Podiumplek krikt moraal bij Renault op
- Gepubliceerd op 22 jul 2008 10:02
-
15
- Door: Rob Veenstra
Hij vervolgt: Daarna hebben we nog een nieuw aerodynamisch pakket voor de race op Monza en een nieuwe voorvleugel voor Singapore. We blijven vechten en dit resultaat draagt daar zeker aan bij. Het is een beloning voor iedereen in de fabrieken in Enstone en Viry. We hebben er hard voor gewerkt. Ook Nelson krijgt hier veel vertrouwen door en dat moet hem helpen in de volgende kwalificatie. Hij heeft net zo hard gewerkt en verdiende daarom dit topresultaat.
Renault wil graag vierde worden in het constructeurkampioenschap en daar is het na zondag nog slechts twee punten van verwijderd. Permane: Dankzij de podiumplek staan we nu dicht bij die vierde positie. Als we tot het einde van het seizoen met twee autos in de punten kunnen eindigen, dan brengen we deze missie zonder al te veel moeite tot een goed einde.
Trending nieuws
-
Audi laat Alpine-reserve eerste training rijden in Barcelona
Het team van Audi laat Alpine-reservecoureur Paul Aron aankomend weekend de eerste vrije training in Barcelona. De Du...
10 jun 2026 14:09 -
Rol van Albon bij Williams lijkt uitgespeeld: Meerdere teams in gesprek met Britse Thai
Alexander Albon is mogelijk aan zijn laatste seizoen bezig bij Williams. De Britse Thai zou volgens meerdere geluiden...
10 jun 2026 14:46 -
Antonelli vreesde Verstappen: "Mercedes wilde mij naar Williams of Alpine sturen"
Kimi Antonelli heeft onthuld dat hij tijdens zijn eerste seizoen bij Mercedes serieus vreesde voor zijn toekomst in d...
10 jun 2026 16:46 -
Belgisch Viaplay-alternatief vooralsnog niet geblokkeerd
Viaplay stond afgelopen week in het middelpunt van de aandacht nadat duidelijk werd dat RTL Duitsland werd geblokkeer...
10 jun 2026 16:09 -
Hamilton voorbij aan Russell in WK-stand: "Maar Mercedes verslaan wordt moeilijk"
Lewis Hamilton heeft na de Grand Prix van Monaco een opvallende mijlpaal bereikt. Dankzij zijn tweede plaats in het p...
10 jun 2026 15:24
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (15)
Login om te reagerenmaestrocan
Posts: 312
Hmmmmm, waarom staan Alonso en Briatore niet op die foto!!?? Is het misschiem omdat Briatore troetelkind geen tweede is geworden en daarom is weggebleven.
Paul
Posts: 626
je kan zo de pers in, zoeken naar dingen die er waarschijnlijk niet zijn!!!
baron van kerpen
Posts: 320
Alonso staat er wel op. Hij houdt het bord vast...
En Flavio is moelijk te zien omdat Nelson op zijn schouders zit! hahaha.
Denk dat de foto genomen werd terwijl Flavio hard achter Alonso aanrende die gilde dat hij naar STR zou gaan tenzij die Piquet de rest van het seizoen op 1 stoppers weg moet.
Jermaine
Posts: 7.177
....
Jermaine
Posts: 7.177
Gelijk verwachtigen... ja wat moet je hier van denken. Ze zetten 1 goeie stap met geluk en denken gelijk vaker hoog te komen.
renzo
Posts: 932
Rare uitspraak, met geluk 1 goede stap ? Ik geloof dat Renault duidelijk goede stappen voorwaarts heeft gemaakt. In Australie waren alleen Forca India,Super Aguru en Toro Rosso slechter. Nu staan ze op gelijke voet met Red Bull, Toyota en zijn ze beter dan Williams. Dat is geen geluk maar hard werken denk ik. De podiumplek van Piquet was deels geluk, maar wel verdient want Renault heeft eerdere punten door pech laten liggen. Hun doel is een 4e plaats bij de teams, en vaker in punten finischen is een reeel doel.
kombatunit
Posts: 859
Tuurlijk is het geluk. Geluk hoort er bij. Kijk maar naar 2005 en 2006.
rafael
Posts: 2.567
wat heet geluk: heeft wel de ferrari\'s en bmw\'\'s gepakt.
Kubica
Posts: 5.743
Ja met het geluk van e safetycar situatie
germain
Posts: 1.748
Mooi man van Piquet die Massa er gewoon uit reed.
Blij was ik niet maar omdat Massa zo sportief was tegen Piquet en Hamilton (volgens mij is piquet een goede vriend van hem)
dacht ik daar kan Alonso nog wat van leren
Jermaine
Posts: 7.177
Jep Germain dat is ie. En landgenoot. En idd maar maas lijkt de laatste tijd ook meer gelukkig zeg maar. soms kwam hij nogal mm over maar nu gewoon goed gedaan jongen enz.