Kimi Raikkonen: "Ik wil meer successen"
- Gepubliceerd op 18 aug 2008 09:59
-
50
- Door: Rob Veenstra
Raikkonen zegt in Bild: Ik ben nog steeds dezelfde persoon. Als ik deelneem aan een race, dan telt alleen de overwinning. Vechten voor een vijfde of zesde plek is niks voor mij, zelfs een derde plaats is al tegenvallend. Ik wil alleen maar zegevieren.
Ik wil meer successen. Wie denkt dat ik het wel goed vind zo of dat ik moe ben, die heeft het helemaal mis. Wij gaan voor beide kampioenschappen en als we niet als eerste eindigen, dan zou dat een enorme teleurstelling zijn.
Trending nieuws
-
Jos Verstappen rekent af met Max-geruchten: "Ralf Schumacher zit er weer naast"
Jos Verstappen heeft eigenhandig afgerekend met de beweringen van Ralf Schumacher. Volgens de broer van racelegende M...
17 jun 2026 16:09 -
Manager Verstappen reageert op geruchten over F1-toekomst
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing ver wil gaan om Max Verstappen te behouden. In de Duitse media wordt ...
17 jun 2026 15:24 -
FIA reageert op felle kritiek op nieuwe F1-regels
FIA-kopstuk Nikolas Tombazis kan zich niet vinden in alle kritiek op de nieuwe motorregels. Fans en coureurs reageerd...
17 jun 2026 17:22 -
FIA deelt belangrijk nieuws over Mercedes-beroep
De FIA heeft informatie gedeeld over de right to review van Mercedes tegen het terugdraaien van de tijdstraffen van P...
17 jun 2026 16:46 -
Verstappen kan deze zomer Red Bull verlaten: details uit intern overleg gelekt
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft voer voor speculatie. Volgens uitgelekte details van een in...
17 jun 2026 14:47
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.341 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (50)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Het seizoen is meer als alleen racen en als je voor de 3de plek moet strijden en je dat niet intressant genoeg vind zal je ook geen wereldkampioen meer worden , ook die punten tellen . \\Dit is nu precies waar ik mij aan erger dit jaar bij hem hij kan zich niet genoeg opladen om van achteruit zich naar voren te knokken waarintegen Hamilton dat wel wil en kan maar die is ook super gemotiveerd en dan vedien je ook de titel
Posts: 985
Zo kun je het ook opvatten ja..
Posts: 626
Felix wat geef je een enorme negatieve draai aan zijn woorden! Hij zegt niet dat hij die gevechten niet wil doen, maar dat hij alles behalve de winst vindt tegenvallen... je zou zulke woorden ook kunnen uitleggen als: Klasse, met plek 2 of 3 is hij niet tevreden hij wil niets dan de winst en gaat er dus altijd voor!! Hij geeft juist aan een topper te zijn en niet om de mindere plaatsen wil strijden...
Posts: 167
Ben het helemaal eens met paul. maar ja dat Felix wel vaker
Posts: 5.792
Ik vind dat er gewoon weinig positieviteit van uitspreekt van dit artikel en al ben ik geen fan van Hamilton maar die jongen gaat er altijd voor
Posts: 626
Nogmaals Felix, dat is de twist die jij er aan geeft. Maar dat schijn je dus vaker te doen...
Verder valt m\'n mond wederom open van verbazing van de opmerkingen van Jermaine....
Posts: 7.177
Niet schrikken he:P
Nou kijk ik kijk nu 2.5 half jaar ongeveer. en ja ik heb veel neit gezien en ik ben ook niet alwetend. zoals iemand hier zei. Maar de tijd dat ik kijk zie ik hem niet veel inhalen. Ik bedoel je kijkt naar dit jaar en ik heb hem nog niet echt mooi zien inhalen zelfs 2 keer diok zien falen bij inhalen. Door dat is mijn mening dta hij neit super is in inhalen. Ik zeg niet dat hij het niet kan. Maar wat hij de jaren daarvoor heeft gedaan heeft niks te maken met dit jaar
Posts: 985
Als jij één keer een goed stukje Nederlands typt ben je toch ook niet in één keer een taalwonder?
