Kimi Raikkonen: "Ik wil meer successen"

Ferrari-rijder Kimi Raikkonen is bezig aan een wisselvallig seizoen en lijkt af en toe een ongeïnteresseerde indruk te maken. Niets is minder waar, het heilige vuur brandt weldegelijk nog bij de Fin, zo zegt hij zelf. Die ene wereldtitel uit 2007 is niet genoeg.

Raikkonen zegt in Bild: “Ik ben nog steeds dezelfde persoon. Als ik deelneem aan een race, dan telt alleen de overwinning. Vechten voor een vijfde of zesde plek is niks voor mij, zelfs een derde plaats is al tegenvallend. Ik wil alleen maar zegevieren.”

“Ik wil meer successen. Wie denkt dat ik het wel goed vind zo of dat ik moe ben, die heeft het helemaal mis. Wij gaan voor beide kampioenschappen en als we niet als eerste eindigen, dan zou dat een enorme teleurstelling zijn.”

Reacties (50)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Het seizoen is meer als alleen racen en als je voor de 3de plek moet strijden en je dat niet intressant genoeg vind zal je ook geen wereldkampioen meer worden , ook die punten tellen . \\Dit is nu precies waar ik mij aan erger dit jaar bij hem hij kan zich niet genoeg opladen om van achteruit zich naar voren te knokken waarintegen Hamilton dat wel wil en kan maar die is ook super gemotiveerd en dan vedien je ook de titel

    • + 0
    • 18 aug 2008 - 11:44
    • johan

      Posts: 985

      Zo kun je het ook opvatten ja..

      • + 0
      • 18 aug 2008 - 12:09
  • Paul

    Posts: 626

    Felix wat geef je een enorme negatieve draai aan zijn woorden! Hij zegt niet dat hij die gevechten niet wil doen, maar dat hij alles behalve de winst vindt tegenvallen... je zou zulke woorden ook kunnen uitleggen als: Klasse, met plek 2 of 3 is hij niet tevreden hij wil niets dan de winst en gaat er dus altijd voor!! Hij geeft juist aan een topper te zijn en niet om de mindere plaatsen wil strijden...

    • + 0
    • 18 aug 2008 - 12:10
    • Iceman90

      Posts: 167

      Ben het helemaal eens met paul. maar ja dat Felix wel vaker

      • + 0
      • 18 aug 2008 - 12:25
      • felix50

        Posts: 5.792

        Ik vind dat er gewoon weinig positieviteit van uitspreekt van dit artikel en al ben ik geen fan van Hamilton maar die jongen gaat er altijd voor

        • + 0
        • 19 aug 2008 - 12:53
        • Paul

          Posts: 626

          Nogmaals Felix, dat is de twist die jij er aan geeft. Maar dat schijn je dus vaker te doen...

          Verder valt m\'n mond wederom open van verbazing van de opmerkingen van Jermaine....

          • + 0
          • 19 aug 2008 - 13:09
          • Niet schrikken he:P
            Nou kijk ik kijk nu 2.5 half jaar ongeveer. en ja ik heb veel neit gezien en ik ben ook niet alwetend. zoals iemand hier zei. Maar de tijd dat ik kijk zie ik hem niet veel inhalen. Ik bedoel je kijkt naar dit jaar en ik heb hem nog niet echt mooi zien inhalen zelfs 2 keer diok zien falen bij inhalen. Door dat is mijn mening dta hij neit super is in inhalen. Ik zeg niet dat hij het niet kan. Maar wat hij de jaren daarvoor heeft gedaan heeft niks te maken met dit jaar

            • + 0
            • 19 aug 2008 - 13:23
            • johan

              Posts: 985

              Als jij één keer een goed stukje Nederlands typt ben je toch ook niet in één keer een taalwonder?

              Wat een rare manier van oordelen. Omdat jij dit jaar iets wel of niet ziet. Dus Alonso kan ineens niet meer winnen?

              • + 0
              • 19 aug 2008 - 13:45
              • Sorry maar dat was echt een domme opmerking. Ik bedoel alonso zit in de mindere wagen dus hoe zou hij dara mee kunnen winnen. Kimi zit in de top wagen. en heeft wel moeite met inhalen!.
                Als je gaat reageren reageer serieus graag.. 8-)

                • + 0
                • 19 aug 2008 - 14:44
                • Kubica

                  Posts: 5.746

                  Sorry maar Johan heeft hier wel een punt (of twee zelfs).

                  • + 0
                  • 19 aug 2008 - 15:23
                • johan

                  Posts: 985

                  Heel goed, je maakt zelf je punt al.

                  • + 0
                  • 19 aug 2008 - 16:51
                  • Volgens mij snap je het niet helemaal he?
                    De auto van alonso kan je niet kampioen worden. Met die van kimi wel. Ik zeg dta hij niet zo goed is in inhalen. In de tijd dat ik heb gekeken. Niet goed inhalen heeft verder dan niks te maken met alonso in een mindere wagen. Je vergelijking met een mindere auto en het ik niet vinden dat hij niet goed kan inhalen klopt helemaal niet.. het is vaag zelfs. lees je stuk en mijn oprmerking..

                    • + 0
                    • 19 aug 2008 - 20:04
                    • johan

                      Posts: 985

                      Ik heb helemaal niks gezegd over Alonso auto, maar dat terzijde.

                      Wat ik wil zeggen is dat Alonso niet verleerd is te winnen en Raikkonen niet verleerd is om in te halen. Jij had toch een iq van 115? Welke test was dat. Die punten heb je niet gescoord met taal en niet met logica, waarmee dan wel?
                      Wie begrijpt hier nu wie niet? Kubica snapte het iig wel.

                      Jij kijkt naar 3 races om te beoordelen of iemand in kan halen. Bij Kimi naar Australie (heb je alle andere inhaalacties die race van hem gemist? hij startte ergens achteraan) Bij Massa kijk je naar Canada (ben je Australie vergeten, die briljante inhaalactie op coulthard??) en bij Heidfeld naar Engeland. Dat slaat natuurlijk nergens op.
                      Trouwens ik schat dat Kimi dit seizoen meer mensen heeft ingehaald dan Massa (maar dat schat ik, pin me er niet op vast)

                      • + 0
                      • 19 aug 2008 - 21:13
                      • Alonso is dit jaar niet in vergelijking met kimi en dat doe je wel.
                        En ja het kan zijn dat kimi het niet meer kan. Dat is goed mogelijk. Ik zeg niet dat hij er slecht in is nogmaals maar het is gewoon geen wonder in inhalen.

                        En johna... als je hiervoor las Kubica is het niet vaak met me eens maar die reactie op jou van mijw as hij het helemaal mee ens.

                        Oook heeft IQ niks te maken met een mening over hoe iemand inhaalt, maar meer om wat je vind...

                        Daarnaast wat heeft mijn IQ er eme te maken?
                        En logies denken doe ik juist veel mee hier op mijn werk.

                        En trouwens er zijnv olgens mij dit jaar wel emer dan 3 races geweest niet?

                        En bij melbourne was het meer omdat hij meer snelheid heeft in de wagen op het rechte stuk. Daar heeft ie beter ingehaald. En als je die erbij haalt... Hoevaak heeft hij gefaald bij het inhalen bij Melbourne? Juist 2 keer. 1 keer achter een toyota omdat hij met de achterbadn op het gras kwam. De andere keer achter Heikki en remde gewoon VEEEEEEEL te laat. (goeie move hoor)

                        En bij melbourne op die baan was massa naast hem en couldhard stuurde in. Dus dat heeft niks met massa te maken.

                        Ook kwam massa helemaal achteraan in canada en werd nog 5e dus heeft hij ook dar veel mensen ingehaald.

                        En ja heidfeld bijv. Silverstone maar ik noemde hem ook op (als goeie inhaler) zoals je in mijn commentaar kan zien.

                        En dat weet ik niet of dat zo is.
                        Dan zou je elke race weer moeten gaan kijken wie er meer heeft.
                        En op een rechte stuk inhalen is het meestal bij kimi. Hamilton,Heidfeld en Massa halen ook in de bochten in.

                        • + 0
                        • 20 aug 2008 - 09:03
            • Kubica

              Posts: 5.746

              Ligt dat aan Kimi of aan wat de auto hem dit jaar biedt?

              • + 0
              • 19 aug 2008 - 14:14
              • Nou afgelope jaar vond ik hem er ook niet zo super sterk in. Ik zeg niet dat hij er niks van kan. Maar ik vind hem er gewoon minder in.
                En hoezo wat de wagen biedt?

                • + 0
                • 19 aug 2008 - 14:45
                • Kubica

                  Posts: 5.746

                  De auto kan hem bijvoorbeeld de kracht of snelheid bieden om in te halen.

                  • + 0
                  • 19 aug 2008 - 15:21
                  • Maar dat heeft hij nu toch ook...?!

                    • + 0
                    • 19 aug 2008 - 15:27
                    • Kubica

                      Posts: 5.746

                      Dat weet ik niet, ik vraag me alleen af of het puur aan Kimi ligt of misschien (ook) aan de auto dat hij moeilijk kan inhalen. Ik wil Kimi daar niet op afrekenen.

                      • + 0
                      • 19 aug 2008 - 16:12
    • Jan

      Posts: 54

      Inderdaad! Ik ben het eens met Paul! Ik verwachte een hele spannende 2e helft van de seizoen. Ik voorspel dat kimi een comeback gaat maken en dat de 3 titelkanidaten op gelijke hoogte komen en dat massa er met de titel ervan door gaat! Ik gun het hem zeker als Kimifan. Hij en hamilton zijn super gewaagd aan elkaar. \"I like verry much\"

      • + 0
      • 18 aug 2008 - 12:49
  • Falkor

    Posts: 91

    Ik hoop bij deze dat The iceman officieel uit zijn winterslaap is gekomen en nu iedereen naar huis gaat rijden.

    • + 0
    • 18 aug 2008 - 12:38
  • Jane-Doe

    Posts: 32

    Het positieve in iemand zien is best moeilijk, ben blij dat Kimi het zelf wel ziet, dan doen zijn fans dat ook.

    • + 0
    • 18 aug 2008 - 12:50
  • germain

    Posts: 1.748

    Mooi zo Kimi is nog steeds gemotiveert. Ik hoop dat hij de volgende races weer laat zien dat hij goed kan inhalen en dat hij kan vechten voor de winst

    • + 0
    • 18 aug 2008 - 13:20
  • Germain moet heel eerlijk zijn Kimi is snel en constant maar niet echt de beste in inhalen.... Dat valt best wel mee eigenlijk. Ik vind er Hamilton,massa en Heidfeld erg goed in.

    • + 0
    • 19 aug 2008 - 09:43
    • rafael

      Posts: 2.567

      Dank u wel!

      • + 0
      • 19 aug 2008 - 10:09
    • johan

      Posts: 985

      Maargoed, jij kijkt dan ook pas een jaar F1

      • + 0
      • 19 aug 2008 - 11:18
      • 2,5 jaar. begon met kijken op de helft van seizoen 2006

        • + 0
        • 19 aug 2008 - 11:56
        • johan

          Posts: 985

          Nog best te weinig dus om te oordelen

          • + 0
          • 19 aug 2008 - 12:05
          • Niet over de laatste 2 jaar. Het gaat om het heden en in het heden is hij niet zo goed in inhalen. Wat ie vroeger heeft gedaan is vroeger en niet nu.

            • + 0
            • 19 aug 2008 - 12:14
        • Jane-Doe

          Posts: 32

          En dan alwetend?

          • + 0
          • 19 aug 2008 - 12:09
        • Iceman90

          Posts: 167

          Dan had je de inhaalaktie op Schumi in Melbourne 2003 moeten zien, of de inhaal aktie op Fisichella in de eerste bocht op Suzuka in 2005 *in de laatste ronde*.

          En zo kan ik nog wel ff doorgaan;)

          • + 0
          • 19 aug 2008 - 12:15
  • johan

    Posts: 985

    Jermaine, wil je dat ik nog serieus ga reageren op je onzin? Of zal ik net als de rest ook maar geen moeite meer doen?

    Ik vergelijk Alonso helemaal niet, jij snapt het niet (wil het niet snappen). Het zijn twee losse zaken.

    btw Kubica schrijft : Sorry maar Johan heeft hier wel een punt (of twee zelfs) Lijkt me niet dat ie het met jou eens is. Maar je zult de zin wel niet begrijpen.

    • + 0
    • 20 aug 2008 - 10:11
    • Oh sorry dan was die te snel gelezen ook.

      Maar je zegt dat alonso opeens geen kampioen meer kan worden dan volgens mij. Maar dat heeft er niks mee te maken. Inhalen en kampioen worden is ook wat anders en jij vergelijkt het en haalt alonso erbij ik niet.

      En het is gewoon onzin wat ik schrijf ik schrijf over wat jij zegt tegen mij daar reageer ik gewoon op. En ik heb zo mijn punten en jij hebt zo je punten maar ik zet wel dingen neer wat feiten zijn.

      (Behalve dat puntje over Kubica.)

      En volgens mij wil jij het niet snappen en het gewoon standaard niet met me eens zijn want ooh zou dat toch zo zijn zeg.

      En je moemt punten op waar ik het niet mee eens ben en daar reageer ik op dit kan dus nooit onzin zijn. Maar een mening. En gewoon iets wat ik vind.

