Michael Schumacher test eind deze maand op Monza
- Gepubliceerd op 06 aug 2008 09:15
-
19
- Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Lewis Hamilton verheugt zich al op een treffen met de Duitse legende. Dat Michael bij Ferrari instapt om te testen is een soort compliment voor McLaren. Het lijkt me cool om op hetzelfde moment als hem op de baan te rijden. Ik zie daar wel een mooie uitdaging in, aldus de huidige leider in het wereldkampioenschap.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.767 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Dat is wel beter. En hamilton blij :P
Misschien kan hij in die korte tijd nog wat vinden. Van mij mag hij wel iets meer testen.
Posts: 626
Ja zo cool om tegen elkaar te testen. Test zeggen zo weinig... hoewel het natuurlijk wel gaaf is om met de grootste (in ieder geval in de cijfers) coureur ever tegelijk op de baan te zijn, snap ik best!
Posts: 3
Nou simpel, Der Michael maakt gehakt van Lewis
Posts: 1.748
Dat denk ik niet maar hij kan Hamilton wel verslaan denk ik
Posts: 7.177
Dat hoeft niet durf te wedden dat ze allebei een ander programam rijden dat is het nadeel van testen, je weet nooit of ze het zelfde programma rijden en of iemand dan sneller is vanwege de brandstof of gewoon op eige energie
Posts: 2.267
en waarom dat??
Posts: 2.267
mijn post sloeg op jurgen....
Posts: 1.966
Toch altijd weer mooi, die man in de wagen...Overigens laat idd Ferrari op momenten dat \"de nood aan de man is\", Schummi testen, dat ziet Hamilton gewoon goed.Nu ga ik iets gewaagds vragen/zeggen...(speculatie)Zou dat een van de redenen kunnen zijn dat men Alonso in 2010 bij Ferrari wil hebben, omdat ze nu een coureur missen (afgezien dan van stand-in Schumacher, die dat niet nog jaren blijft doen denk ik...) die daadwerkelijk een auto en de problemen daarmee kan uitdiepen (en dan heb ik het niet over de RACE kwaliteiten dus van Massa/Raikkonen)??(/speculatie)
Posts: 5.746
Met je speculatie (maar ja dat doen we hier bijna allemaal ;-) ) zou je best wel eens gelijk kunnen hebben. Of moet ik zeggen: Ik speculeer met je mee, hehehe
Posts: 5.746
Zijn Raikkonen, Massa en Luca Badoer (test Marc Gene nog voor Ferrari) niet in staat de auto te verbeteren? Verder denk ik dat Michael er ook nog wel veel plezier in heeft van tijd tot tijd wat rondjes te rijden....
Posts: 626
Of je speculatie waar is weet ik niet, vind het in ieder geval wel een mooie gedachte!
Volgens mij test Marc Gene nogsteeds.... Heb echt werkelijk geen idee hoe de kwaliteiten van Raikonnen, Massa, Gene, Badoer zijn op testgebied.
Ik DENK dat Gene en Bedoer ok zijn om nieuwe onderdelen te testen, of te testen voor duurzaamheid. Als ze echte toppers waren hadden ze wel, langer, ergens een racezitje gekregen.
Raikonnen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij gewoon geen zin heeft om teveel into dat testen te duiken!
Massa, is vooral een doener, dus auto op de baan en gaan!!!
Posts: 5.746
He je hoeft je tegen mij niet in te dekken hoor ;-)
Posts: 2.267
ik vraag me af hoe groot de invloed is van een coureur tijdens het testen. Coureurs zullen heus wel dingen voelen en over bepaalde zaken een mening hebben, maar de telemetrie zegt meer dan een coureur kan zeggen denk ik.
Wel kan een coureur zijn eigen \"ideeen\" hebben over wat ze lekkerder vinden rijden, maar meer ook niet denk ik. Op de fabriek van ferrari (of waar dan ook) blijven ze gewoon doorontwerpen en zoeken naar nieuwe ideeen, denk niet dan een coureur met ideeen komt.
Dan las je laatst ook bij een artikel over mclaren en de haaien vin, ze wonnen wat in de bochten maar verloren weer wat door de wind die de haaienvin ving, en ik denk dat zo\'n beslissing genomen zal worden door de technici
Maar.... ik kan het ook mis hebben hoor
Posts: 5.746
Ik denk dat dat de kracht is van een TEAM. Door goede samenwerking op alle vlakken tot een beter auto komen. Dwz ook goede en nuttige feedback van de coureurs op de ideeen van de technici.
Posts: 2.567
MS vs LH is de vecht van 2005/6 met MS vs FA!
Posts: 181
Ik respecteer MS, maar dat ze hem nu weer laten testen slaat natuurlijk nergens op. Waarom zou MS diegene moeten zijn die feedback over de auto gaat geven? Die staat elke race naast de baan of zit thuis in een comfortable stoel te kijken, het zijn immers FM of KR die uiteindelijk de punten voor het team moeten halen.
Mijn tip aan Ferrari, laat MS voor wat hij is en laat Kimi en of Massa feedback geven. Die feedback is tenminste bruikbaar en zo krijg je een auto waar FM of KR zich prettig in voelen.
Posts: 26
Rafael misschien is het handig om een keer een cursus nederlands te volgen! Bijna elke reactie van jou bevat spel-, schrijf- of grammaticafouten.
Posts: 2.567
Poetje
Ik kom niet uit Nederland maar wel Belgie, soms ik kan niet de Nederlanders verstaan, wat ze zeggen maar wel lezen wat ze schrijven(type)
Posts: 11.414
Het franstalige deel van Belgie dan?