Wat een rare manier van oordelen. Omdat jij dit jaar iets wel of niet ziet. Dus Alonso kan ineens niet meer winnen?
Posts: 7.177
Sorry maar dat was echt een domme opmerking. Ik bedoel alonso zit in de mindere wagen dus hoe zou hij dara mee kunnen winnen. Kimi zit in de top wagen. en heeft wel moeite met inhalen!.
Als je gaat reageren reageer serieus graag.. 8-)
Posts: 5.746
Sorry maar Johan heeft hier wel een punt (of twee zelfs).
Posts: 985
Heel goed, je maakt zelf je punt al.
Posts: 7.177
Volgens mij snap je het niet helemaal he?
De auto van alonso kan je niet kampioen worden. Met die van kimi wel. Ik zeg dta hij niet zo goed is in inhalen. In de tijd dat ik heb gekeken. Niet goed inhalen heeft verder dan niks te maken met alonso in een mindere wagen. Je vergelijking met een mindere auto en het ik niet vinden dat hij niet goed kan inhalen klopt helemaal niet.. het is vaag zelfs. lees je stuk en mijn oprmerking..
Posts: 985
Ik heb helemaal niks gezegd over Alonso auto, maar dat terzijde.
Wat ik wil zeggen is dat Alonso niet verleerd is te winnen en Raikkonen niet verleerd is om in te halen. Jij had toch een iq van 115? Welke test was dat. Die punten heb je niet gescoord met taal en niet met logica, waarmee dan wel?
Wie begrijpt hier nu wie niet? Kubica snapte het iig wel.
Jij kijkt naar 3 races om te beoordelen of iemand in kan halen. Bij Kimi naar Australie (heb je alle andere inhaalacties die race van hem gemist? hij startte ergens achteraan) Bij Massa kijk je naar Canada (ben je Australie vergeten, die briljante inhaalactie op coulthard??) en bij Heidfeld naar Engeland. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Trouwens ik schat dat Kimi dit seizoen meer mensen heeft ingehaald dan Massa (maar dat schat ik, pin me er niet op vast)
Posts: 7.177
Alonso is dit jaar niet in vergelijking met kimi en dat doe je wel.
En ja het kan zijn dat kimi het niet meer kan. Dat is goed mogelijk. Ik zeg niet dat hij er slecht in is nogmaals maar het is gewoon geen wonder in inhalen.
En johna... als je hiervoor las Kubica is het niet vaak met me eens maar die reactie op jou van mijw as hij het helemaal mee ens.
Oook heeft IQ niks te maken met een mening over hoe iemand inhaalt, maar meer om wat je vind...
Daarnaast wat heeft mijn IQ er eme te maken?
En logies denken doe ik juist veel mee hier op mijn werk.
En trouwens er zijnv olgens mij dit jaar wel emer dan 3 races geweest niet?
En bij melbourne was het meer omdat hij meer snelheid heeft in de wagen op het rechte stuk. Daar heeft ie beter ingehaald. En als je die erbij haalt... Hoevaak heeft hij gefaald bij het inhalen bij Melbourne? Juist 2 keer. 1 keer achter een toyota omdat hij met de achterbadn op het gras kwam. De andere keer achter Heikki en remde gewoon VEEEEEEEL te laat. (goeie move hoor)
En bij melbourne op die baan was massa naast hem en couldhard stuurde in. Dus dat heeft niks met massa te maken.
Ook kwam massa helemaal achteraan in canada en werd nog 5e dus heeft hij ook dar veel mensen ingehaald.
En ja heidfeld bijv. Silverstone maar ik noemde hem ook op (als goeie inhaler) zoals je in mijn commentaar kan zien.
En dat weet ik niet of dat zo is.
Dan zou je elke race weer moeten gaan kijken wie er meer heeft.
En op een rechte stuk inhalen is het meestal bij kimi. Hamilton,Heidfeld en Massa halen ook in de bochten in.
Posts: 5.746
Ligt dat aan Kimi of aan wat de auto hem dit jaar biedt?
Posts: 7.177
Nou afgelope jaar vond ik hem er ook niet zo super sterk in. Ik zeg niet dat hij er niks van kan. Maar ik vind hem er gewoon minder in.
En hoezo wat de wagen biedt?
Posts: 5.746
De auto kan hem bijvoorbeeld de kracht of snelheid bieden om in te halen.
Posts: 7.177
Maar dat heeft hij nu toch ook...?!
Posts: 5.746
Dat weet ik niet, ik vraag me alleen af of het puur aan Kimi ligt of misschien (ook) aan de auto dat hij moeilijk kan inhalen. Ik wil Kimi daar niet op afrekenen.
Posts: 54
Inderdaad! Ik ben het eens met Paul! Ik verwachte een hele spannende 2e helft van de seizoen. Ik voorspel dat kimi een comeback gaat maken en dat de 3 titelkanidaten op gelijke hoogte komen en dat massa er met de titel ervan door gaat! Ik gun het hem zeker als Kimifan. Hij en hamilton zijn super gewaagd aan elkaar. \"I like verry much\"
Posts: 91
Ik hoop bij deze dat The iceman officieel uit zijn winterslaap is gekomen en nu iedereen naar huis gaat rijden.
Posts: 32
Het positieve in iemand zien is best moeilijk, ben blij dat Kimi het zelf wel ziet, dan doen zijn fans dat ook.
Posts: 1.748
Mooi zo Kimi is nog steeds gemotiveert. Ik hoop dat hij de volgende races weer laat zien dat hij goed kan inhalen en dat hij kan vechten voor de winst
Posts: 7.177
Germain moet heel eerlijk zijn Kimi is snel en constant maar niet echt de beste in inhalen.... Dat valt best wel mee eigenlijk. Ik vind er Hamilton,massa en Heidfeld erg goed in.
Posts: 2.567
Dank u wel!
Posts: 7.177
haha voor?
Posts: 985
Maargoed, jij kijkt dan ook pas een jaar F1
Posts: 7.177
2,5 jaar. begon met kijken op de helft van seizoen 2006
Posts: 985
Nog best te weinig dus om te oordelen
Posts: 7.177
Niet over de laatste 2 jaar. Het gaat om het heden en in het heden is hij niet zo goed in inhalen. Wat ie vroeger heeft gedaan is vroeger en niet nu.
Posts: 32
En dan alwetend?
Posts: 167
Dan had je de inhaalaktie op Schumi in Melbourne 2003 moeten zien, of de inhaal aktie op Fisichella in de eerste bocht op Suzuka in 2005 *in de laatste ronde*.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan;)
Posts: 985
Jermaine, wil je dat ik nog serieus ga reageren op je onzin? Of zal ik net als de rest ook maar geen moeite meer doen?
Ik vergelijk Alonso helemaal niet, jij snapt het niet (wil het niet snappen). Het zijn twee losse zaken.
btw Kubica schrijft : Sorry maar Johan heeft hier wel een punt (of twee zelfs) Lijkt me niet dat ie het met jou eens is. Maar je zult de zin wel niet begrijpen.
Posts: 7.177
Oh sorry dan was die te snel gelezen ook.
Maar je zegt dat alonso opeens geen kampioen meer kan worden dan volgens mij. Maar dat heeft er niks mee te maken. Inhalen en kampioen worden is ook wat anders en jij vergelijkt het en haalt alonso erbij ik niet.