      • + 0
      • 20 aug 2008 - 10:45
      • johan

        Posts: 985

        Het gaat om het principe dat Alonso niet verleerd is om kampioen te worden (komt door zijn auto) En dat Kimi niet verleerd is om in te halen.
        Jij zeurt altijd dat mensen iemand niet moeten beoordelen op 1 race. Jij beoordeelt Kimi zijn inhaalcapaciteteiten op die 2 acties in Australie (terwijl je de rest van de acties van die race mist). De capaciteiten van Massa op die actie in Canada (de rest inhalen ging via de pitstops) en de capaciteiten van Heidfeld op de race in Engeland.
        Daar gaat het om. Jij noemt wel feiten, maar veel te weinig om een mening te vormen over of iemand wel of niet kan inhalen.

        Een mening is idd een mening. Maar als ik vind dat het regent, terwijl de zon schijnt, slaat die mening nergens op.

        • + 0
        • 20 aug 2008 - 11:43
        • nee daar beoordeel ik niet op kijk naar meer. En inhalen is juist wel iets wat je kan verleren als je langer in F1 zit zijn ze minder stampen. (zie het verschil met de jonkies die stampen meer) En massa gewoon omdat hij veel pit heeft zeg maar.

          • + 0
          • 20 aug 2008 - 12:35
          • johan

            Posts: 985

            En heidfeld dan? Zit al sinds 2000 in de F1

            • + 0
            • 20 aug 2008 - 13:06
            • Kubica

              Posts: 5.746

              Tsja da\'s een goeie. En om nou te zeggen dat Heidfeld (uiterlijk) overloopt van vechtlust. Hij heeft (om te zien) voor mij net zo\'n slaapverwekkende uitstraling als Kimi, maar rijden kunnen ze!

              • + 0
              • 20 aug 2008 - 14:08
              • Jep zekers daar zul je mij geen slecht woord over horen zeggen.

                • + 0
                • 20 aug 2008 - 15:23
  • Ja maar ik zei ook niet allemaal:P En Heidfeld vind ik juist 1 van de beste erin. hij vind echt altijd het perfecte moment van inhalen.

    • + 0
    • 20 aug 2008 - 13:56
    • johan

      Posts: 985

      Als jij nu nog 3 goeie voorbeelden van Heidfeld kunt geven uit de tijd dat jij F1 kijkt, zal ik mijn mond verder houden.

      Engeland mag je natuurlijk niet meer noemen, want die hebben we al

      • + 0
      • 20 aug 2008 - 15:28
      • Ok deal! Fuji 07 in de regen haalt hij alonso in.
        2006 monaco echt mooi was die.
        En afgelope jaar nog ergens. weet niet meer precies welke baan...

        • + 0
        • 20 aug 2008 - 17:07
        • johan

          Posts: 985

          Ik zal die laatste voor je invullen kun je je weer concentreren op het verzinnen van nieuwe meningen..

          Bahrein 2007 Heidfeld op Alonso

          • + 0
          • 20 aug 2008 - 19:39
          • Ok hebben we nog sepang he:P heidfeld op alonso en couldhard.

            EN wat aardig dat je me daar de kans voor geeft:P

            • + 0
            • 20 aug 2008 - 21:11
            • Kubica

              Posts: 5.746

              Zo heb je alles op disk of zo? Dacht dat ik redelijk F1 fan ben, maar zoveel details onthoud ik toch niet.

              • + 0
              • 21 aug 2008 - 09:24
              • haha niet allemaal ik kon me bijv de baan niet herinderen waar heidfled alonso inhaalde:P

                Ik heb wel wat races trouwens maar dat is op mijn UPC box.

                • + 0
                • 21 aug 2008 - 09:41
              • Waar ik trouwens 4 races niet op heb staan... jammer:P
                Waaronder sepang:P

                • + 0
                • 21 aug 2008 - 09:41
                • Kubica

                  Posts: 5.746

                  Waar haal je ze vandaan? eoa site of forum?

                  • + 0
                  • 21 aug 2008 - 10:10
                  • Nou ik heb zelf een UPC harddisk box. En daar heb ik ze opgeslagen. Ik kan dan gewoon alles opnemen. En ik betaal dan iets van 8.99 met veel zenders. Dus ja.

                    • + 0
                    • 21 aug 2008 - 10:59
  • germain

    Posts: 1.748

    Ik kijk F1 sinds 2002

    • + 0
    • 20 aug 2008 - 16:24

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar