user icon

Gemiste kansen zorgen niet voor onrust bij Raikkonen

  • Gepubliceerd op 31 jul 2008 09:14
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Kimi Raikkonen heeft er alle vertrouwen in dat hij en zijn team komend weekend weer mee kunnen doen voor de overwinning. In de Grand Prix van Duitsland maakte de Fin geen moment aanspraak op de overwinning. In Hongarije wordt alles anders. Raikkonen: “Nu zitten we in een veel betere positie.”

De regerend wereldkampioen vervolgt: “Het is geen geheim dat we niet tevreden zijn met hoe de afgelopen vijf races verliepen. Zelf was ik het meest teleurgesteld over de serie Montreal, Magny-Cours en Silverstone. In die drie wedstrijden had ik een kans om te winnen, maar om verschillende redenen verloor ik steeds. De spanning heeft bij mij nooit een rol gespeeld en dat zal het nu ook niet doen. Ik ga gewoon door met hard werken, zoals ik altijd gedaan heb, en dat zal me uit de mindere periode halen.”

“Het is moeilijk om nu al voorspellingen te doen over wie kampioen wordt. Het verschil tussen de leider en mijn derde plek is slechts zeven punten. En we hebben dit jaar al gezien dat de verhoudingen per race kunnen verschillen. Het heeft geen zin stil te staan bij de gemiste kansen. We kijken vooruit, hebben nog acht races te gaan en aan het eind wordt de rekening gepresenteerd. Op de Hockenheimring na ben ik elke race in de positie geweest om te zegevieren en hopelijk komen de successen snel weer.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Toch heb ik het gevoel dat mclaren zich sneller en beter ontwikkeld dit jaaren daarom zie ik raikonnen nog geen wereldkampioen worden

    • + 0
    • 31 jul 2008 - 09:19
    • Fiorano1

      Posts: 21

      ben ik met je eens!!! alleen jou laatste zin klopt niet he ,= daarom zie ik raikonnen niet WEER wereldkampioen worden . HIJ is de regerend wk.tog hahahaha geintje mot kenne he

      • + 0
      • 31 jul 2008 - 10:54
  • Paul

    Posts: 626

    Gezien de resultaten van Heiki denk ik vooral dat Hamilton zich sterk heeft ontwikkeld de laatste paar races. Of in ieder geval goed in vorm is en geen domme foutjes meer maakt en er niet teveel tegen zit. Heiki is geen gevaar voor Ferrari, daarom verwacht ik ook dat Ferrari de constructeurstitel \'makkelijk\' pakt. Echter de strijd om de coureurstitel zal spannend worden, waarin ik Hamilton de meeste kansen geef, gevolgd door Raikkonen en Massa geef ik eigenlijk geen kans. Hamilton en Raikkonen zijn sterker in het afmaken en het rijden met de druk van moeten presteren!

    • + 0
    • 31 jul 2008 - 09:58
    • we zuleln zien hoe het afloopt. En op het moment geef ik hamilton ook de meeste kans.

      • + 0
      • 31 jul 2008 - 11:04
  • rafael

    Posts: 2.186

    @Paul
    Jermanine, komt over paar minuten JOUW mening reageren,Let mij op...

    • + 0
    • 31 jul 2008 - 10:50
    • Kubica

      Posts: 4.084

      Bingo! 14 minuten...

      • + 0
      • 31 jul 2008 - 11:10
  • germain

    Posts: 1.748

    Ik geef Massa wel een kans voor de titel ik hoop het eigenlijk meer dan ik denk moet ik eerlijk zeggen

    • + 0
    • 31 jul 2008 - 11:32
  • Paul

    Posts: 626

    klopt klopt, maar hij schoot niet in de verdediging voor Massa. Heel netjes... misschien heeft hij geleerd van eerder artikeltjes?!

    • + 0
    • 31 jul 2008 - 11:34
    • germain

      Posts: 1.748

      Hahhaha maar dat ik wel voor hem doen.

      • + 0
      • 31 jul 2008 - 11:44
    • Hahah ik dacht nu gewoon laat maar;) Ik geef massa ook een kans daar niet van haha.

      • + 0
      • 31 jul 2008 - 11:45
  • renzo

    Posts: 929

    Om eerlijk te zijn vind ik Massa de laatste races sterker opereren dan Raikonen, Massa is consequent sneller, vooral in de trainingen dus puur statistisch gezien geef ik op dit moment Massa de grootste kans. Maar we zijn net over de helft van het seizoen en ook Hamilton gaat tegenslagen krijgen en ik denk dat juist het koelere karakter van Kimi hem toch weer de betere Ferrari coureur laat worden na 18 races.

    • + 0
    • 31 jul 2008 - 12:12
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Geen idee waar het de afgelopen 2 races aan snelheid ontbrak, maar ik ben overtuigd dat in potentie de F2008 kampioenswaardig (of dit nu Kimi of Massa is, maakt mij niet zoveel uit) is!

    • + 0
    • 31 jul 2008 - 12:23
  • omdat hamilton nu 2 races goed heeft gereden wil dat niet gelijk zeggen dat ie ook de betere is.. je ziet gewoon heel goed dat een cirquit ook veel uitmaakt.. want ferrari is sneller op de banen waar mc laren dat niet is.. en anders om.. de strijd zal gaan tussen hamilton en raikonen waarbij ik raikonen meer kans geef. is gewoon beter als hamilton.. die 2 kunnen voor leuk spectakel zorgen hopelijk doen ze dat ook

    • + 0
    • 31 jul 2008 - 19:39
    • \"waarbij ik raikonen meer kans geef. is gewoon beter als hamilton.\" ... Ten eerste, leer \'raikonen\' eens schrijven ;)

      Ik zie niet in statistieken dat Kimi beter is dan Lewis, integendeel zelfs ... Kimi is een goed coureur, maar overtuigd mij er op dit moment echt niet van dan hij beter / constanter is dan Lewis / Massa / Kubica of zelfs Alonso. In een Ferrari is iedereen \'goed\', maar of ik Kimi dit jaar al uitzonderlijk goede dingen heb zien doen? Nope, helemaal niet zelfs.

      • + 0
      • 1 aug 2008 - 11:58

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar