Fotograaf boos na duw van Raikkonen
- Gepubliceerd op 09 jul 2008 10:03
-
32
- Door: Rob Veenstra
Naar aanleiding van het incident tussen Kimi Raikkonen en Paul-Henri Cahier op de startopstelling voor de Britse Grand Prix, waarbij de Finse coureur onze fotograaf aanviel, wilden we het een en ander verduidelijken. Er was geen contact tussen de twee mannen voor de duw en Paul-Henri stond ook niet op het materiaal van Kimi. De afstand waarvan Paul-Henri fotos maakte was niet te dichtbij, maar standaard.
De fotografen die werkzaam zijn bij de Grands Prix zijn allemaal professionals, geaccrediteerd door de internationale autosportbond FIA. De vele fotografen die naast Paul-Henri stonden bewijzen dat er niets mis was met wat onze fotograaf deed.
Paul-Henri is bijna veertig jaar actief als Formule 1-fotograaf en is bij veel grote kampioenen in de buurt geweest, maar hij is nog nooit zo onbeleefd behandeld. Het is begrijpelijk dat rijders soms wat geïrriteerd raken, maar Kimi heeft nooit op een verbale manier laten weten dat iets hem niet zinde. Paul-Henri is niet gewond en hij is niet van plan om stappen te nemen tegen de coureur, maar hij betreurt de arrogantie waarmee Kimi iemand die gewoon zijn werk doet, behandelt, zo staat op de website van The Cahier Archive.
Trending nieuws
-
McLaren introduceert eigen macarena-vleugel in Oostenrijk
Het team van McLaren lijkt aankomend weekend in Oostenrijk voor het eerst met een eigen macarena-vleugel te gaan rijd...
24 jun 2026 09:26 -
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 1.748
Kimi niet doen gewoon met racen bezighouden jongeman
Posts: 7.177
ok niet verwacht. Ik vind dit jaar trouwens al dat hij iets minde de \"iceman\" is zoals bijv melbourne hij leek daar zich veel meer druk te maken.... zou het komen omdat hij het gevoel heeft dat hij zijn titel moet verdedigen.. en zich misschien een beetje druk maakt ofzo..
Posts: 7.177
Zag net de video. Maar ik vind wel dat die fotograaf heel erg dichtbij was... alleen om hem om te duwen mm...
Posts: 368
Kan het me niet voorstellen, zijn er foto\'s van? ;-p
Posts: 848
... gelukkig hebben wij Frits van Eldijk ;o)
Posts: 234
Zie ook dit filmpje www.youtube.com/watch?v=XGCJMdUwOaE
Posts: 985
Frits wie? Zijn achternaam is net zoals zijn omvang :-P
En die fotograaf moet niet zo zeuren, als je geen stappen onderneemt, moet je ook niet zo\'n kinderachtig persbericht de deur uit doen. Gewoon even met Kimi (zijn zijn manager) gaan praten en dan kan je daarna alsnog een persbericht uitbrengen.
Posts: 985
Hij stond trouwens wel helemaal vooraan in het rijtje met fotografen, 20cm van kimi\'s neus. Dat is wel vrij irritant, haha.
Posts: 932
Te dichtbij ??
Kimi was te impulsief en dit was niet nodig, compleet overbodige reactie van Raikonen. Je bent F1 coureur en dan weet je dat in de schijnwerpers staat helemaal tijdens een GP weekend. Die man doet zijn werk net als Kimi.
Posts: 167
Ze hebben als donders goed gezegd dat Kimi een hekel heeft aan de media en de andere rompslomp. laat hem gewoon met rust..
Posts: 7.177
klopt maar dat is wel iets wat erbij hoort ik vind wel dat er ook een beetje een limiet moet zijn.....
Posts: 167
Ja dat kan wel zo zijn, maar hij vraag er zelf om, denk jij dat bijv een Alonso of een Massa dit niet zou doen?
Posts: 7.177
oooh zou best kunnen je hoort mij ook niet zeggen van niet.
Posts: 178
Als hij met rust gelaten wil worden had hij een andere sport moeten kiezen. Dit is die arrogantie van Raikkonen weer, zo heeft hij al vaker een marshalls ondersteboven geduwd die hem gewoon wou helpen.
Posts: 358
Kom... dit is geen gedrag voor een wereldkampioen, en ook al ben je geen wereldkampioen...je bent een F1 pilot je moet je schamen om je zo kinderachtig te gedragen. Wat is dit nou voor een instelling \"Ik haat de pers\"...dit is nou eenmaal wat je doet, je zit in de Formule 1 en je bent Wereldkampoen, dus je trekt veel meer aandacht dan Nakajima die pas komt kijken, dit is normaal, als je niet tegen de pers kan dan moet je banen zoals Voetbaler, Acteur, Coureur, zanger en nog veel banen die OOK met Entertainment te maken hebben niet accepteren... Ik vind het een domme actie, dat je stres hebt wilt niet zeggen dat je mensen die met hun werk bezig zijn moet gaan slaan en schoppen, zeker niet als je je als een kampioen wilt gedragen!!!
Posts: 461
Jammer John.. Iemand in dit vak heeft gewoon media om zich heen. Dat weet je als je er aan begint. Anders had ie tegen Ferrari moeten zeggen: \"Sorry, ik kom niet rijden, want ik heb een hekel aan de pers.\" Doet ie ook niet.. dus a.u.b. ga weg met die opmerking, want ik heb ook een hekel aan politie, maar als ik iets doe wat niet mag komen ze ook op bezoek! Dus please Kimi, houdt je mond, doe normaal en gedraag je als een prof!
Posts: 40
Gelukkig heeft de politie een protocol waaraan men zich dient te houden, ze komen doorgaans niet bij je op bezoek omdat ze je leuk en aardig vinden. Een dergelijk protocol is er vast ook binnen de F1 journalistiek. Kimi\'s wijze van reageren is niet gepast, maar de actie van de fotograaf verdiend ook geen bloemtje.
Posts: 5.746
Ben ik niet mee eens. De pers is tegenwoordig enorm opdringer en accepteert gewoon geen \'nu even niet\'. Het is juist de pers die geen respect meer heeft voor mensen. Hoe beroemd ze ook zijn.
Posts: 135
Zodra je in de F1 of een andere sport begint waar veel pers bij betrokken is, dan weet je dat dit soort situaties zich voordoen.
Je bent ook een publiekelijk figuur, die dus ook een voorbeeldfunctie heeft (vind ik tenminste). Zijn heel wat (kleine) mensen die tegen hem opkijken en zo niet echt een voorbeeld geeft.
Kortom, stom van Kimi, maar laat wel zien wat voor karakter er eigenlijk in zit. Hij kan goed rijden, maar daar kan hij nog wel iets in verbeteren.
Posts: 859
Het was maar een klein duwtje, overigens stond die fotograaf op zijn spullen en kreeg hij een flits in zijn gezicht. Daarom wees hij hem even terug en dat was niets meer dan terecht. Hij viel makkelijk omdat hij op zijn hurken zat.
Jij weet denk ik ook wel dat het Kimi helemaal niets kan schelen wat mensen van hem vinden, laat staan dat ze zijn karakter niet goed vinden.
Posts: 848
@johan:
Klopt, het is Frits van ElDIK :-|
Die kan dus gezien zijn omvang(?) nooit zo dicht bij Kimi komen om hem te fotograferen ;o)
Posts: 43
ALs je de reactie leest van Frits Eldijk, en het filmpje bekijkt. Kan ik alleen maar zeggen dat die fotograaf niet moet zeuren. En daarbij wat heeft 40 jaar ervaring hiermee te maken.
Verder klopt het dat een coureur in de aandacht van de media staat maar de media is niet belangrijk het races is dat en daar is hij zich op aan het voor berreiden.
Ik geef kimi niet meer dan gelijk, als iemand mij zo de camara voor de neus zou zetten als ik mij aan het vorbereiden ben om te poepen zou ik hem niet alleen duwen maar nog een vuistslag meegeven.
Posts: 167
ff voor de mensen die nog benieuwd zijn waadoorr Kimi hem een duw gaf.
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/etusivu/2008/07/545660.jpg
Nix is erger dan een flits in je ogen krijgen..
Posts: 167
En hij stond of op zijn spullen of voor zijn spullen, want die fotograaf zat op zijn hurken en als je 1 klein duwtje geef val je al om..
Posts: 234
Hehe lachen. Fotograaf die al bijna 40 jaar actief is? WTF? Ok, neem nu dat je rond je 20e in dit wereldje beland (heel erg veel vroeger kan toch niet). Doe daar 40 jaar bij... en die vent is bijna 60!!!!
Trouwens, hij stond volgens mij wel degelijk op Kimi\'s \"gear\", meer bepaald op zn paraplu. Eerst kijkt de fin naar beneden, dan pas duwt hij die Cahier.
Het blijft niet echt beleefd van Kimi, maar ja ik kan hem wel begrijpen.
Posts: 442
Als ik die fotograaf was geweest, had ik een schikking willen treffen voor 100,000 . Dat kan er bij hem makkelijk af.
Posts: 3
Ik ben Raikkonen-fan, maar ik had deze reactie van iedereen behalve Raikkonen verwacht. Ergens moet ik Raikkonen wel gelijk geven, het moet natuurlijk niet zo zijn dat een fotograaf zo kort bij komt dat \'ie je helemaal blind gaat flitsen en op je spullen gaat staan, maar toch vind ik deze reactie een beetje erg overdreven hard. Hij had die fotograaf beter een tikje op z\'n schouder kunnen geven.
Posts: 1.748
ja als je een flits in je ogen duw je automatisch ik denk dat het een reflex was van Kimi
Posts: 63
Ik geef Raikkonen groot gelijk, simpelweg omdat als je je aan \'t voorbereiden bent op de race, je echt geen zin hebt in een lastige fotograaf die \"in your face\" foto\'s van je wilt maken en ook nog eens op je spullen gaat staan. Je ziet z\'n trainer die fotograaf nog waarschuwen....
Posts: 118
Ik las net op Autosport.com in Q&A met Raikkonen, dat die fotograaf op z\'n helm ging staan waar zijn spullen in zaten.
Hij heeft \'m toen een duwtje gegeven toen is die kerel op z\'n rug gevallen. Ok, hij zit al 40 jaar in het vak, zal dus een jaar of 60 moeten zijn, dan ben je niet meer zo stabiel
Posts: 859
@s vettel; inderdaad.
Q. You are known as the Iceman, but we saw you on the grid at Silverstone defending your privacy quite strongly.
KR: Nah it wasn\'t he came on top of my helmet and I had my stuff there so I pushed him a bit and he fell on his back, so it\'s nothing. People try to make a big thing out of it, but he shouldn\'t come on top of my stuff. I mean it was just a small thing and people tried to make a big story out of it.
Posts: 11.414
Ja in dat filmpje kun je duidelijk zien dat die fotograaf irritant dicht op Raikkonen zit, hem vol in zijn gezicht flitst en op of over zijn spullen moet staan.
Misschien een beetje overdreven om meteen te gaan duwen maar wat een asociale fotograaf is dat zeg. Dat doe je toch niet bij een coureur die zich aan het voorbereiden is op een race?
Kan die gast na 40 jaar in het vak nog steeds geen camera met zoomlens betalen ofzo?