user icon

Damon Hill zet geld op titel voor Raikkonen

  • Gepubliceerd op 05 aug 2008 14:33
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Oud Formule 1-coureur Damon Hill denkt dat Ferrari-coureur Kimi Raikkonen net als vorig jaar in de slotfase van het seizoen de meeste punten gaat scoren. In 2007 maakte de Fin in de laatste twee races zeventien punten achterstand goed en pakte alsnog de wereldtitel. Hill, wereldkampioen van 1996, acht een herhaling van dat scenario niet onmogelijk voor dit jaar.

In de Daily Express zegt de Engelsman: “Het grote gevaar voor Lewis Hamilton is de snelheid van Ferrari. De komende races zijn op Ferrari-territorium. Als je voor de race in Hongarije had gevraagd op wie ik mijn geld zou zetten, dan had ik gezegd Lewis. Nu wil ik me terugtrekken uit die weddenschap. Ferrari is erg sterk, dus gok ik op Kimi Raikkonen.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Paul

    Posts: 626

    Hill is een fijne vent!
    Echter vind ik het dikke onzin dat oud-kampioenen gaan voorspellen wie wereldkampioen wordt. Helemaal als ze om de week gaan switchen...

    • + 0
    • 5 aug 2008 - 14:44
  • Kevin1987

    Posts: 63

    Ik heb ook nog altijd m\'n geld staan op Raikkonen. Dus hoop dat ie gelijk krijgt. Kimi moet alleen z\'n kwalificatie verbeteren en dan is ie niet te stoppen.

    • + 0
    • 5 aug 2008 - 15:08
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Ik vind het ook een beetje raar dat het \"nieuws\" is wie een oud-coureur als kampioen ziet.

    Echter, ik zie McLaren nog steeds de kampioen leveren. Ik denk dat het Hamilton wordt, terwijl ik een hele goede 2e seizoenshelft van Kovalainen ook niet verkeerd zou vinden! McLaren on top :P

    • + 0
    • 5 aug 2008 - 21:06
  • Hebben we Hill weer...wie wordt het..ehhh Massa! neej, doe toch maar Hamilton, nou neej, eeehhh laten we Raikkonen nemen, alhoewel....Oud coureurs weten net zoveel als wij over de einduitslag...., nl. helemaal niets!(Nogmaals; ik heb groot respect voor deze man, maar daar gaat het hier niet om...)

    • + 0
    • 6 aug 2008 - 01:11
  • germain

    Posts: 1.748

    Ik wordt er gek dan staat Massa aan ja Massa wordt kampioen dan staat Lewis aan kop nee ik bedoel toch maar Lewis en staat Kimi aan kop oh toch niet Kimi wordt kampioen.
    Ik blijf gewoon blijf bij Felipe hoe onrealistisch jullie het ook vinden

    • + 0
    • 6 aug 2008 - 09:56
    • Doe helemaal mee... Ik hoop echter wel dat het uiteindelijk tussen massa en hamilton gaat...

      • + 0
      • 6 aug 2008 - 10:19
  • @Jermaine en Germain...Massa maakt ook een goede kans, is helemaal niet onrealistisch hoor...Leuke is (net als vorig jaar) dat het zo dicht bij elkaar ligt, dat bijna alles realistisch lijkt...Daarom moeten o.a. ex-coureurs niet zo hoog van de toren blazen over 1 bepaalde coureur, want een paar gp\'s later moeten ze hun mening weer bijstellen...!

    • + 0
    • 6 aug 2008 - 10:39
    • Eens.

      En danku de meeste rekenen massa al af voordat het zover is. En ik probeer vaak zak duidelijk te maken dat massa gewoon nog een kans heeft.

      Maar ik ben het met je ens of de ex coureurs die hebben een mening klaar staan maar moeten ze dan wel weer snel aanpassen. Afgelope jaar is niet dit jaar dus wie zegt dat bijv. Kimi peens op het einde 20 punten inloopt.... Ik geef hem zelf samen met hamilton en massa een goeie kans.

      Maar dat is allemaal denken en dat zullen we pas weten aan het einde

      • + 0
      • 6 aug 2008 - 11:17
  • Paul

    Posts: 626

    Klopt klopt, ik snap ook niet waarom ze elke keer gaan roepen wie zij denken dat kampioen gaat worden (waarschijnlijk worden ze er om gevraagd, ok). Het heeft zo geen zin, alles zit zo dicht bijelkaar dat het veel te spannend is.

    Alleen denk ik dat BMW is afgehaakt, Kovolainen niet kan aanhaken dus dat het tussen de 2(ja dus ook Masse Jermaine en Germain) Ferrari boys en Hamilton gaat!

    • + 0
    • 6 aug 2008 - 10:46
  • dude

    Posts: 323

    Ik zou nu ook zeggen dat Kimi weer kampioen wordt, en wel om de volgende reden: Hij scoort ook punten in zijn slechtere races. Iedereen knoeit, maar voorlopig beperkt Kimi de schade enigszins door toch nog punten te sprokkelen. Dat was vorig jaar ook de doorslag, die paar slechte races, geen nul score, maar enkele punten.
    Ik denk vooral eigenlijk dat het spannend blijft, maar het nadeel van Ferrari op dit moment is 2 rijders in het driver championship met kansen. Hamilton is gewoon eerste rijder nu, en McLaren zorgt er wel voor dat Heikki Lewis helpt als het hem naar het kampioenschap kan helpen.
    Het blijft vooral spannend.

    • + 0
    • 6 aug 2008 - 11:12
    • germain

      Posts: 1.748

      Kimi rijdt bijna elke race zo hoor du ik weet niet of het nou slecht of goed is.

      • + 0
      • 6 aug 2008 - 22:09

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar