David Coulthard mogelijk naar BBC als commentator
- Gepubliceerd op 27 jul 2008 13:12
-
8
- Door: Dennis Roke
De rechten van de Formule 1 gaan volgend seizoen van ITV terug naar de BBC. Zodoende is BBC hard op zoek naar personeel voor de uitzendingen. De zender heeft al enkele namen genoemd, maar Coulthard zou eventueel een rol kunnen invullen als derde commentator. Dit wordt vaak door de BBC gedaan bij grote evenementen als Wimbledon en zou voor Coulthard goed te combineren zijn met zijn functie bij Red Bull Racing.
Coulthard: "De Formule 1 heeft mensen met een mening nodig in het commentaar tijdens de races. Ook het feit dat ik recent nog Formule 1 gereden heb, zal een positieve invloed hebben op de uitzendingen van de BBC."
David Coulthard rijdt begin november zijn laatste Grand Prix voor Red Bull Racing.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.726 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 320
Leuk! Dan kunnen we straks allemaal, vanuit de luie stoel, naar de BBC switchen en dan zonder reclames en met prachtige commentatoren naar een heerlijk F1 seizoen kijken.
Posts: 6
Idd leuk! Toch nog een reden om uit te kijken naar het pensioen van David Coulthard.
Posts: 11.414
Ja dat werd wel weer eens een keer tijd.
Ik heb nog nooit een commentator zo langzaam de sport zien leren kennen als Olav Mol. Had hij een term gehoord dan bleef hij het hele weekend die term uitleggen. Als een klein kind die net leert lezen en dan alle reclame borden gaat voorlezen.
Dat leergedoe hebben we nu wel gehad, maar toch. Al die nutteloze voorspellingen die nooit uitkomen en die bespottelijke vertraging van 2 seconden waardoor hij al iets roept voordat de coureur over de finish is, blijven irritant.
Ik heb een tijdje van de Formule 1 op Canal+ (of was het toen nog Filmnet?) mogen genieten. Jan Lammers deed het fantastische commentaar (die man weet tenminste wat er speelt bij die jongens en ziet ook echt wat er gebeurt). Waanzinnig mooi beeld met geweldige camera\'s en ook de keuze voor een on-board camera zender. Echt fantastisch.
Posts: 7.177
MMM maar hij geeft wel beter commentaar dan de meeste doen. (nederlandse) De andere hebben helemaal geen enregie in de stem en daar gaat het om. Ik zag een keer moto GP en die gast heel sloom en saai
Posts: 11.414
Ja hij geeft inderdaad wel \"gezellig\" commentaar.
Maar dan nog, ik kan me niet voorstellen dat er mensen zitten te wachten op zijn pitstop voorspellingen: \"Het zou kunnen dat ze 2 stops doen, maar 3 is ook mogelijk en zelf 1 stop zou kunnen.\"
Overigens was de verslaggeving van Eurosport ook een stuk beter totdat RTL de rechten kreeg en Eurosport het kwijt raakte. Op Eurosport lieten ze gewoon alle trainingen zien en hadden ze mooie beelden van de auto\'s in de pitbox. Dat laatste is RTL gelukkig later ook gaan doen, maar dat zie ik nu eigenlijk nooit meer omdat ze alles verpakt hebben in die studio onzin met herhalingen en nutteloos tafel gebabbelen + prijsvragen.
Posts: 7.177
ja daar ben ik het ook mee eens en ze hebben het over andere sporten dat slaat nergens op. Het gaat over F1 hou het daar dan ook bij en niet bij allemaal andere rare dingen. Daar wil je niet een uur vol van zien.
Posts: 47
Ja net als afgelopen keer met die Red Bull Air Race. Wtf boeit dat als je Formule 1 wilt gaan kijken. Dan ga je maar na de F1 kijken.
Posts: 7.177
Hahah jep weba010... ik dacht echt wat mnoet ik hier mee. Ik kijk alleen eigenlijk DTM en F1 (DTM ook alleen omdat daar een holalnder in rijd.) Voor de rest hebben ze altijd wel een andere sport erbij en laten ons dan een uur wachten waarvan een half uur niks is en niks met F1 te maken heeft.