Raikkonen hoopt op warm weekeinde in Hockenheim
- Gepubliceerd op 15 jul 2008 20:01
-
15
- Door: Dennis Roke
Hoewel er dit weekeinde regenbuien voorspelt worden in Hockenheim, hoopt Raikkonen dus op warm weer. "Ik hoop op hoge temperaturen voor het raceweekeinde, maar dat zit in Hockenheim meestal wel goed. Onze auto heeft weinig last van bandenslijtage, dus wat dat betreft ziet het er goed uit. Inhalen is zoals altijd erg moeilijk, maar een mindere kwalificatie is hier niet zo'n ramp als op andere circuits. Toch start ik het liefst op de eerste rij, dat maakt de race een behoorlijk stuk makkelijker."
Ondanks alle pech van afgelopen races blijft de Fin positief over zijn titelkansen. "Ik heb altijd gezegd dat het kampioenschap een onzekere factor zal zijn gedurende het seizoen. Ik had de afgelopen drie races de mogelijkheid om te winnen, maar dat is niet gelukt. Dat hoort bij het racen. Ik weet zeker dat ik zeer binnenkort weer zal winnen. Net als vorig jaar is ieder punt belangrijk. De huidige situatie met drie coureurs aan kop is erg interessant."
Ook kijkt de wereldkampioen nog even terug op zijn test afgelopen week. "Het testen ging erg goed. We hebben een aantal nieuwe onderdelen getest en de balans was erg goed. Ik weet zeker dat we komend weekeinde erg competitief zullen zijn."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 442
Ik hoop op regen. Dan kunnen we de ferrari\'s weer eens zien klungelen.
Posts: 214
jaa dat hoop ik ook, wat dat betreft zijn de weersvoorspellingen goed!
Posts: 141
Bang voor het regent???
Posts: 2.250
Ik hoop op droog. Dan kunnen we de Ferrari\'s weer eens zien schitteren.
Posts: 7.177
is toch erg dat we hier allemaal weten als het gaat regen dat ze bijna niks van gaan bakken... Betekent echt dat ze snel wat moeten doen
Posts: 848
Nou, wat betreft die regen ben ik nog niet zo zeker. Momenteel is de voorspelling \"Pleasant with times of sun and clouds\"
Overigens mooi te horen dat men hier inmiddels enkel gebaseerd op het weer tijdens de race voorspellingen over de uitslag denkt te kunnen maken. ;o)
Posts: 320
En dat terwijl Ferrari in de Schumi jaren een regenspecialist was. Alleen de Michelin/Renault combi was sterker in de regen.
Dan is er toch wel het een en ander vergooid de afgelopen 25 races want Ferrari coureurs die bang zijn voor de regen omdat ze al weten hoe het afloopt is lang niet meer voorgekomen.
Come back Michael, bring back the light!
Posts: 626
Niet alleen Schumacher, hoewel die echt op geniale manier door de regen rijdt, maar ook zeer Ross Brawn was erg belangrijk in dat Ferrari zo goed was in de regen. Zie bijvoorbeeld Silverstone, zie je aan hoe belangrijk de mannen op de muur zijn, Honda met Barichello.
Posts: 848
Nee, in de tijd dat Schumi met kop en schouders boven de rest uitstak, riep men altijd heel hard dat dit niet verwonderlijk was omdat hij ook in de beste auto rondreed ...
Nu weten we wel anders: Ferrari is nog steeds een van de top teams, maar echt overheersen kan het blijkbaar niet.
Posts: 859
Kimi was gewoon snel op Silverstone in de regen sneller dan Hamilton misschien wel. Maar door die pitstop ging het fout. Wil niet zeggen dat Kimi niet in de regen kan rijden.
Posts: 626
Zegt ook niemand. Alleen Ferrari zakt keer op keer dat het regent tactisch volledig door het ijs. Hoewel Massa wel bijzonder veel te verwijten viel op Silverstone!
Posts: 1.748
je bedoelt wil niet zeggen dat Ferrai niet in de regen kan rijden kijk maar naar Massa Monaco Raikkonen Silverstone. Dat zegt genoeg dat Ferrari zeker weten in de regen kan winnen in Hockenheim geldt dat zowel voor Raikkonen en Massa (ga hem niet gelijk afkraken nu ik dit gezegd heb)
Posts: 11.414
Wat met Massa op Monaco? Hij verloor zijn pole position en zelfs de tweede plek (tot tweemaal toe) aan zo\'n beetje de enige twee auto\'s nog op de baan.
Posts: 7.177
Wie verloor zijn pole en 2e plek? Kimi?
Ik weet niet waar je op reageert, maar als het over Kimi gaat, zegt Germain dus hetzelfde. Massa ging aardig op monaco en kimi daar slecht. En andersom op silverstone. In ieder geval: Ferrari bakt er niks van meestal als het om dingen anders gaan dan ze plannen.
Posts: 2
Als je nog limited edition puma schoenen van raikkonen wilt, moet je ff op marktplaats kijken....