ferrari\'s problemen hadden met de banden en dat Hamilton *of Heikki die ook heeft weet ik niet* met de handmade Traction Control;)

        • + 0
        • 18 aug 2008 - 23:45
        • Serieus, snappen sommige mensen nu echt niet het verschil tussen TC en enginemapping? :S

          • + 0
          • 19 aug 2008 - 11:40
          • felix50

            Posts: 5.792

            Nee want het heeft veel te maken met elkaar en wat iederen vergeet te vertellen is dat Mclaren software heeft ontwikkelt op de motor van mclaren en die moet aangepast worden aan de andere motoren .Dus dat de mc -laren hier een voorsprong door heeft is niet zo gek

            • + 0
            • 19 aug 2008 - 12:43
      • Daar had massa problemen met de remmen. En had ferrari een minder weekend. Ik bedoel kimi stond toen op de 6e plaats. Ook was massa in teh race daarna voor hamilton. dus ja. bijhouden kunnen ze echt wel.

        • + 0
        • 19 aug 2008 - 09:41
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Als die getallen kloppen, dan vallen hun prestaties tot nu toe toch wel lichtelijk tegen. Dan zou je eigenlijk verwachten dat ze de beide titels inmiddels zo ongeveer al in de pocket hadden moeten hebben...

    • + 0
    • 18 aug 2008 - 13:27
  • Paul

    Posts: 626

    Verschil tussen TC en enginemapping is al eens eerder aan bod gekomen, het verschil is mij duidelijk. Mooie vondst van McLaren.<br />

    • + 0
    • 19 aug 2008 - 13:11

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar