David Coulthard mogelijk naar BBC als commentator

  • Gepubliceerd op 27 jul 2008 13:12
  • 8
  • Door: Dennis Roke
David Coulthard denk toch na over een rol als commentator bij de BBC. Dat heeft de Schot toegegeven in een interview.

De rechten van de Formule 1 gaan volgend seizoen van ITV terug naar de BBC. Zodoende is BBC hard op zoek naar personeel voor de uitzendingen. De zender heeft al enkele namen genoemd, maar Coulthard zou eventueel een rol kunnen invullen als derde commentator. Dit wordt vaak door de BBC gedaan bij grote evenementen als Wimbledon en zou voor Coulthard goed te combineren zijn met zijn functie bij Red Bull Racing.

Coulthard: "De Formule 1 heeft mensen met een mening nodig in het commentaar tijdens de races. Ook het feit dat ik recent nog Formule 1 gereden heb, zal een positieve invloed hebben op de uitzendingen van de BBC."

David Coulthard rijdt begin november zijn laatste Grand Prix voor Red Bull Racing.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Leuk! Dan kunnen we straks allemaal, vanuit de luie stoel, naar de BBC switchen en dan zonder reclames en met prachtige commentatoren naar een heerlijk F1 seizoen kijken.

    • + 0
    • 27 jul 2008 - 18:31
  • Karlijn

    Posts: 6

    Idd leuk! Toch nog een reden om uit te kijken naar het pensioen van David Coulthard.

    • + 0
    • 27 jul 2008 - 23:08
  • Ja dat werd wel weer eens een keer tijd.

    Ik heb nog nooit een commentator zo langzaam de sport zien leren kennen als Olav Mol. Had hij een term gehoord dan bleef hij het hele weekend die term uitleggen. Als een klein kind die net leert lezen en dan alle reclame borden gaat voorlezen.

    Dat leergedoe hebben we nu wel gehad, maar toch. Al die nutteloze voorspellingen die nooit uitkomen en die bespottelijke vertraging van 2 seconden waardoor hij al iets roept voordat de coureur over de finish is, blijven irritant.

    Ik heb een tijdje van de Formule 1 op Canal+ (of was het toen nog Filmnet?) mogen genieten. Jan Lammers deed het fantastische commentaar (die man weet tenminste wat er speelt bij die jongens en ziet ook echt wat er gebeurt). Waanzinnig mooi beeld met geweldige camera\'s en ook de keuze voor een on-board camera zender. Echt fantastisch.

    • + 0
    • 27 jul 2008 - 23:25
    • MMM maar hij geeft wel beter commentaar dan de meeste doen. (nederlandse) De andere hebben helemaal geen enregie in de stem en daar gaat het om. Ik zag een keer moto GP en die gast heel sloom en saai

      • + 0
      • 28 jul 2008 - 06:16
  • Ja hij geeft inderdaad wel \"gezellig\" commentaar.

    Maar dan nog, ik kan me niet voorstellen dat er mensen zitten te wachten op zijn pitstop voorspellingen: \"Het zou kunnen dat ze 2 stops doen, maar 3 is ook mogelijk en zelf 1 stop zou kunnen.\"

    Overigens was de verslaggeving van Eurosport ook een stuk beter totdat RTL de rechten kreeg en Eurosport het kwijt raakte. Op Eurosport lieten ze gewoon alle trainingen zien en hadden ze mooie beelden van de auto\'s in de pitbox. Dat laatste is RTL gelukkig later ook gaan doen, maar dat zie ik nu eigenlijk nooit meer omdat ze alles verpakt hebben in die studio onzin met herhalingen en nutteloos tafel gebabbelen + prijsvragen.

    • + 0
    • 28 jul 2008 - 11:15
  • ja daar ben ik het ook mee eens en ze hebben het over andere sporten dat slaat nergens op. Het gaat over F1 hou het daar dan ook bij en niet bij allemaal andere rare dingen. Daar wil je niet een uur vol van zien.

    • + 0
    • 28 jul 2008 - 11:55
    • weba010

      Posts: 47

      Ja net als afgelopen keer met die Red Bull Air Race. Wtf boeit dat als je Formule 1 wilt gaan kijken. Dan ga je maar na de F1 kijken.

      • + 0
      • 28 jul 2008 - 15:33
  • Hahah jep weba010... ik dacht echt wat mnoet ik hier mee. Ik kijk alleen eigenlijk DTM en F1 (DTM ook alleen omdat daar een holalnder in rijd.) Voor de rest hebben ze altijd wel een andere sport erbij en laten ons dan een uur wachten waarvan een half uur niks is en niks met F1 te maken heeft.

    • + 0
    • 28 jul 2008 - 16:48

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar