Podiumplek krikt moraal bij Renault op

De onverwachtse tweede plek van Nelson Piquet jr in de Grand Prix van Duitsland heeft zijn team Renault veel goed gedaan. De moraal is enorm toegenomen na de race op de Hockenheimring, zo laat race-engineer Alan Permane weten. “Dat kan je wel zeggen, ja. Zeker met de nieuwe onderdelen voor Hongarije in het vooruitzicht is de sfeer goed.”

Hij vervolgt: “Daarna hebben we nog een nieuw aerodynamisch pakket voor de race op Monza en een nieuwe voorvleugel voor Singapore. We blijven vechten en dit resultaat draagt daar zeker aan bij. Het is een beloning voor iedereen in de fabrieken in Enstone en Viry. We hebben er hard voor gewerkt. Ook Nelson krijgt hier veel vertrouwen door en dat moet hem helpen in de volgende kwalificatie. Hij heeft net zo hard gewerkt en verdiende daarom dit topresultaat.”

Renault wil graag vierde worden in het constructeurkampioenschap en daar is het na zondag nog slechts twee punten van verwijderd. Permane: “Dankzij de podiumplek staan we nu dicht bij die vierde positie. Als we tot het einde van het seizoen met twee auto’s in de punten kunnen eindigen, dan brengen we deze missie zonder al te veel moeite tot een goed einde.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Hmmmmm, waarom staan Alonso en Briatore niet op die foto!!?? Is het misschiem omdat Briatore troetelkind geen tweede is geworden en daarom is weggebleven.

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 11:38
    • Paul

      Posts: 626

      je kan zo de pers in, zoeken naar dingen die er waarschijnlijk niet zijn!!!

      • + 0
      • 22 jul 2008 - 12:07
      • Heeft niets met zoeken naar dingen die er waarschijnlijk niet zijn te maken! Het is toch frappant dat de teambaas en de eerste rijder niet op de foto staan en dat terwijl een van zijn rijders, al dan niet met geluk, op de tweede plaats wist te eindigen. Ze laten beide zien hoe onsportief ze zijn! Hij zat zeker Alonso in de wc te troosten dat niet hij, maar Piquet op het podium wist te belanden.

        • + 0
        • 22 jul 2008 - 13:47
    • Alonso staat er wel op. Hij houdt het bord vast...
      En Flavio is moelijk te zien omdat Nelson op zijn schouders zit! hahaha.
      Denk dat de foto genomen werd terwijl Flavio hard achter Alonso aanrende die gilde dat hij naar STR zou gaan tenzij die Piquet de rest van het seizoen op 1 stoppers weg moet.

      • + 0
      • 22 jul 2008 - 13:12
  • ....

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 11:48
  • Gelijk verwachtigen... ja wat moet je hier van denken. Ze zetten 1 goeie stap met geluk en denken gelijk vaker hoog te komen.

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 12:49
    • renzo

      Posts: 932

      Rare uitspraak, met geluk 1 goede stap ? Ik geloof dat Renault duidelijk goede stappen voorwaarts heeft gemaakt. In Australie waren alleen Forca India,Super Aguru en Toro Rosso slechter. Nu staan ze op gelijke voet met Red Bull, Toyota en zijn ze beter dan Williams. Dat is geen geluk maar hard werken denk ik. De podiumplek van Piquet was deels geluk, maar wel verdient want Renault heeft eerdere punten door pech laten liggen. Hun doel is een 4e plaats bij de teams, en vaker in punten finischen is een reeel doel.

      • + 0
      • 22 jul 2008 - 13:12
      • Ja ze hebebn een stap gemaakt maar kom op dit was puur geluk dat hij zo terecht kwam. Laten we daar even eerlijk over zijn. Het zit niet gewoon in de wagen om 2e te worden dus het is geluk.

        Ja ze staan gelijk met die teams ongeveer. Maar die komen ook met geluk op een podium. Bijv. kimi ging niet zo lkkr kubica ook niet echt. Als die goed gingen dan was het anders gekomen waarschijnlijk. Ook was de 2e stont van massa langzaam. Omdat zijn remmen problemen hadden. Daardoor kon massa hem niet inhalen. Dus het is gewoon een mazzel grote mazzel voor hun

        • + 0
        • 22 jul 2008 - 14:11
        • renzo

          Posts: 932

          Dat Glock crashte op het moment dat Piquet binnen kwam dat was het geluks moment maar wat Piquet daarna liet zien absoluut niet. Piquet reed super na de crash, de BWM\'s Ferrari\'s en Heikki waren trager. Dus heeft Piquet goed gereden en verdient 2e geworden. Dus als Massa problemen heeft met zijn remmen is dat mazzel ? Nee dat is autosport en heeft niks met Mazzel te maken. Mazzel is wat Hamilton in Monaco had, de vangrail net aanraken en geen schade oplopen, in de uitloopronde een lekke band krijgen dat is mazzel. Piquet heeft zeer sterke race gereden na de het incident.

          • + 0
          • 22 jul 2008 - 15:53
          • nee dat is ook waar. Maar hij was niet 2 geworden als hij gewoon de normale positie stond. Dat is mijn punt dit is grotendeels geluk geweest veel geluk... Sure ben het eens hij heeft zeker goed gereden ;) Ik val hem niet aan. Alleen is het gewoon een groot geluk voor hem en zijn team geweest

            • + 0
            • 22 jul 2008 - 18:00
  • Tuurlijk is het geluk. Geluk hoort er bij. Kijk maar naar 2005 en 2006.

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 15:22
  • rafael

    Posts: 2.567

    wat heet geluk: heeft wel de ferrari\'s en bmw\'\'s gepakt.

    • + 0
    • 22 jul 2008 - 18:01
    • Kubica

      Posts: 5.746

      Ja met het geluk van e safetycar situatie

      • + 0
      • 23 jul 2008 - 08:59
  • germain

    Posts: 1.748

    Mooi man van Piquet die Massa er gewoon uit reed.
    Blij was ik niet maar omdat Massa zo sportief was tegen Piquet en Hamilton (volgens mij is piquet een goede vriend van hem)
    dacht ik daar kan Alonso nog wat van leren

    • + 0
    • 23 jul 2008 - 09:13
  • Jep Germain dat is ie. En landgenoot. En idd maar maas lijkt de laatste tijd ook meer gelukkig zeg maar. soms kwam hij nogal mm over maar nu gewoon goed gedaan jongen enz.

    • + 0
    • 23 jul 2008 - 09:56

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar