Podiumplek krikt moraal bij Renault op
- Gepubliceerd op 22 jul 2008 10:02
-
15
- Door: Rob Veenstra
Hij vervolgt: Daarna hebben we nog een nieuw aerodynamisch pakket voor de race op Monza en een nieuwe voorvleugel voor Singapore. We blijven vechten en dit resultaat draagt daar zeker aan bij. Het is een beloning voor iedereen in de fabrieken in Enstone en Viry. We hebben er hard voor gewerkt. Ook Nelson krijgt hier veel vertrouwen door en dat moet hem helpen in de volgende kwalificatie. Hij heeft net zo hard gewerkt en verdiende daarom dit topresultaat.
Renault wil graag vierde worden in het constructeurkampioenschap en daar is het na zondag nog slechts twee punten van verwijderd. Permane: Dankzij de podiumplek staan we nu dicht bij die vierde positie. Als we tot het einde van het seizoen met twee autos in de punten kunnen eindigen, dan brengen we deze missie zonder al te veel moeite tot een goed einde.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 312
Hmmmmm, waarom staan Alonso en Briatore niet op die foto!!?? Is het misschiem omdat Briatore troetelkind geen tweede is geworden en daarom is weggebleven.
Posts: 626
je kan zo de pers in, zoeken naar dingen die er waarschijnlijk niet zijn!!!
Posts: 312
Heeft niets met zoeken naar dingen die er waarschijnlijk niet zijn te maken! Het is toch frappant dat de teambaas en de eerste rijder niet op de foto staan en dat terwijl een van zijn rijders, al dan niet met geluk, op de tweede plaats wist te eindigen. Ze laten beide zien hoe onsportief ze zijn! Hij zat zeker Alonso in de wc te troosten dat niet hij, maar Piquet op het podium wist te belanden.
Posts: 320
Alonso staat er wel op. Hij houdt het bord vast...
En Flavio is moelijk te zien omdat Nelson op zijn schouders zit! hahaha.
Denk dat de foto genomen werd terwijl Flavio hard achter Alonso aanrende die gilde dat hij naar STR zou gaan tenzij die Piquet de rest van het seizoen op 1 stoppers weg moet.
Posts: 7.177
....
Posts: 7.177
Gelijk verwachtigen... ja wat moet je hier van denken. Ze zetten 1 goeie stap met geluk en denken gelijk vaker hoog te komen.
Posts: 932
Rare uitspraak, met geluk 1 goede stap ? Ik geloof dat Renault duidelijk goede stappen voorwaarts heeft gemaakt. In Australie waren alleen Forca India,Super Aguru en Toro Rosso slechter. Nu staan ze op gelijke voet met Red Bull, Toyota en zijn ze beter dan Williams. Dat is geen geluk maar hard werken denk ik. De podiumplek van Piquet was deels geluk, maar wel verdient want Renault heeft eerdere punten door pech laten liggen. Hun doel is een 4e plaats bij de teams, en vaker in punten finischen is een reeel doel.
Posts: 7.177
Ja ze hebebn een stap gemaakt maar kom op dit was puur geluk dat hij zo terecht kwam. Laten we daar even eerlijk over zijn. Het zit niet gewoon in de wagen om 2e te worden dus het is geluk.
Ja ze staan gelijk met die teams ongeveer. Maar die komen ook met geluk op een podium. Bijv. kimi ging niet zo lkkr kubica ook niet echt. Als die goed gingen dan was het anders gekomen waarschijnlijk. Ook was de 2e stont van massa langzaam. Omdat zijn remmen problemen hadden. Daardoor kon massa hem niet inhalen. Dus het is gewoon een mazzel grote mazzel voor hun
Posts: 932
Dat Glock crashte op het moment dat Piquet binnen kwam dat was het geluks moment maar wat Piquet daarna liet zien absoluut niet. Piquet reed super na de crash, de BWM\'s Ferrari\'s en Heikki waren trager. Dus heeft Piquet goed gereden en verdient 2e geworden. Dus als Massa problemen heeft met zijn remmen is dat mazzel ? Nee dat is autosport en heeft niks met Mazzel te maken. Mazzel is wat Hamilton in Monaco had, de vangrail net aanraken en geen schade oplopen, in de uitloopronde een lekke band krijgen dat is mazzel. Piquet heeft zeer sterke race gereden na de het incident.
Posts: 7.177
nee dat is ook waar. Maar hij was niet 2 geworden als hij gewoon de normale positie stond. Dat is mijn punt dit is grotendeels geluk geweest veel geluk... Sure ben het eens hij heeft zeker goed gereden ;) Ik val hem niet aan. Alleen is het gewoon een groot geluk voor hem en zijn team geweest
Posts: 859
Tuurlijk is het geluk. Geluk hoort er bij. Kijk maar naar 2005 en 2006.
Posts: 2.567
wat heet geluk: heeft wel de ferrari\'s en bmw\'\'s gepakt.
Posts: 5.746
Ja met het geluk van e safetycar situatie
Posts: 1.748
Mooi man van Piquet die Massa er gewoon uit reed.
Blij was ik niet maar omdat Massa zo sportief was tegen Piquet en Hamilton (volgens mij is piquet een goede vriend van hem)
dacht ik daar kan Alonso nog wat van leren
Posts: 7.177
Jep Germain dat is ie. En landgenoot. En idd maar maas lijkt de laatste tijd ook meer gelukkig zeg maar. soms kwam hij nogal mm over maar nu gewoon goed gedaan jongen enz.