En het is gewoon onzin wat ik schrijf ik schrijf over wat jij zegt tegen mij daar reageer ik gewoon op. En ik heb zo mijn punten en jij hebt zo je punten maar ik zet wel dingen neer wat feiten zijn.
(Behalve dat puntje over Kubica.)
En volgens mij wil jij het niet snappen en het gewoon standaard niet met me eens zijn want ooh zou dat toch zo zijn zeg.
En je moemt punten op waar ik het niet mee eens ben en daar reageer ik op dit kan dus nooit onzin zijn. Maar een mening. En gewoon iets wat ik vind.
Posts: 985
Het gaat om het principe dat Alonso niet verleerd is om kampioen te worden (komt door zijn auto) En dat Kimi niet verleerd is om in te halen.
Jij zeurt altijd dat mensen iemand niet moeten beoordelen op 1 race. Jij beoordeelt Kimi zijn inhaalcapaciteteiten op die 2 acties in Australie (terwijl je de rest van de acties van die race mist). De capaciteiten van Massa op die actie in Canada (de rest inhalen ging via de pitstops) en de capaciteiten van Heidfeld op de race in Engeland.
Daar gaat het om. Jij noemt wel feiten, maar veel te weinig om een mening te vormen over of iemand wel of niet kan inhalen.
Een mening is idd een mening. Maar als ik vind dat het regent, terwijl de zon schijnt, slaat die mening nergens op.
Posts: 7.177
nee daar beoordeel ik niet op kijk naar meer. En inhalen is juist wel iets wat je kan verleren als je langer in F1 zit zijn ze minder stampen. (zie het verschil met de jonkies die stampen meer) En massa gewoon omdat hij veel pit heeft zeg maar.
Posts: 985
En heidfeld dan? Zit al sinds 2000 in de F1
Posts: 5.746
Tsja da\'s een goeie. En om nou te zeggen dat Heidfeld (uiterlijk) overloopt van vechtlust. Hij heeft (om te zien) voor mij net zo\'n slaapverwekkende uitstraling als Kimi, maar rijden kunnen ze!
Posts: 7.177
Jep zekers daar zul je mij geen slecht woord over horen zeggen.
Posts: 7.177
Ja maar ik zei ook niet allemaal:P En Heidfeld vind ik juist 1 van de beste erin. hij vind echt altijd het perfecte moment van inhalen.
Posts: 985
Als jij nu nog 3 goeie voorbeelden van Heidfeld kunt geven uit de tijd dat jij F1 kijkt, zal ik mijn mond verder houden.
Engeland mag je natuurlijk niet meer noemen, want die hebben we al
Posts: 7.177
Ok deal! Fuji 07 in de regen haalt hij alonso in.
2006 monaco echt mooi was die.
En afgelope jaar nog ergens. weet niet meer precies welke baan...
Posts: 985
Ik zal die laatste voor je invullen kun je je weer concentreren op het verzinnen van nieuwe meningen..
Bahrein 2007 Heidfeld op Alonso
Posts: 7.177
Ok hebben we nog sepang he:P heidfeld op alonso en couldhard.
EN wat aardig dat je me daar de kans voor geeft:P
Posts: 5.746
Zo heb je alles op disk of zo? Dacht dat ik redelijk F1 fan ben, maar zoveel details onthoud ik toch niet.
Posts: 7.177
haha niet allemaal ik kon me bijv de baan niet herinderen waar heidfled alonso inhaalde:P
Ik heb wel wat races trouwens maar dat is op mijn UPC box.
Posts: 7.177
Waar ik trouwens 4 races niet op heb staan... jammer:P
Waaronder sepang:P
Posts: 5.746
Waar haal je ze vandaan? eoa site of forum?
Posts: 7.177
Nou ik heb zelf een UPC harddisk box. En daar heb ik ze opgeslagen. Ik kan dan gewoon alles opnemen. En ik betaal dan iets van 8.99 met veel zenders. Dus ja.
Posts: 1.748
Ik kijk F1 sinds 2002